Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   uhm is dit gezond?? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=769282)

dollie 08-03-2004 20:05

uhm is dit gezond??
 
ik vind mezelf te dik.. dus ik eet niet veel meer, omdat ik dan maybe wat dunner word ofzo.. ik eet 's ochtends helemaal niks 's middags ook niet, alleen als ik uit school kom eet ik 2 boterhammen.. en 's avonds eet ik maar een heel klein beetje warm, ik denk eigelijk zelf dat het niet gezond is maar ik mmag gewoon niet meer eten van mezelf.. nou mijn vraag.. is het slecht of is het wel goped voor me? en als het slecht voor me is hoe an ik dan dunner worden:(?

Leonoor 08-03-2004 20:14

Wat denk je zelf?

Alleen al het feit dat je vraagt of het gezond is, geeft al aan dat je er aan twijfelt. (En dat zeg je zelf ook al.) Maar goed: het is hartstikke ongezond wat je doet. Je ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag, je stofwisseling komt daardoor op gang. Jezelf uithongeren werkt vaak averechts, je lichaam gaat alles wat het binnen krijgt opslaan voor nog slechtere tijden. En als je weer normaal gaat eten, dan zit het er binnen de kortste keren weer aan. En je houdt het meestal niet al te lang vol.

Pas je eetpartroon aan, eet drie keer per dag (liefst ook nog twee keer een tussendoortje, bv. wat fruit) en ga sporten. De kans dat je dat volhoud en dat het blijvend is, is dan een heel stuk groter. En de kans dat je niet ziek wordt door tekorten in je voeding kleiner. Maak eventueel een afspraak met je huisarts om je door te laten verwijzen naar een dietist.

Strictly Aimee 08-03-2004 20:21

hm, je moet sowieso je ontbijt niet overslaan. Daar wordt je juist niet dunner van, want als je niet ontbijt komt je spijsvertering niet op gang.

maar blijf gewoon gezond eten, en ga meer sporten, als je echt perse wilt afvallen

borrel 08-03-2004 20:22

Citaat:

Strictly Aimee schreef op 08-03-2004 @ 21:21:
hm, je moet sowieso je ontbijt niet overslaan. Daar wordt je juist niet dunner van, want als je niet ontbijt komt je spijsvertering niet op gang.

maar blijf gewoon gezond eten, en ga meer sporten, als je echt perse wilt afvallen

Dat is bijna letterlijk de reply die ik wou schrijven :)

Giovanna 08-03-2004 20:37

Citaat:

dollie schreef op 08-03-2004 @ 21:05:
ik vind mezelf te dik.. dus ik eet niet veel meer, omdat ik dan maybe wat dunner word ofzo.. ik eet 's ochtends helemaal niks 's middags ook niet, alleen als ik uit school kom eet ik 2 boterhammen.. en 's avonds eet ik maar een heel klein beetje warm, ik denk eigelijk zelf dat het niet gezond is maar ik mmag gewoon niet meer eten van mezelf.. nou mijn vraag.. is het slecht of is het wel goped voor me? en als het slecht voor me is hoe an ik dan dunner worden:(?
als je per se twee boterhammen wil teten (doe ik ook), doe er dan 1 's ochtends en 1 's middags.. en uit school wat fruit ofzo. Dat is iig al gezonder. En eet 's avonds goed! 3 maaltijden is echt heel belangrijk...:) en eet dan 's avonds veel groente, daar zitten amper calorieen in!

marrel 08-03-2004 20:41

niks eten heeft geen zin, dan gaat je lichaam alles opslaan wat het binnen krijgt. Je moet sowiso ontbijten en 's middags wat eten, je kunt wel i.p.v. 2 'smorgens 1 boterham eten ofzo. Verder gezonder beleg en geen tussendoortjes maar ga geen maaltijden overslaan want dat werkt gewoon ave rechts

maria 09-03-2004 10:13

ja, je kan nou wel afvallen maar als je weer begint met eten komt het er net zo hard weer aan...

neem idd gewoon ontbijt en lunch, niet snoepen en veel fruit eten en water drinken en misschien gaan sporten...

Dolores 09-03-2004 10:18

Citaat:

maria schreef op 09-03-2004 @ 11:13:
neem idd gewoon ontbijt en lunch, niet snoepen en veel fruit eten en water drinken en misschien gaan sporten...
Sporten is juist het belangrijkste :) Dat is mij iig altijd gezegd.. ('Je komt niet aan door het teveel eten, maar door het te weinig bewegen' ... maar ze zeggen ook 'Ieder pondje gaat door het mondje'.. maar goed, sporten kan nooit kwaad.)

Allure 09-03-2004 10:38

zorg ervoor dat je minder koolhydraten binnenkrijgt. en sporten idd

maria 09-03-2004 10:57

nee maar als je genoeg dingen binnenkrijgt om de dag door te komen hoeft sporten toch niet zo zeer? alleen als je meer calorien of weet ik veel wat binnenkrijgt dan je verbruikt op een dag moet je die op 1 of andere manier ook kwijt zien te raken... of is het zo raar wat ik denk?

maare dollie, je vind jezelf te dik, hoelang ben je en hoeveel weeg je dan?

RHCP_NAC 09-03-2004 11:07

Je moet sowieso goed eten, en niks over slaan.
Je moet wel gezond eten.

Hardlopen is de beste manier van vetverbranden, ik weet dat het voor sommige mensen moeilijk is het telkens weer op te brengen om te gaan lopen maar wat mijn eigen ervaring is:

Ik moet gaan lopen maar heb geen zin.
Ik ga toch maar lopen want het is maar 20 minuten.
Na het lopen heb je een heel lekker opgelucht gevoel en kan je lekker gaan douchen.

En let niet op je gewicht maar op je lichaam kijk hoe het eruit ziet, want door sporten train je immers spiermassa erbij en zal je niet gek veel afvallen alleen de vorm van je lichaam verandert.

Maar zoals Maria al vroeg, wat is je leeftijd,lengte,gewicht?

En waarom wil je afvallen? Wil je bij de jongens in de smaak vallen? De meeste jongens vinden hele dunne vrouwen niks, iets meer maakt echt niet uit.

dollie 09-03-2004 14:00

ik ben 15. en uhm ongeveer 1.65 ofzo en ik weeg 54.. :(

Jadis 09-03-2004 14:05

Citaat:

dollie schreef op 09-03-2004 @ 15:00:
ik ben 15. en uhm ongeveer 1.65 ofzo en ik weeg 54.. :(
Jij hebt geen dieet nodig maar zelfvertrouwen.

borrel 09-03-2004 14:17

Citaat:

Jadie schreef op 09-03-2004 @ 15:05:
Jij hebt geen dieet nodig maar zelfvertrouwen.
juist, je bent absoluut niet te dik

Raven 09-03-2004 14:20

Citaat:

dollie schreef op 09-03-2004 @ 15:00:
ik ben 15. en uhm ongeveer 1.65 ofzo en ik weeg 54.. :(
maak je niet druk .. ik weeg bijna het dubbele :D

Midget 09-03-2004 14:40

je bent wel dik gek als je denkt dat je te zwaar bent

Spacemonkey 09-03-2004 15:54

Je hebt een BM! van 19.83, lijkt me hartstikke gezond hoor :)
En als ik dat zo hoor ben jij absoluut niet dik

En als je dan toch iets iets dunner wilt worden: gezond en genoeg eten, en lkkr veel gaan sporten. Ben ik nu ook mee bezig en dat werkt veel beter.

Zo extreem lijnen is absoluut niet goed voor je.
Je eet veel te weinig voor iemand van 15. Juist op die leeftijd moet je genoeg eten en drinken vanwege de pubertijd etc

Veel suc6 Berdi :)

dollie 09-03-2004 16:06

:eek: ik vind mezelf echt super veel te dik:s maar als jullie zeggen dat het normaal is.. dan denk ik dat het aan mij ligt ofzo:( naja bedankt allemaal:)

stfuktnx 09-03-2004 17:16

sporten : lopen, joggen, fietsen, wat dan ook, move yer ass :d

Giovanna 09-03-2004 17:22

Citaat:

dollie schreef op 09-03-2004 @ 17:06:
:eek: ik vind mezelf echt super veel te dik:s maar als jullie zeggen dat het normaal is.. dan denk ik dat het aan mij ligt ofzo:( naja bedankt allemaal:)
het is eerder dun dan dik

funkypunk 09-03-2004 18:28

sowieso altijd ontbijten!!!

Andijvie 09-03-2004 19:01

Wil je afvallen? Maar toch eten?

Ontbijt dan wél! Eet bv. minstens 1 bruine boterham en 1 stuk fruit, drink daarbij ook iets (sap, thee, zoiets)

's Middags eet je het aantal boterhammen dat je nodig hebt en weer 1 stuk fruit, weer iets drinken (bv. sap ofzo)

's Avonds eet je een goed bord warm eten, gewoon weer tot je vol zit. Groentes, vlees, en nog iets... (als je geen vlees eet, dan een goede vleesvervanger of aanvullende vitamines). Drink weer iets.

Tussendoor eet je geen snoepgoed, maar je mag altijd een stuk fruit of groente (bv. worteltjes, maar niet te veel, dan word je oranje). En je drinkt sap of water.

Zorg dat je minstens 2 liter water per dag drinkt, of ander vocht. Zorg dat je genoeg fruit en groentes binnenkrijgt en ook ontbijt!! (En verder dus nog 2 maaltijden.)

strawberry 09-03-2004 19:35

Citaat:

bv. worteltjes, maar niet te veel, dan word je oranje.
:confused:

dollie 09-03-2004 19:46

Citaat:

Andijvie schreef op 09-03-2004 @ 20:01:
Wil je afvallen? Maar toch eten?

Ontbijt dan wél! Eet bv. minstens 1 bruine boterham en 1 stuk fruit, drink daarbij ook iets (sap, thee, zoiets)

's Middags eet je het aantal boterhammen dat je nodig hebt en weer 1 stuk fruit, weer iets drinken (bv. sap ofzo)

's Avonds eet je een goed bord warm eten, gewoon weer tot je vol zit. Groentes, vlees, en nog iets... (als je geen vlees eet, dan een goede vleesvervanger of aanvullende vitamines). Drink weer iets.

Tussendoor eet je geen snoepgoed, maar je mag altijd een stuk fruit of groente (bv. worteltjes, maar niet te veel, dan word je oranje). En je drinkt sap of water.

Zorg dat je minstens 2 liter water per dag drinkt, of ander vocht. Zorg dat je genoeg fruit en groentes binnenkrijgt en ook ontbijt!! (En verder dus nog 2 maaltijden.)

en helpt dat om dunner te worden??

Andijvie 09-03-2004 20:03

Citaat:

dollie schreef op 09-03-2004 @ 20:46:
en helpt dat om dunner te worden??
Als je er bij sport, dan neem ik aan dat je een gezond gewicht zal krijgen.

Andijvie 09-03-2004 20:05

Citaat:

strawberry schreef op 09-03-2004 @ 20:35:
:confused:
(zit caroteen in, als je er teveel van neemt word je écht een beetje oranje.. mijn zus en ik aten vroeger véél worteltjes en toen waren we ineens allebei akelig oranje :P Dus ik weet het uit ervaring :)

Leonoor 10-03-2004 12:30

Citaat:

Andijvie schreef op 09-03-2004 @ 21:03:
Als je er bij sport, dan neem ik aan dat je een gezond gewicht zal krijgen.
Dat heeft ze volgens mij al. ;)

Andijvie 10-03-2004 12:38

Citaat:

Leonoor schreef op 10-03-2004 @ 13:30:
Dat heeft ze volgens mij al. ;)
Dan zal ze dus niet afvallen :)

Leonoor 10-03-2004 13:00

Citaat:

Andijvie schreef op 10-03-2004 @ 13:38:
Dan zal ze dus niet afvallen :)
(Omdat het dus niet nodig is. ;) ff voor TS erbij :))

Simone_lilo 10-03-2004 13:02

Jij voelt je dik, maar je BMI is goed.

Meid, er zijn veel meiden die zo denken, meestal stoppen zij ook met eten. Dat is heel ongezond. (wat de anderen hier ook al zeggen trouwens :rolleyes: )


Met sporten hoef je niet eens gewicht kwijt te raken, als je een beetje spiertjes krijgt (gaan man-wijf hoor ;) ) zie je jezelf al een beetje vorm krijgen.

Ga eens niet op die weegschaal staan, maar kijk eens rustig naar jezelf in de spiegel. Ga sporten en kijk na een aantal weken weer in de spiegel..je zult je zelfverzekerder voelen.

Het is mij opgevallen dat mensen die niet echt spiervorming hebben, zich meestal sneller dik voelen dan mensen met een paar mini-spiertjes (ook al kun je ze bijna niet zien :p ). Dat komt (denk ik dan) omdat er geen 'echte' vorm inzit.

Er zijn ook gewoon kleine dingen die je kunt doen, je spant bijv. je buikspieren automatisch al aan als je rechtop een stoel gaat zitten en niet onderuitgezakt.
Als je loopt, probeer je schouders niet te laten 'hangen'. Steek je borst vooruit.
Alle kleine beetjes helpen :)


(Het kan zijn dat ik het helemaal fout heb hoor, maar zo is mijn gevoel nou eenmaal :D)

Alicia Silverstone 10-03-2004 13:17

Citaat:

dollie schreef op 09-03-2004 @ 15:00:
ik ben 15. en uhm ongeveer 1.65 ofzo en ik weeg 54.. :(
Hmm ik ben 1.63 en ook ongeveer 54 kg en ik wil juist zwaarder worden (>60 kg). :s
Toen ik zo oud was als jij wou ik ook afvallen, ik snap eigenlijk totaal niet meer waarom.

Het is echt totaal niet nodig om af te vallen. Een beetje vet is juist mooi. :) Zorg gewoon dat je genoeg eet en gezond eet. Van een paar boterhammen word je heus niet dikker.
En het is ook belangrijk om 's ochtends iets te eten enzo.
Als je de hele dag op school niets eet kun je je ook niet goed concentreren.

nare man 10-03-2004 13:59

Eigenlijk toch wel een fundamentele character flaw bij meisjes dus.

MissBi@tch 10-03-2004 19:06

je moet ontbijt nie tover slaan neem dan wat fruit ipv brood. of magere yoghurt dat breekt vet af.. ikzelf neem vooraan maaltijdshake omdat ik neit meer tijd heb sochtends en sinds ik dat doe ben ik 4kilo afgevallen in vergelijking met toen ik niks ontbeet... en verder veel water drinken :)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.