![]() |
[windows xp] documents and settings op andere partitie
Ik wil graag mijn gehele documents and setting op een andere partitie hebben staan zodat als ik windows er opnieuw opzet mijn documents and settings elke keer bewaard blijft. Hoe kan ik dit doen zodat ook alle verwijzingen (in register o.a.) veranderd worden?
alvast bedankt |
Kun je niet beter een image van je harde schijf maken.
Is ideaal. In een paar minuten je hele configuratie terug. |
My Documents > Rechtermuisknop en daar kun je dat gewoon wijzigen
Settings kan niet |
|
je kunt dit het 'makkelijkst' doen door een zogenaamde unattended installatie te maken. Zie MSFN.org voor meer info.
|
Ik zou, zoals ********** aanraadt, alleen My Documents op een andere partitie zetten. Behalve als je meerdere users gebruikt, dan is het waarschijnlijk makkelijker om het hele ding te verplaatsen.
|
Vaak is enkel My Docs verplaatsen niet handig, omdat je e-mails (Outlook Express, Thunderbird), favorieten (Internet Explorer, Firefox) niet opgeslagen worden in My Docs maar in D&S\App Data of D&S\Favs etc.
|
Ja, maar ik mag hopen dat je email zowiezo wel ergens anders opslaat dan de c schijf :X
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is mogelijk om de gehele documents & settings directory te verplaatsen. Je kan het achteraf doen in het register, maar bij de installatie kan ook; een unattended installatie wel te verstaan.
Zo kun je ook je Program Files directory verplaatsen. |
Sommige bestanden uit de D&S-folder zijn niet te kopiëren, het belangrijkste natuurlijk NTUSER.DAT. Dat is immers het bestand waar alle handelingen van de ingelogde user worden vastgelegd en dat wordt bewerkt zodra je het aanspreekt, dus logischerwijs is het onmogelijk te kopiëren. Ik heb het wel eens geprobeerd, met een bitkopie vanuit een ander OS, maar ook dan werkt die andere XP-installatie niet goed.
|
Citaat:
|
Offtopic:
Citaat:
Wanneer je bij in de answer file de nieuwe program files directory opgeeft gaat alles in een keer goed en zou je, in theorie, niks meer met de hand om hoeven te zetten. |
Citaat:
Mijn lokale Win2K installatie heeft die hele registry key bijvoorbeeld niet eens. |
Ik heb zelf een aparte partitie voor My Documents, en een andere partitie voor alle software, maar ik heb %ProgramFiles% gewoon Program Files gelaten. Volgens mij ben ik nog nooit echt software tegengekomen die geen optie heeft om ergens anders (in mijn geval op P:) te installeren. Moet je natuurlijk wel altijd voor Custom kiezen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31. |