![]() |
Het verleden veranderd
4 maanden relatie, leuke herinenringen, fantastische ervaringen. Die blijven dacht je. Toekomst is er niet, want het is uit, er is geen liefde na liefde meer ( amar is het dan wel echte liefde: nee) Maar het verleden is er ook niet meer.
Herinneringen worden gewist, verdrongen verafschuwd, terwijl die zo mooi waren. Alles weg, alle tijd, moeite, liefde, passie weg, het had net zo goed niet kunnen bestaan voor de ander.. ...maar voor jou bestaat het nog...en het breekt je op.... waarom veranderen mensen het verleden, nemen ze je alles af wat er is? [Dit bericht is aangepast door Koningin van de Nijl (17-03-2002).] |
Huh? Is jouw herinnering aan een mooie tijd minder geldig als de ex er voor kiest het anders te herinneren?
Of snap ik niet wat je bedoelt? |
Citaat:
|
Tijdens de relatie was die passie en liefde en moeite er ook niet voor jou hoor. Je overdrijft het gewoon. Of je hemelt het op omdat het nu pas uit is. :| Dat hetgeen DAT er was wordt vergeten, maakt het niet meer of beter dan het was. Het stelde niet zoveel voor. En hij weet dat ook, en vind dat ook.
Zo bijzonder was je relatie niet. Je dramatiseerd. |
Citaat:
het punt is dat ik niet BEGRIJP waarom mensen dingen veranderen. ik WEET dat het leuk was en dat de andere partij het ook vond, maar TOCH beweert deze het tegenovergestelde |
Citaat:
dramatiseren. Je kunt mij alles wijsmaken en alles weerleggen, maar als je intiem met iemand bent geweest stelt het WEL veel voor. dat is niet zomaar iets dat je weggeeft....en wat als dat ook veranderd wordt, dan is het gedaan met je zelfrespect |
Citaat:
Dan verklaar ik de reden dat iemand het verleden veranderd als een poging om jouw te kwetsen. Ik weet niet hoe goed/slecht dat jullie uit elkaar zijn gegaan (ik neem ff aan dat dit over een recente persoonlijk situatie ging?), maar zoals jezelf zei hij WEET dat de situatie toen mooi was, maar beweert naar jouw het tegenovergestelde. Dat klinkt als een klassieke wraakactie. Natrappen op een manier van:"Oh ja? Nou ik vond het toen ook al niet leuk met je, lekker puh!" Ik weet dat dit je niet veel beter zal laten voelen. Maar misschien heb je er iets aan als je je realiseert dat het slechts een zielige en wanhopige poging is geweest om zijn eigen selfesteem op te krikken door jouw in onzekerheid en verdriet achter te laten. De beste manier om hem terug te pakken? Droog je tranen, hef je hoofd en wees gelukkig. |
Citaat:
Inderdaad, daar ben ik zelf ook achter, maar de manier waarop jij het verwoord boezemt me inderdaad wat troost in http://forum.scholieren.com/smile.gif Het feit dat het zo gaat, doet mij ook denken dat ik me vergist heb ik hem. Deze ' wraakactie' duid op onfatsoen, het kwam gewoonweg onverwacht . In alle emotie geloof je de dingen die er gezegd worden ( het stelde niets voor, het was niet, je hebt nooit bestaan) maar nu zie ik in dat slechts een sterke vorm van alzheimer hem er vanaf zou helpen. Zelf heb ik ook ooit de fout gemaakt iemand volledig afgebrand achter te laten, om zo mezelf beter te laten voelen. Daar heb ik spijt van betuigd, het was onfatsoenlijk. Helaas is die portie egoisme me deze keer niet bedeeld.... |
Citaat:
dat je je nu voelt alsof je de grond ingetrapt bent ligt niet aan jou, maar alleen aan hem.. jij gaf m je ziel, en hij trapte erop.. dat heeft met zijn egoïsme te maken, en met jouw geestelijke gezondheid (edit: die is dus echt wel in orde).. je komt er bovenop, zolang je er maar in gelooft.. laat hem lekker stikken, en ga lekker jezelf zijn, wachtend op een echte, wederzijdse liefde.. [Dit bericht is aangepast door @pie (18-03-2002).] |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nu ik dat allemaal weer lees, herinner ik het me weer goed(het is immers ook nog maar heel kort geleden)... Maar ik had te maken met een jongen die het zelf ging ONTKENNEN. Ik had zoveel gevoel bij hem, en we waren dus intiem geweest enzo en als iemand het dan vervolgens gaat ontkennen...dat komt echt aan als een harde klap in je gezicht!!! Maar ik verzeker je, over een tijdje(die periode verschilt per persoon)dan krijg je weer 'zin' in het leven en dan lach je die gozer bij wijze van spreke uit, echt waar.... http://forum.scholieren.com/smile.gif
|
Citaat:
|
tijden tijden
alles is anders zijn daar regels voor niet vergelijken is ook goed vooral niet vergelijken |
Je moet maar terug kijken naar het verleden en je eigen daden overdenken.
|
Citaat:
Het verleden veranderen is de makkelijke manier om dingen te verwerken, maar dat is wel jezelf voorliegen. [Dit bericht is aangepast door Koningin van de Nijl (20-03-2002).] |
Citaat:
Oh ja, het is wel logisch als hij het alleen maar voor de sex deed, en voor de rest geen hol om je gaf/geeft. (realiteit) Hij is gewoon een zeer triest figuur. [Dit bericht is aangepast door annetje het sletje (20-03-2002).] |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59. |