![]() |
wireless netwerk
Zoo net een wireless netwerk gekocht, alleen doet internet het niet. Er is verbinding tussen de de router en de pc en cablemodem. Maar ik krijg geen internet op m'n pc. Wat moet ik veranderen om wel i-net te krijgen? Ip adres van mijn pc heeft ip adres van de router en de standaard gateway ook..
Iig ik hoop dat iemand weet waarom i-net niet doet en wat ik er aan kan doen! |
op de router instellingen goedzetten.
Is per modem/ISP verschillend. meestal zit er in de router een zelf instellend wizard ingebakken, wat je wel effe moet starten. via de webbrowser en dan krijg je meestal een scherm waar je een wizard kan starten. maar verder kan ik je niet helpen. p.s. bij mijn combinatie met me router en modem (router=D-Link DI624+ + Modem Speedtouch home 510) moest ik zelf een kabel maken, anders werkte hij niet. Succes |
Als je ons iets meer informatie geeft over wat voor router, modem en pc je hebt, dan kunnen we je al veel beter helpen. Ook hoe je alles aangesloten en ingesteld hebt zou helpen.
Nu kunnen we alleen nog maar raden naar wat er fout is in je setup. |
Citaat:
De router kan niet hetzelfde ip adres hebben als je pc. (tenminste, dan werkt er niets). Ik zou proberen je router op dynamic ip's te zetten, dan moet je je pc instellen op het automatisch verkrijgen van een ip. Je kan je router configureren door z'n ip in je adres balk van ie in te typen (standaard 192.168.0.1). En iets meer info zou idd handig zijn. :) |
192.168.1.2 wil ook nog wel eens het ip zijn. Maar de bovengenoemde is logischer
|
-> Software & Multimedia
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39. |