![]() |
[games] zelf spel maken
Je kent die spelletjes wel waarbij ej bijvoorbeeld kunt darten op het gezicht van een BN'er, maar ik vroeg me fa of je zoiets ook zelf kunt maken op de PC met een foto van iemand die je kent ofzo? Iemand enig idee?
|
het is vast wel te doen met flash oid. maar dan heb je wel de skills nodig :p
|
haha
|
de meeste forummers hier hebben maar een matig verstand van flash (ik spreek over mijzelf) Vroeger had ik programma waar je flash dingen op kon maken maar het kost tijd! voor goede programma's (waar je flash versie op maakt) kijk je maar rond op google (en voor hulp) ik ben al aardig genoeg geweest voor vandaag
|
Citaat:
|
zet een dartbord op je pc en plak daar een foto op...
|
ha. ha. ha. wat een humor allemaal, omg :rolleyes:
|
maak maar een programma waar je een spel kan maken.. :p
|
koop een dart bord print een hoofd van een bn`er.
gooi afstand 2,37 M |
Probeer eens iets met C++ ofzow...
Kan je altijd proberen... is alleen wel heel errug moeilijk om te doen. Daarom maak ik aleen RPG's .... gaat wat makkelijker :D |
Citaat:
|
Leer programmer.
Begoin lekker met VB ( Visual Basic ) en/of Flash. Stap daarna lekker over op geavanceerdere webbased dingen als PHP XHTML enzo. Dan lekker C++ en die crap en als je dat allemaal gemasterd hebt kan je niet alleen die game maken. Kan je ook meteen programmeur worden. Gefeliciteerd :D. |
probeer dit eens : http://www.gamemaker.nl
|
www.openfrag.org, bekijk die anders eens.
Een ex-klasgenoot van me was destijds op het idee gekomen om een game te gaan ontwikkelen, en dit is het (tot nu toe) resultaat. Het is een opensource spel, waar dus iedereen aan mee kan doen, dus kijk eens rond :) Wel zou ik eerst mezelf bekend maken in design/programmeren, anders denk ik niet dat je er bij komt :P Wel hebben ze geloof ik een forum, waar je vast en zeker wat rond kan vragen :) Maar dit is dus niet iets simpels wat je ff in mekaar flanst :P Voor flash: Gebruik Swish, werken best veel mensen mee, en het schijnt niet zo heel moeilijk te zijn |
Om in je eentje een min of meer fatsoenlijk spel te maken (dan wel met slechte graphics) heb je én jaren ervaring nodig met programmeren én jaren om het spel zelf te schrijven.
|
Citaat:
Om zo een dartspel te maken lijkt het mij het best om het in Flash te doen. Daarvoor moet je natuurlijk eerst met flash leren werken maar vooral Actionscripting (Een ingebouwde Flash scripting taal, familie van Javascript). Om Flash & Actionscripting te leren moet je maar eens googlen, je krijgt onmiddelijk een enorme keuze aan sites waar je het kan leren. Diegene die ik mij nog herinner gebruikt te hebben zijn Kirupa en Flashkit Veel succes |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41. |