Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=83)
-   -   Enquête: de jeugd heeft het druk (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1694925)

denise90 02-06-2008 14:19

Enquête: de jeugd heeft het druk
 
Hallo allemaal!
Ik doe voor maatschappijleer een onderzoek: de jeugd heeft het (te) druk.
Verschillende deelvragen zijn waar de drukte vandaan komt en of het persoonlijk is. (Bijvoorbeeld: heeft de sociale druk een grote rol).
Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie onderstaande vragen even willen beantwoorden voor mij!

Leeftijd:
Geslacht:
Opleiding/Werk:

- Voel je jezelf druk en waardoor komt dat denk je?

- Zijn het vooral verplichtingen of dingen die je zelf leuk vind?

- Als het verplichtingen zijn, van wie moet het dan?

- Zie jij het onderhouden van je sociale contacten ook als druk? En hoeveel tijd steek je daarin?

- Hoe is de instelling van jou ouders? Zijn die makkelijk en relaxt, of juist ook druk en gestresst? En gaat thuis alles volgens planning jullie? Bijvoorbeeld een structurele dagindeling?



Alvast bedankt! Je zou me er enorm mee helpen!

Groetjes, Denise

shining 02-06-2008 14:28

Hoe oud ben je zelf?
Als je ook nog bij 'de jeugd' hoort moet je het echt niet zo noemen :(.
Anders ook niet trouwens.

kassamiep90 02-06-2008 14:54

aan haar naam te zien denk ik 18 ;)

denise90 02-06-2008 15:07

Ik ben inderdaad 18. Maar ik snap niet zo goed wat je bedoeld. Natuurlijk hoor ik zelf nog bij de jeugd. Maar dan kan ik het zelf toch nog wel zo noemen? En anders, daar gaat het verder toch niet om. Het gaat toch om die vragenlijst;)
Dus nu verder alleen graag reacties als je tegelijkertijd ook de vragen beantwoord(A)

Tim_Riswick 02-06-2008 16:47

Leeftijd: 18
Geslacht: Man
Opleiding/Werk: VWO net afgerond / Horeca, Attractiepark, krantenwijk

- Voel je jezelf druk en waardoor komt dat denk je?
Ja, door werk, rijlessen, studie, feestjes, sport enz.

- Zijn het vooral verplichtingen of dingen die je zelf leuk vind?
Beide, de meeste dingen doe ik wel vrijwillig

- Als het verplichtingen zijn, van wie moet het dan?
De meeste verplichtingen kwamen vooral van school, nu vooral van het werk maar dat is ook deel eigen keuze.

- Zie jij het onderhouden van je sociale contacten ook als druk? En hoeveel tijd steek je daarin?
Als je met contacten onderhouden naar vrijwel alle verjaardagen / feestjes van vrienden(innen) gaan bedoelt dan voel ik dat ook als het druk hebben. En qua tijd een paar keer per week 's avonds en soms overdag. Toen ik nog naar school moest was vrijwel elke les sociale contacten onderhouden.

- Hoe is de instelling van jou ouders? Zijn die makkelijk en relaxt, of juist ook druk en gestresst? En gaat thuis alles volgens planning jullie? Bijvoorbeeld een structurele dagindeling?
Mijn ouders zijn wel gemakkelijk, zijn weinig gestresst ook al heeft mijn moeder het vaak druk. Alles gaat meestal wel volgens "planning" qua ontbijt, middageten en avondeten rond een bepaalde tijd.

Maanuueelaa 09-06-2008 15:45

Leeftijd:16
Geslacht:Vrouw
Opleiding/Werk:VWO

- Voel je jezelf druk en waardoor komt dat denk je?
Af en toe. Als ik veel huiswerk en/of afspraken heb.
- Zijn het vooral verplichtingen of dingen die je zelf leuk vind?
Allebei
- Als het verplichtingen zijn, van wie moet het dan?
School
- Zie jij het onderhouden van je sociale contacten ook als druk? En hoeveel tijd steek je daarin?
Ik zie het meestal als druk omdat sociale contacten vrijwillig zijn. Soms zijn er wel mensen waarbij je het gevoel hebt dat je nu af móet spreken, omdat je dat al te lang niet hebt gedaan. Ik steek er aardig wat tijd in, toch wel minstens 10 uur per week.
- Hoe is de instelling van jou ouders? Zijn die makkelijk en relaxt, of juist ook druk en gestresst? En gaat thuis alles volgens planning jullie? Bijvoorbeeld een structurele dagindeling?
Die zijn best makkelijk, er is wel een structurele dagindeling maar het is geen ramp als er vanaf geweken wordt.

Barabas 09-06-2008 16:05

Leeftijd: 13
Geslacht: man
Opleiding/Werk: tvwo

- Voel je jezelf druk en waardoor komt dat denk je?
ik sport vrij veel en heb het ook druk met school, ja dus.
- Zijn het vooral verplichtingen of dingen die je zelf leuk vind?
Die ik zelf leuk vind.
- Als het verplichtingen zijn, van wie moet het dan?
school.
- Zie jij het onderhouden van je sociale contacten ook als druk? En hoeveel tijd steek je daarin?
Niet zo veel.
- Hoe is de instelling van jou ouders? Zijn die makkelijk en relaxt, of juist ook druk en gestresst? En gaat thuis alles volgens planning jullie? Bijvoorbeeld een structurele dagindeling?
Makkelijk.

Leonoor 10-06-2008 09:44

Misschien toch wel even handig om 'jeugd' te definieren...? Volgens de betekenis van Van Dale is het 'periode waarin men nog niet volwassen is', maar ik voel mezelf toch ook best nog jeugdig. :p Ik wil de vragen ook best beantwoorden, maar dan wel pas wanneer ik weet of je er wat aan hebt (dus: welke leeftijden jij nog bij 'jeugd' vindt horen).

shining 10-06-2008 22:56

Ik vind 'de jeugd' echt iets waar mijn opa en oma over praten.
Maar vooruit:

Leeftijd: 19
Geslacht: Vrouw
Opleiding/Werk: sociaal cultureel werk, derde jaars en ik werk sinds kort als kinderwerkster/ sociaal cultureel werker.

- Voel je jezelf druk en waardoor komt dat denk je?
Ik vind dat ik het best druk heb. Ik loop als sinds het begin van mijn stage 16 uur per week stage en ik ga 2 dagen naar school. Daarnaast moet ik ook nog veel opdrachten voor school maken en werk ik ten minste 1 tot 2 dagen in de week.

- Zijn het vooral verplichtingen of dingen die je zelf leuk vind?
Het zijn vooral verplichtingen en dingen die nodig zijn. Omdat ik het wel leuk vind voelt het gelukkig minder zwaar.

- Als het verplichtingen zijn, van wie moet het dan?
Ik moet naar school en naar stage omdat ik mijn diploma wil hebben dus eigenlijk van mijzelf. Werken doe ik omdat ik geld nodig heb (en het staat natuurlijk al goed op mijn cv).

- Zie jij het onderhouden van je sociale contacten ook als druk? En hoeveel tijd steek je daarin?
Ik vind het de laatste tijd wel lastig als mensen dingen van mij verwachten en iets af willen spreken als ik daar zelf geen behoefte of tijd voor heb.
Gelukkig probeer ik het door 's avonds samen te eten toch allemaal in de week te proppen.

- Hoe is de instelling van jou ouders? Zijn die makkelijk en relaxt, of juist ook druk en gestresst? En gaat thuis alles volgens planning jullie? Bijvoorbeeld een structurele dagindeling?
Mijn ouders kunnen redelijk streng zijn maar er is bij mij nooit echt een reden geweest om dit te zijn dus ben ik redelijk vrij gelaten. Ik word nu wel erg goed gesteund met al mijn bezigheden. Ze leven verder vooral met de dag, met de vaste werkzaamheden zoals eten koken ed.

SimonP 02-07-2008 23:32

Leeftijd: 16
Geslacht: M
Opleiding/Werk: Atheneum4 & AlbertHeijn & Hoofdredactie Schoolkrant

- Voel je jezelf druk en waardoor komt dat denk je?
---> omdat we het ook gewoon druk hebben!; drie dagen huiswerkbegeleiding, vrienden, sporten, schoolkrant, werken, weekendhuiswerk en... uitrusten?!

- Zijn het vooral verplichtingen of dingen die je zelf leuk vind?
---> soms voel ik me écht geleefd. dat is irritant. het zijn meestal verplichtingen.

- Als het verplichtingen zijn, van wie moet het dan?
---> de regering, mijn baas@AH, mijzelf [bijv. voor sporten en hoofdredactie]

- Zie jij het onderhouden van je sociale contacten ook als druk? En hoeveel tijd steek je daarin?
---> ja, tuurlijk wel! het kost toch zeker ook gewoon tijd? in 'n week ben je al snel 5 uur bezig met je vrienden!

- Hoe is de instelling van jou ouders? Zijn die makkelijk en relaxt, of juist ook druk en gestresst? En gaat thuis alles volgens planning jullie? Bijvoorbeeld een structurele dagindeling?
---> mijn ouders zijn heel makkelijk: niks geen gedoe. Ze begrijpen me: ik heb het al druk, als zij er dan nog bovenop komen, is het helemaal niet meer te doen!

T_ID 04-07-2008 17:16

Sorry, te weinig tijd om zo'n grote enquete in te vullen.

SimonP 06-07-2008 18:51

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 27834029)
Sorry, te weinig tijd om zo'n grote enquete in te vullen.

Droogkloot! :D


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.