Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   duitse brief (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1815668)

jordi22071995 28-09-2010 13:22

duitse brief
 
hallo dit is een duitse brief die ik moet schrijven aan een penvriend, over mijn vakantie . Zou iemand deze willen nakijken of er fouten in zitten want het is voor een cijfer

Liebe Hendrik,

Wie geht es dir? Mit mir geht es gut.
In die Ferien bin nach Kroatien gewesen, in das Provinz Istrie.
Am elf Juli bin ich abgefahren , Ich bin da ungefähr drei Wochen gewesen, und am 1 August war ich zurück in Hellevoetsluis. Ich bin mit das Auto gefahren, es war langweilig weil es weit weg war… 1500 Kilometers. Um das Reise zu überleben, habe ich filme gesehen , Musik angehört und Buchen und Comics gelesen.
Ich bin mit meinen Eltern gewesen und mit meine Schwester.
Ich habe viel geschwommen und viel am die Strande gelegen .
Es macht viel Spaß aber die Reise war langweilig ,weil es dauert zu lang.

Liebe Grüße

Dein Jordi



bedankt voor het nakijken

Alg 28-09-2010 15:35

Citaat:

jordi22071995 schreef: (Bericht 30898871)
hallo dit is een duitse brief die ik moet schrijven aan een penvriend, over mijn vakantie . Zou iemand deze willen nakijken of er fouten in zitten want het is voor een cijfer

Liebe Hendrik,

Wie geht es dir? Mit mir geht es gut.
In den Ferien bin nach Kroatien gewesen, im Provinz Istrie.
Am 11. Juli bin ich abgefahren. Ich bin da ungefähr drei Wochen gewesen, und am 1. August war ich zurück in Hellevoetsluis. Ich bin mit dem Auto gefahren, es war langweilig weil es weit weg war… 1500 Kilometer. (Die Reise war serh langweilig, weil wir 1500 Kilometer im Auto gefahren haben). Um die Reise zu überleben, habe ich Filme gesehen, Musik gehört, und Bücher und Comics gelesen.
Ich bin mit meinen Eltern gewesen und mit meiner Schwester.
Ich habe viel geschwommen und viel an der Strande gelegen .
Es macht viel Spaß aber die Reise war langweilig, weil es dauert zu lang.

Liebe Grüße

Dein Jordi



bedankt voor het nakijken

Even een aantekening:
Boek, boeken --> das Buch, die Bücher
Beuk, beuken (boomsoort) --> die Buche, die Buchen

Verder zou je de stijl nog iets kunnen aanpassen. Je zegt meerdere keren vrijwel hetzelfde (hoever de reis was), en je maakt erg veel zinnen met een voltooide tijd die beginnen met het onderwerp.

Wijziging:
Ik zie dat ik vooral naamvallen verbeterd heb. Je moet de voorzetsels nog een keer leren dus.

Eryc 28-09-2010 18:18

Ich bin mit dem Auto gefahren, es war langweilig weil es weit weg war… 1500 Kilometer. Die Reise war serh langweilig, weil wir 1500 Kilometer im Auto gefahren haben
Deze zin zou ik weglaten, erboven staat al hetzelfde :)

Alg 28-09-2010 18:41

Citaat:

Eryc schreef: (Bericht 30900202)
Ich bin mit dem Auto gefahren, es war langweilig weil es weit weg war… 1500 Kilometer. Die Reise war serh langweilig, weil wir 1500 Kilometer im Auto gefahren haben
Deze zin zou ik weglaten, erboven staat al hetzelfde :)

Die zin heb ik zelf toegevoegd, omdat die me beter leek dan de zin van TS (met name die drie puntjes midden in de zin zien er gek uit).

mathfreak 28-09-2010 18:59

*ik geef hieronder de tekst met de nodige verdere correcties weer*
Lieber Hendrik,
*liebe gebruik je alleen als het om een vrouw of meerdere personen gaat*
wie geht es dir? Mir geht es gut.
*de zin na de aanhef begint altijd met een kleine letter*
In den Ferien bin nach Kroatien gewesen, in der Provinz Istrien.
*Provinz is vrouwelijk en in heeft hier de derde naamval, dus je krijgt "in der Provinz"*
Am 11. Juli bin ich abgefahren.
*de punt na 11 heeft betrekking op de naamvalsuitgang -ten*
Ich bin da ungefähr drei Wochen gewesen, und am 1. August war ich zurück in Hellevoetsluis.
*de punt na 1 heeft betrekking op de naamvalsuitgang -sten*
Ich bin mit dem Auto gefahren, es war langweilig weil es weit weg war… 1500 Kilometer. (Die Reise war sehr langweilig, weil wir 1500 Kilometer im Auto gefahren haben). Um die Reise zu überleben, habe ich Filme gesehen, Musik gehört, und Bücher und Comics gelesen.
Ich bin mit meinen Eltern gewesen und mit meiner Schwester.
Ich habe viel geschwommen und viel an dem Strand gelegen.
*Strand is mannelijk en an heeft hier de derde naamval, dus je krijgt "an dem Strand"*
Es machte viel Spaß aber die Reise war langweilig, weil sie zu lange dauerte.

Liebe Grüße

Dein Jordi

Alg 28-09-2010 19:03

Citaat:

mathfreak schreef: (Bericht 30900444)
*Strand is mannelijk en an heeft hier de derde naamval, dus je krijgt "an dem Strand"*

An dem --> am
Of heb ik het nu fout?

Eryc 28-09-2010 21:07

Citaat:

Alg schreef: (Bericht 30900463)
An dem --> am
Of heb ik het nu fout?

Klopt, maar waarschijnlijk is An dem gebruikelijker dan am, aangezien het om een plaats gaat. (gok ik zo)

mathfreak 28-09-2010 21:14

Citaat:

Alg schreef: (Bericht 30900463)
An dem --> am
Of heb ik het nu fout?

An dem kan inderdaad worden samengetrokken tot am, maar je kunt het ook gewoon als an dem laten staan. Jij had in jouw correctie "an der Strande" geschreven, wat echter niet klopt, omdat Strand niet vrouwelijk is, maar mannelijk.

327712 30-08-2022 18:10

hoi, ik moet volgende week deze email inleveren en ik mag geen google translate gebruiken. ik heb google translate gebruikt want ik kan een woord duits. de docent zei dat het makkelijk te zien is als ik translate gerbuik dus kan iemand me helpen hoe ik die email goed schrijf of maak . en of de email goed is.




Ik ben op vakantie
Ich gebe hier drei Wochen. Ich übernachte auf einem Campingplatz in Umbrië. Ich habe zwei Flügel in einem Veel am Strand.
Er ist ein Fersenleuk. Das Angebot auf dem Campingplatz interessiert mich auch, wir behalten es bei! Wir sprechen Deutsch mit Elkaar. Er spijt mir, dass er sich nie beugt. Gisteren Ich war in Assisi, er ist daar heel mooi. Gab es schon einmal einen Feiertag?

Haller 30-08-2022 19:21

Dit ziet er echt heel slecht uit. Letterlijk geen enkele zin is correct.

kaasboertje 11-09-2022 02:12

haha dat over google translate zeggen ze gewoon om bruggertjes zoals jij bang te maken. maar leer wat woordvolgorde


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.