![]() |
www.kinderuitzendbureau.nl
www.kinderuitzendbureau.nl
Is dit een grap? Spotjes op radio 538: kinderen vanaf 5 jaar die garnalenpellen en aan de lopende band staan. |
het lijkt me niet serieus op de een of andere manier
|
Alle links verwijzen naar één emailadres - lijkt me een vrij duidelijke hoax.
|
Natuurlijk is dat niet serieus. Of misschien is het wel serieus, maar dan om aandacht te vragen voor het probleem van kinderarbeid, ofzo.
|
Citaat:
|
Wat denk je zelf?
|
Klik op meer informatie en dan zie het dat het gaat over kinderarbeid.
|
|
Goeie site (y)
|
heb de petitie getekend en doorgestuurt (y)
|
:d goed bedacht om dat zo te doen
|
Leuk idee om zo zieltjes te winnen.
Verder vind ik het "tegen kinderarbeid" zijn een beetje loos. Je weet niet hoe de situatie is maar toch mag een kind niet werken en moet hij naar school (die hij misschien nog geneens af kan maken omdat er geen eten meer is). Zoals een bekende cabaretier zei, in Nederland kunnen ze niet wachten om te werken als kind en in Afrika mogen ze niet meer werken. |
Citaat:
|
Wacht maar tot jouw nichtje breezers en GSM ontdekt
:) |
Citaat:
En denk maar niet dat die kinderen zelf willen werken. Nee die worden gewoon gedwonen om te werken. |
Gedwongen arbeid tegen 0% vergoeding zal zeker bestaan en dat keur ik ook niet goed. Feit is wel dat in een dergelijke derde wereld land alle hulp van pas kan komen als je als moeder en vader voor je 8 kinderen wil zorgen. Als hun mee helpen met een baantje is dat alleen maar toe te juichen.
Het loon wat ze krijgen is misschien naar onze maatstaven te weinig maar daar is het een salaris waar je net van rond kan komen. Je moet immers niet vergeten dat het een 3de wereld land is waar zulke arbeid plaats vindt. |
In Nederland is trouwens ook nog een redelijke mate van kinderarbeid. Boerenzoons die vanaf hun 8e al het land omploegen op een tractor, kinderen van zelfstandigen die helpen in de winkel etc. Alleen leidt hun schoolcarrière daar niet zo dramatisch onder.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09. |