![]() |
recepten met chips
ik heb er wel eens van gehoord, chips op de boterham, een drankje (!) met chips,
hebben jullie zelf ook recepten met chips, die erg lekker zijn, post ze hier.. |
Ik heb gisteren spagettie met mais, bbq-saus en dorito's gegeten. Smaakte opzich wel erg apart.
|
Nee, Maar ik hou wel van paprikachips met whsiky-cocktailsaus als hapje.
Heb ik een keer gehad, ik vond het wel lekker.:) |
Een blikje mexicaanse groenten (of verse een mengeling maken). De helft van een potje (125ml) zure room hieronder doen en een zakje tacokruiden erbij mengen. Een half zakje geraspte kaas (zakje van 100g0 hierover strooien, en dan de overige zure room erover uitsmeren. Daarboven stooi je een laag tortilla chips en de rest van de kaas.
Dit gerecht zet je ongeveeer 20 minuten in een over van 200graden. Lekker!! |
ja wij hebben wel es chips bij het eten, geweldig idee van mn vader, maar ik weet niet waarbij we dat ook alweer hebben
|
Puur chips eten is al lekker genoeg. ;)
|
Nee, al kan je wel sommige dingen een appart smaakje geven met Chips. Bijvoorbeeld kip met verkruimelde paprika chips.
Chips als bodem op een soort koude schotel werkt ook goed. Het beste werkt als de rest wel stevig is |
Paprikasoep met Doritos hmm :)
|
ik doe bij de chips altijd een sausje maken, gewoon heel simpel een klodder mayo en ketchup door elkaar heen roeren! echt heel erg lekker!
chips bij het avondeten?! daar heb ik echt nog nooit van gehoord... |
Citaat:
Eigenlijk moet er nog paprika poeder en cognac bij. Try it with Chili saus, ipv ketchup. Ga eens ergens eten en bestel je een club sandwich, hier in maastricht krijg je er chips bij, is gewoon een broodje gezond met wat chips:P |
gatverdamme :D
|
Uhm.. ik eet chips eigen altijd gewoon zonder iets erop, eraan of erbij, maar wat mij erg lekker lijkt is de chips dippen in de Duyvis Dipsausen (zoals Paté Royal, Caranaval etc.). Ik gebruik die sausen voor bij m'n vlees, maar het is voor chips!!
|
Chips is vies :p
Combinaties lijken me nog erger eigenlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben gewoon raar... :( |
In Amerika krijg je in de ' betere' sandwichzaakjes in plaats van patat (zelfgemaakte) chips. Apart, maar best lekkere combi.
|
Ik heb laatst met 2 vrienden broodjes gemaakt met daarin chips en ketchup.
We hebben gewoon het recept voor brood genomen, maar dan met minder zout. En daar hebben we dan een willekeurige hoeveelheid naturel chips in gegooid (net zoveel totdat wij dachten dat het goed was) en daar hebben we flink veel ketchup doorheen gemengd. Van het deeg kleine broodjes gemaakt die we gewoon in de oven gebakken hebben totdat ze mooi bruin waren en hard genoeg. En ze waren nog lekker ook. De buitenkant was erg hard (net als stokbrood), maar de binnenkant was prima. Om los te eten waren ze erg lekker, maar met boter of pate waren ze ook goed te doen. Ze waren alleen erg zwaar. |
Citaat:
|
saoto.
een zoute soep, surinaams, zitten van die chipsfrietjes in ennuh vlees en vermicelli en ketjap. best lekker |
gehakt rul bakken, potje (spicy) salsadip overheen gooien, blikje maïs erbij en warm laten worden. ondertussen rijst koken.
je kan de tortilla chips gebruiken als ernaast of je kan ze verkruimelen en over de gehaktschotel gooien...... maar wel een lekkere combinatie! ~SKIP~ |
Citaat:
|
Van die Buggles kopen en er roomkaas insmeren <3
|
Citaat:
Vroeger had je trouwens buggles in een doos (gewoon naturel) is dat er nog? |
Naturel Chips met ketchup!!!
(y) |
Kom ik weer met mijn broodje chips :D
Men neme een soppig hema puntje ( of elk ander willekeurige broodzaak, als het maar voorverpakt in plastic is :P ) men make hem open met een scherp mes.. Je gooit er wat handjes paprika chips op..met dip naar willekeur of geen dip. dichtvouwen en eten... Jam jam! |
Citaat:
Die zijn ook heel lekker ja :) |
ja naturel chips met ham op brood..
|
wij eten wel is naturel chips bij het avondeten in plaats van patat..... doen ze in bijvoorbeeld frankrijk (dacht ik) ook wel eens...
|
Citaat:
|
Bah :eek: (n)
|
Als kroepoek onder chips valt (vast niet, chips zijn van aardappelen en niet van garnalen;)) dan moet je eens nasi eten en je kroepoek als lepel/vork gebruiken. Doet volgens mij iedereen al...
|
In portugal hebben ze chips(nee, echt :rolleyes: ) , "batatas fritas" zoals ze t daar noemen
en dat gebruiken ze heel vaak in plaats van patat. Dus met barbeques ed staat er vaak een schaal batatas fritas op tafel... en dat smaakt zeer goed. Het is smaakt wel net iets anders dan bij ons. persoonlijk vind ik t zelf lekkerder, maar t kan ook komen omdat ik dan altijd weer aan portugal moet denken |
Citaat:
|
een pot heinz pasta saus opwarmen en een paar lekkere zakken doritos kopen
|
Citaat:
cocktailsaus=met whiskey (geen cognac dus) en nog wat worcestershiresaus |
Chips ipv aardappels doen ze in Zwitserland ook ja.
Dat doen we thuis wel eens bij de barbecue, maar verder nooit. En ja, verkruimelde paprikachips is wel lekker om vlees doorheen te halen voor je het bakt. |
Citaat:
|
Als je het verkruimelt kun je er gemakkelijk mee paneren.
|
Torillia chips met chili con carde. Ga ik toevallig vandaag maken. :)
is echt super lekker |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10. |