![]() |
overhoren
haai!!
ik heb ff een vraagje. Weet iemand misschien hoe ik mezelf het best kan overhoren en hoe ik het best kan leren?? alvast bedankt kuzziej eefiej |
Hebben we het over Grieks/Latijn, woordjes/vervoegingen/verbuigingen/vertalingen/geschiedenis enz enz?
|
Kijk even in de mededeling bovenaan dit forum....staan ook wat overhoordingen in...miss zit er iets voor je bij
|
Je hebt een programmaatje "Overhoor". Daar kun je jezelf mee overhoren. Even googlen en je hebt het zo. Probleem is wel dat je de woordjes zelf moet invoeren. Hoewel... soms kun je ook woordenlijsten vinden op 't internet, zo fijn.
|
ik leer altijd met het programma teach2000
www.teach2000.nl |
Citaat:
|
Woordjes kan je idd met Overhoor doen.
Met een papiertje (bijv rechterrij afgedekt en dan de linkerij vertalen en andersom, en bij elke fout het rijtje opnieuw afgaan totdat je ze allemaal gestampt hebt) leren werkt bij mij nog altijd het beste... Rijtjes is echt stampwerk; bij mij helpt het 't beste om het op een ritme te leren. In de eerste had ik een gekke (wel lieve ;)) lerares Latijn die de uitgangen van het perfectum op een wijsje deed en verhip; ik kende ze in één keer. (en nog steeds op dat wijsje! ;)) Nu leer ik nog steeds uitgangen/rijtjes op dat wijsje zeg maar, beetje vreemd, maar het werkt wel. :) En om jezelf te overhoren; schrijf een paar vormen op en zet ze om in een bepaalde naamval, of laat iemand anders vormen opschrijven en determineer ze dan. (of haal ze uit een tekst oid.) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07. |