![]() |
nieuw titelloos gedicht
And the only sound I was able to produce was the sound of the fading words that were drifting in my head; you don’t belong here.
Tussen koude muren en tranen kreeg het de plaats, de plaats om te broeden, om te groeien. het overwoekerde mijn ziel en nam plaats in de steen genaamd: mijn Hart Het bleef groeien, rustte in het verdriet en weekte in de tranen, nam stilaan vorm aan en kreeg de naam: Haat Het werd de bron van mijn kracht, en mijn enige houvast, loslaten in dit verdriet, is sterven en doodgaan. En ik wil niet vluchten Er groeide nog iets meer, onherkenbaar en stil, maar verluidde naarmate het groeide en maakte zich bekend onder de naam: Woede Het bleef daar maar woelen, bracht iets teweeg dat ik had moeten voelen; hoe de duistere gedachten bleven overnachten in de passie gekend als: Waanzin In dit gewelf van ziekenkamers, in het gewelf dat mij houdt zal ik tot de eeuwigheid vertoeven, tot ik verlossing kan vinden van haat en verdriet Tot de vergeving mij ontslaat en de haat mij loslaat. |
Voor mij is het te veel woord. Omschrijvingen naar een woord toe, zo'n opbouw is zo langdradig. Ik hou niet zo van verhalerige gedichten :).
|
hij is erg verhalerig maar daardoor vind ik het juist zo mooi, meestal is het minder maar hier niet :) mss wel net een beetje te langdradig, de enerlaaste strofe kan ik het meest missen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02. |