![]() |
Emoties na seks
Ik denk dat veel mensen (en dan vooral de meiden gok ik) er wel eens last van hebben: tranen na de seks. Seks maakt een heleboel emoties los en dat kan zich uiten in een huilbui als je samen ligt uit te puffen.
Bij mijn ex-vriend had ik er af en toe 'last' van (al zou ik het niet zo willen noemen, ik vond het altijd wel fijn, het luchtte op). Maar nu ik met een andere man vrij, is het een stuk extremer. Ik hou van hem en de seks is echt hemels. Maar ik ben vaak gewoon zo verdrietig als we gesekst hebben! Het is zo intiem, zo iets van ons samen, bij het naspel word ik er gewoon helemaal stil van. Ik klap dicht en wil hem alleen maar stevig vasthouden. Ik voel dan echt de tranen prikken, maar echt huilen hoef ik niet. Net alsof ik dan besef hoeveel ik om hem geef. Het is geen echt vervelend verdrietig gevoel, maar ik vind het wel gek. Na een half uurtje knuffelen kan het zo weer over zijn. Wie kent dit? Alleen af en toe een huilbui? Of net als ik ook vaak een nog emotioneler gevoel? |
Hmmm zoiets heb ik idd ook wel eens gehad.. dat emotionele.. niet echte huilbuien ofzo, maar meer dat je je heel gek voelt.. een gevoel dat je niet kan omschrijven. En ik vond het niet heel prettig, maar ook niet vervelend.
|
Citaat:
Mn eerste vriend had het zelf ook weleens, en dat is dan dus wel fijn, lekker samen. Ligt ook aan de manier van seks natuurlijk. De tweede heb ik sowieso veel bij ingehouden. Als 'men' het niet snapt, er niet bij kan, kan het nog weleens raar (in de zin van eng) overkomen. |
nooit gehad, maar kan er wel iets bij voorstellen...
|
Heb het weleens gehad. Ik laat me gaan, bij seks, zit er dan spanning in mijn lichaam, komt die eruit wat weleens resulteert in wat tranen of de behoefte heel goed vastgehouden te worden.
Ik kan het ook weleens hebben na masturbatie, dat ik eindig in een keiharde huilbui. Tsja. |
in het begin werd ik ook altijd wel emo....nu niet echt...weet ook niet hoe het komt....
|
Ik zou me eigenlijk niet kunnen voorstellen waarom.
|
Citaat:
|
mannen :rolleyes:
:D |
Citaat:
|
huilen na de seks, dat doe ik nou nooit.
Ik voel me op zich dan wel vaak emotioneel maar geenszins huilerig, eerder blij en liefdevol. |
echt weer iets voor vrouwen met hun emo problemen :o
|
Citaat:
(kan me er opzich wel iets bij voorstellen :)) |
Citaat:
|
Citaat:
Dat ligt ook vast wel aan de soort persoon :o |
Goh, leest toch wel dat de meeste 'mannen' zich hier koelbloedig bij opstellen.
Mjah, ik zal dan wel weer de 'goeien' hebben gehad, die wel emoties hadden/durfden te tonen. (of niet 'zomaar' met me naar bed gingen) Ben ik achteraf dan toch wel weer blij om. |
Heb ik een tijdje gehad, dat als we klaar waren ik opeens heel erg moest huilen. Achteraf bleek dit niet een goed teken te zijn.
|
Citaat:
|
Herkenbaar :). Ik heb het ook wel eens, komt inderdaad door alle emoties die door de seks los kunnen komen en doordat je op zo'n intieme manier met je partner bezig bent en je je helemaal openstelt voor je partner. Dat gevoel kan op een heleboel manieren tot uiting komt en soms is dat met traantjes. Besteed er verder niet zo heel veel aandacht aan, het zijn inderdaad geen 'verdriet-traantjes', maar andere. Heerlijk om dan nog even extra te liggen knuffelen, en daarna is het ook zo weer over :).
|
Citaat:
|
Citaat:
Of het moet letterlijk 'stoerdoenerij' zijn. Dan is het alleen maar jammer (understatement). Ik houd erover op :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het verschijnsel heet : Le petit mort en google = liev
|
Citaat:
|
Nee ik huil niet na de seks. Meestal ben ik dan wel wat hmmm, hoe noem je dat... extra knuffelig, veel meer bewust van hoe gelukkig me voel door hem. Daardoor krijg je ook dat je mekaar dan gewoon even aan kan liggen staren en je zielsgelukkig voelen.
maar om er nou over te gaan huilen... [edit] en als ik nou eerste het topic had gelezen was dit het antwoord wat ik bedoelde: Citaat:
|
Citaat:
so overwhelmed by the pleasure of sex that he/she loses consciousness" 2e hit bij "le petit mort sex" |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb dan altijd de neiging om m'n partner te slaan, geen idee waarom.
|
Citaat:
|
Heeeerlijk, jankseks. Gezellig, intiem. Mijn vriend laat het maar gebeuren, en wrijft met zijn lange wimpers mijn tranen droog en wiebelt met mij in zijn armen heen en weer, een beetje lachend en zoenend en troostend. Soms is et van de opluchting na heel veel spanning en stress, soms is het ook van geluk. Dat je zo'n klap van emoties in je ribbenkast voelt, en opeens beseft hoe diep je gevoelens gaan voor hem.
Lekker dus. |
Citaat:
|
heb het nog nooit gehad, maar lijkt me juist wel mooi :bloos:
of ligt dat nou weer aan mij ?? |
huilen nee, meer een soort van sentimentaliteit...
|
Citaat:
|
Geregeld meegemaakt, bij één meisje dan. En ik ben er nooit achter gekomen hoe ik er best op kon reageren.
Uiteindelijk dacht ik echt iets van 'kan je dit niet gewoon leuk vinden? Wat doe ik verkeerd dat je nu zelfs moet huilen en verdrietig wordt? Ik heb er nooit een antwoord op kunnen krijgen, ik heb het nooit echt begrepen... (en ik vond het helemaal niet leuk) |
heb ik nou nooit.
|
Das nou iets waar ik me helemaal niet in kan vinden
kbedoel als je klaarbent voel je wat adrenaline en evt slaperig ofzo maar verder niet veel magoed kan verder iemand mij uileggen wat er verder zo fantastisch is aan sex, want dat vat ik ook niet sex is voor mij leuk als je echt niets beters te doen hebt maar verder ook niet dus iem met uitleg?? |
de 1e keer, misschien de 2e keer heb ik wel gehuild, maar waarom dat nou was weet ik niet meer eigenlijk
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb nooit echt gehuild, heel soms wel eens tranen in mn ogen als we liggen te knuffelen... meestal krijg ik gewoon een tevreden gevoel, en heb ik het liefst dat hij me vasthoud, ik heb dan echt behoefte aan bevestiging en nouja, gewoon om vast gehouden te worden... helaas houdt hij niet zo van samen in slaap vallen enzo..
|
Citaat:
|
gewoon het intens blije gevoel, samen intiem geweest, je beseft dat je heel erg veel van um houdt :D heb ik ook vrij vaak...
|
Citaat:
En niet 'zomaar' een huilbui. Want wat juno ook al schreef, lekker je tranen laten vloeien in zijn armen en je lekker door hem laten troosten is heerlijk intiem en veilig en knus. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39. |