Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   na hoeveel tijd kan je ongeveer zeggen dat je iemand ECHT leuk vind? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1001564)

Maija 02-11-2004 14:27

na hoeveel tijd kan je ongeveer zeggen dat je iemand ECHT leuk vind?

na hoeveel tijd kan je ongeveer zeggen dat je iemand ECHT leuk vind?

en niet zomaar een flirt.. maar echt waarvan je denkt ja, voor hem/haar wil ik gaan...

ik geloof namenlijk niet dat je binnen 1 keer ontmoeten er iets serieus kan bloeien.. wat vinden jullie?

stout! 02-11-2004 14:30

Ik denk dat je al vrij snel kunt zeggen of je iemand écht leuk vind, ongeveer na een gesprek van een paar uur. De chemie moet er zijn en (wat mij betreft) de intelectuele klik.
Na een paar uur kun je dus volgens mij al weten of je iemand echt heel leuk vind. Dat vind ik echter iets anders dan er al helemaal voor willen gaan. In dat geval vind ik het belangrijk om de persoon in kwestie te vertrouwen en wat meer over zijn achtergrond te weten. Dat kan (met intensief contact) al na ongeveer een maand zijn, maar ook een half jaar of meer duren.

Sade 02-11-2004 14:35

Als je voelt dat je iemand echt leuk vind. En dat kan uren, dagen of jaren duren. Dan heb ik het dus over iemand echt leuk vinden.
Om een serieuze relatie te beginnen moet je elkaar wel wat langer en beter kennen, wil het werken.

Bloedpropje 02-11-2004 14:41

dat kan wel

biep 02-11-2004 14:42

al vanaf dag 1 :)

ilse 02-11-2004 15:35

als je een tijd met iemand gepraat hebt, kan het vanaf dag 1. heb het met al me vriendjes gehad dat ik t meteen wist...

Chi3ni33j 02-11-2004 16:27

illie1987
17V - Lid

gepost op 02-11-2004 @ 16:35

--------------------------------------------------------------------------------
als je een tijd met iemand gepraat hebt, kan het vanaf dag 1. heb het met al me vriendjes gehad dat ik t meteen wist...

EENS

mara18 02-11-2004 16:44

Ik persoonlijk voel me vrij lang onzeker bij iemand die ik nieuw leer kennen. Als diegene plots om onverklaarbare reden begint te snauwen, vreselijk irritant te doen, of me negeert (mja veel aandacht nodig :p ), dan weet ik al dat ik hem/haar nooit echt leuk zal vinden. Ik zal hem/haar namelijk nooit echt vertrouwen.

Vanaf het moment dat ik dat gedrag accepteer, en me er niet rot bij voel, weet ik dat ik diegene echt leuk vind. (Natuurlijk moet het geen ettertje zijn waarvan ik al wist dat ik hem nooit zou mogen en van wie dat soort gedrag me dan ook niet zou kunnen schelen :o )

Sander Gessel 02-11-2004 16:53

Citaat:

stout! schreef op 02-11-2004 @ 15:30 :
De chemie moet er zijn en (wat mij betreft) de intelectuele klik.

Jammer dat je dan juist intellectuele fout schrijft.

paco 02-11-2004 16:59

Ik kan echt totaal binnen paar uur/dagen/1 keer afspreken voor iemand vallen, hoewel dit echt bijna nooit voorkomt, meestal duurt verliefdheid/spanning wel weken/maanden voor het groeit/er is...

Dus na korte tijd/paar gesprekken kan ik niet zeggen dat ik dan al verliefd ben....
Maar als ik die persoon zie of spreek..., dan voel ik wel degelijk spanning in me buik en wordt ik helemaal blij....
dus...

heb dat sinds paar dagen trouwens ook weer...
Meisje maakt me helemaal nieuwschierig, wil alles over 'r weten,
heb de hele tijd zin om met r af te spreken... en tsjah... mensen die geen beltegoed hebben zijn vervelend, maar ik blijf maar smsen :) niet omdat ik hoop 1 terug te krijgen, maar gewoon omdat ik me blij voel door haar :) :)
We hebben binnenkort afgesproken... SO looking forward to it :)
ben niet verliefd,... maar ben wel totaal voor haar gevallen... :o (whatever dat precies inhoudt... :confused:

She makes me happy :)

Erbenda 02-11-2004 17:42

Citaat:

Chi3ni33j schreef op 02-11-2004 @ 17:27 :
illie1987
17V - Lid

gepost op 02-11-2004 @ 16:35

--------------------------------------------------------------------------------

EENS

offtopic: als je iets wil citeren van iemand, klik op het knopje quote...;)

Ik weet meestal ook wel vrij snel of ik iemand leuk vind of niet. Ik kan het zien aan iemand doen en laten, z'n manier van praten en wat 'ie zegt en aan het feit dat ik me vertrouwd bij hem voel. Als het dan klikt, is het snel gedaan hoor... :)

droomkoningin 02-11-2004 17:52

Als ik kan zeggen wat ik wil zonder dat ik het gevoel heb uitgelachen te worden, met iemand ontzettend kan lachen en het met diegene over van alles en nog wat kan hebben, dan kan ik best iemand binnen een paar uur/1dag enz. echt leuk vinden.

En waarom is dat op dit moment iemand die ik nooit meer zie.. :|

Maija 10-11-2004 21:00

ja want ik vind het raar..
Ik kan pas na een paar weken zeggen of ik iemand leuk vind..
Al een paar jongens denken steeds dat ik het als smoes gebruik, maar sorry ik kan niemand leuk vinden binnen 1 keer ontmoeten..

Lalala1111 10-11-2004 21:13

Meestal besef ik pas nadat ik iemand (kort) ontmoet heb, dat ik diegene leuk vind, en dan zie ik die nooit meer :(

Spray rebel 10-11-2004 21:17

Ik vind dat je na een goed gesprek kan zeggen of je iemand leuk vind of niet en of je er wat meej wilt proberen.. Ik hou er niet van, "ik wil je eerst nog wat beter leren kennen" principe.. Sooo fake en fout..

Als je denkt dat iemand leuk is dan begint de chemie met je lichaam te rotzooien en moet je al genoeg weten.. Je kan iemand niet na een paar maanden ineens leuker of minder leuk gaan vinden, ik vind dat je van een goed gesprek, gecombineerd met wat leuks doen genoeg kan zeggen en kan beoordelen of het de moeite waard is of niet..

waves 10-11-2004 21:33

dat kan na een uur al zijn en het kan weken duren. en er ECHT voor gaan... dat hangt er ook maar van af

ik heb weer lekker veel bijgedragen aan dit topic :P

Shitonya 11-11-2004 10:03

minstens 4 dagen, daar legt m'n grens, iemand 4 keer in het echt spreken is redelijk om een "goede" indruk en inschatting van die persoon te maken.
Je hebt uitzonderingen, die ken je al binnen een uur, maar het gros duurt toch wel wat langer

Aine 11-11-2004 11:16

Ik moet hem toch al wat vaker hebben gesproken voor ik echt een goede beoordeling kan maken van hier wil ik echt verder mee. Natuurlijk moet ik hem wel al vrij snel leuk vinden, maar voor veel meer moet ik hem echt eerst wat vaker hebben gesproken.

justhanna 11-11-2004 11:44

Leuk vinden kan heel snel...
Echt leuk duurt wat langer..
Bij mij tenminste...
Ik kan dagen tot weken tot maanden erover twijfelen of ik iemand wel echt ECHT leuk vind...
Vind ik zelf best vervelend...

Je merkt het wel aan je gevoel als je iemand ECHT leuk vind...

Missy_X 11-11-2004 12:12

Na een uur :)

Dzjes 11-11-2004 12:40

Kan na een paar uur zijn, maar kan ook na weken zijn.. hangt wat van de situatie af denk ik, en ook wat voor een type van persoon hij/zij is.

Ben je een erg sociaal, niet-verlegen persoon zal het contact sowieso vlotter lopen in het begin dan bij een verlegen persoon. Logisch toch?

Realmo__ 24-05-2010 23:08

Over 10 min.

KingKong 24-05-2010 23:42

Na een goed gesprek. Als ik een uur met een meisje heel gezellig praat dan is er soms wel is die kans dat ik haar leuk ga vinden.

Pippeloen 25-05-2010 01:18

wat een up!

x-spekkie-x 25-05-2010 05:18

Citaat:

Pippeloen schreef: (Bericht 30524268)
wat een up!

Daarom slotje :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.