![]() |
wat vind jij nou het wijste dier
?
|
mijn poes van een jaar of 12, altijd uitkijkend voor auto's, stoute katers en heeft zowaar grijze haren :eek:
|
een uil..
kalm...... en wijs..... wijs....... wijs........ |
qua slimheid: oa aap (chimpansee), varken, dolfijn
qua 'uiterlijk': uil, kat |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik ram vaker maar op een icoontje ;) |
die kleine miniscule dingetjes die heel diep in de oceaan leven... fluoriscerend en sommige nog zo onbekend... misschien zijn ze wel heel snugger....
maar zeker een kat, tijger, luipaard... alle katachtigen eigenlijk |
Intelligent? Niet de homo sapiens die de topictitel heeft verzonnen :p ;)
Dolfijn, mensapen, papegaaien (ze papegaaien niet alleen), raven/roeken/en meer van die familie, de octopus (een zéér intelligent wezen). Dat waren de belangrijkste volgens mij :) |
Citaat:
wijs |
Citaat:
das ook een uil en die is niet wijs |
de dieren die we niet kunnen zien denk ik
|
maar laatst was ik in artis
en toen ging ik met zo'n gast voor een uil staan en 'hmmm wijs hmmmm wijs' zeggen :p uilen zijn gewoon wijs (y) |
Een paard. die kan je binnen no time dingen leren.
|
Paarden en honden
Je zult ze dingen kunnen leren, die je die vogels e.d. nooit zou kunnen leren. En voor de rest zijn ze zeer sociaal en leven ze in de wereld van mensen mee. Daar bedoel ik mee, dat ze mensen wel eens plagen en irriteren en even lekker dwars kunnen liggen. Ze zijn gewoon aanwezig. |
Citaat:
http://www.drukkerijmuseum-meppel.nl/images/oehoe.jpg oehoeboeroe is niet wijs en wel een uil |
de tapir is zo dom nog niet als menig een denkt.
|
Ik vind veel dieren wijs, qua huisdieren katten en wilde dieren toch wel de dolfijn, maar eigenlijk bijna alle wilde dieren zijn wijs.
Honden zijn in vergelijking met katten erg dom, schijnt. Varkens zijn ook veel slimmer dan bijv. paarden. |
Zeker. Het feit dat je dieren truukjes kunt aanleren zegt zeker niet dat die dieren 'wijs' (gewoon intelligent... veel beter woord ;)) zijn. Met behulp van voedsel ontwikkelen ze vaak gewoon instinctieve reacties. Echte wijsheid schuilt in het feit dat ze nieuwsgierig zijn, en daarvan kunnen leren. Dat ze een beetje ruimtelijk inzicht hebben en dat gebruiken ook.
|
Citaat:
nee wijs niet intelligent als ik het woord intelligent had bedoelt had ik dat 1 wel gebruikt en 2 dit topic niet geopend want dan had ik gewoon gegoogled op intelligente dieren |
Ok dan.. sorry :p :rolleyes:
|
ik vind de olifant toch wel heel wijs. Zo oud en wijs en grijs zegmaar. Het zijn volgensmij hele pientere dieren. (het verbaasde me eigenlijk dat de olifant nog niet genoemd was)
|
kraaien die beesten zijn vreselijk intelligent
|
Ik vind de mensen de slimste dieren. Verder weet ik het zoniet varkens blijken best wel slimte zijn , dolfijnen dacht ik ook.
|
Citaat:
wijs staat er toch niet slim :nono: wat VINDT jij het WIJSTE dier |
een hond!! als je weet wat het gedrag van een hond is, en daar oplet, zijn honden super slim! nog slimmer dat je eingelijk denkt!
oeps dat is slim niet wijs! nou ja ongeveer het zelfde! :D |
Citaat:
ik bedoel dat je niet het lijstje met slimste dieren moet opneomen gewoon maar welk die r jij vind dat een wijze uitstraling heeft als dat een regenworm is kan eht ook |
ratjes
|
nou mijn konijn zeker niet, als er iemand dom uit dr ogen kijkt is het moppie.
Maar wijste dier, katten en uilen. Vooral door de blik in de ogen. |
De uil.
|
olifant
|
Zeker de olifant, die heeft toch een supergeheugen. Bovendien begraven ze hun doden, dat vind ik ook heel wijs.
En uilen zien er superwijs uit! |
katten, olifanten en uilen, ze hebben gewoon zo'n wijze gezichtsuitdrukking. Als m'n kat op de vensterbank zit, ziet ze er altijd zo wijs en tevreden uit. Ik krijg echt het gevoel dat ze het allemaal begrijpt, dus de hogere dingen die er bestaan. Dat zij het allemaal weet en ik niet.
Anderzijds is het ook zo dat ze soms helemaal niet snapt waar ik mee bezig ben enzo... maar dat neemt niet weg dat ik katten er heel wijs uit vind zien (met uitzondering van rode katers maar dat komt omdat de rode katers die ik gehad heb altijd van die domkoppen waren) |
instinct + vermogen tot leren = wijsheid :confused:
|
De uil.
|
Het huisdier, uiteraard;)
|
Uil, arend, dolfijn, olifant, kat :D
|
de steen... alwetend, heeft alles al gezien.. klaar met alles, vredig.
|
Citaat:
Voor mij is het meest wijze en intelligente dier een kraai. Ik heb eens een voorbeeld van een kraai gezien die een stukje eten ergens wou uithalen maar hij kwam er niet bij, uiteindelijk heeft hij een stukje ijzerdraad gebruikt om het eruit te vissen. Fantastische beesten! Al zijn uilen uiterlijk heel erg wijs :D. |
Een schaap
|
Citaat:
|
Citaat:
http://users.ox.ac.uk/~kgroup/tools/tools_main.html |
Als je zegt: een wijs dier, is het eerste dier waar ik aan denk toch wel een uil :)
Ik denk dat het komt doordat hij in tekenfilmpjes, kinderboekjes, enz. ook altijd wordt beschreven als een wijs dier. |
slangen, ratten, dwerghamsters, honden, katten, parkieten, ...
|
eendagsvliegje....die heeft t na 1 dag al begrpen dat er niks aan is in dit leven...
|
De wijste dieren moeten goed oppassen voor wat ze eten, vind ik. Daarom vallen eigenlijk gemengde aaseters het meeste in die regionen zoals Varkens, Gieren, Mensen, kraaien, stormvogels, jagers (soort meeuw) e.d. onder.
|
Een kuttelikker (befhondje)
|
mezelf :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16. |