![]() |
Zonder jou komt het wel goed
Zonder jou komt het wel goed
jij weet niet dat ik naar je opkijk jij weet niet dat ik weet hoe je lacht jij weet niet dat ik weet hoe je jas ruikt en ik hoop niet dat je weet wat ik dacht jij weet niet dat je me verward maakt dat ik graag luister naar wat je zegt dat ik jou ook zoveel wil vertellen maar luisteren doe je niet echt ik heb niet de illusie dat je weet wat ik wil dat je ook maar vermoedt wat ik denk en ik wil ook niet weten wat je niet ziet in mij maar voor mij ben je meer dan ik ooit voor jou zal zijn je weet niet wat ik voel als je tegen me praat je ziet niet dat ik naar je kijk godzijdank weet je niet dat ik over je praat want gelukkig ben je daar niet bij en ik weet dat je niet weet wat ik van je vind omdat ik niet weet of ik dat wil misschien moet ik toch eens wat zeggen maar liever houd ik me stil ik heb niet de illusie dat je weet wat ik wil dat je ook maar vermoedt wat ik denk en ik wil ook niet weten wat je niet ziet in mij maar voor mij ben je meer dan ik ooit voor jou zal zijn zullen we doen alsof er niets gaat gebeuren? alsof ik jou niet wil, en jij mij? dat wil je ook niet, en dat weet ik ook wel dus daar laat ik het dan maar bij… |
he verdorie, ik wou dat ik zo kon dichten als jij. met van die mooie lange zinnen en heel veel betekenis. met zo'n onwijze rijm en ritme en dat het zo mooi klonk als je het in je hoofd voorleest. wauws.
|
:D
bedankt. Dan moet je songteksten gaan schrijven, dat is dit namelijk. :) Dat is ook het enige wat ik doe, op één of andere manier zie ik de zin van gedichten niet zo. Van songteksten wel. Ik was overigens niet zo tevreden over de laatste twee coupletten. |
te langdradig voor een gedicht, er word te weinig in gezecht, er is een anti-climax, te directe woorden en het constant herhalen van 'weet' in de eerste strofe klinkt niet (n) :|
srry maar ik vind het eigenlijk niks :o maare blijf gewoon door dichten hor ^^ |
aha.. een songtekst.. daarom loopt het zo goed :D
dat laatste deel loopt niet zo erg lekker nee, maar misschien komt dat door het gebruik van twee keer 'en' achter elkaar in de zinnen. of door de komma's.. *kijkt bedenkelijk* en toch blijft het mooi :) Offtopic: en klein konijntje moet leren typen |
Citaat:
lekker puh :p en tog vind ik 'em niet zo mooi :) |
Citaat:
Als gedicht vind ik 'm matig.. als songtekst is-ie okay :) (y) |
Citaat:
en voorderest ben ik met je eens ^^ |
Dank u, allen. Enige onderbouwde kritiek van de mensen die het niet super vinden?
|
Citaat:
zoals ik al zij: in de 1e strofe niet steeds de herhaling van weet. De 2e strofe is wel mooi, maar de laaste zin staat mooier zonder 'echt' (dus: luisteren doe je niet) De 3e strofe is te lang, ik zou het op 4 of 5 regels houden (liefst 4), maar de laaste 2 regels vind ik wel leuk staan en ze hebben wel wat apart De 4e strofe vind ik te verhaalachtig, probeer wat kortere zinnen en wat meer (of ander soort) rijm erin te brengen, en 'godzijdank' vind ik er niet bij staan (en ik zou het woord persoonlijk zowiezo nooit gebruiken) De 5e strofe moet weg, daardoor word het gedicht te lang, als songtekst zou het wel goed zijn maar ik geef het nu de beoordeling als een gedicht (want als songtekst vind ik het wel mooi, maar dan ligt het eraan hoe je het zingt enz. songteksten zijn moeilijk te beoordelen) De 6e strofe komt onverwachts, daar hou ik wel van, maar tis wel een beetje anti-climax en dat is weer jammer... de rijm klinkt opzich wel grappig ^^ ik hoop dat je hier wat aan heb, maar zoals ik al zij: kheb het beoordeeld als gedicht en niet als songtekst, dat scheelt een hoop |
Het laatste stuk is, in vaktermen :P, de 'brug' (d.w.z. een ander metrum en een ander stuk muziek eronder) dus die klopt niet met de rest... maar ik weet nog niet of die überhaupt blijft, ik vind het een beetje kinderlijk stukje enzo.
Verder bedankt voor het commentaar, ik zal eens zien of ik er wat mee kan. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56. |