![]() |
Iets met reizen
Hallo allemaal,
Ik weet echt nog niet wat ik wil gaan doen. Eerst wilde ik iets met Psychologie (nog steeds trouwens) maar het lijkt me ok leuk om iets met reizen te doen, want ik houd heel erg van reizen. Maar de vraag is..wat? En welke opleiding hoort daar bij? Nou zie ik mezelf dus niet als een stewardess, dus dat wil ik absluut niet. Reizen uitstippen voor mensen lijkt me bijvoorbeeld wel leuk! Wie o wie kan mij helpen? |
In het algemeen: als je iets studeert/leert wat met reizen te maken heeft, ga er dan aub niet van uit dat je zelf veel gaat reizen. Natuurlijk vast meer dan bij psychologie, en je zult soms ook wel een 'rondleiding' krijgen door verschillende hotels die aangeboden worden bijvoorbeeld. Maar wat denk je... dat een bedrijf lekker vakanties voor je gaat betalen? Als.. dan ben je bijvoorbeeld reisleider voor een organisatie of je werkt als vertegenwoordiger bij een internationaal bedrijf ofzo.
|
Ik heb toerisme gestudeerd, deels omdat ik ook graag reis.
Reizen uitstippelen...dan kan je later een job zoeken in een reisagentschap, maar zoals het bericht voor mij, moet je er niet vanuit gaan dat je veel kansen zult hebben om te reizen. Met een job als reisbegeleider kan je wel meer zien van het land, maar het werk is zeker niet te onderschatten (6 dagen op 7 werken,...). |
Als je een goede psycholoog wordt, en dan vooral een onderzoeker mag je lekker vaak naar conferenties in alle delen van de wereld ;)
|
Tja ik weet het ook niet.. (domme post ja)
Misschien kun je freelance journalist worden ofzo, of cultureel antropoloog.. dan kom je ook nog wel ergens :) |
Je moet maar es op t Nhtv gaan kijke is egt een hele leuke en goeie school. Je kan daar allerlei richtingen op, op t gebied van toerisme enzow.
Tis volgende week zaterdag weer open dag ik raad je aan om te gaan kijke :D XxxXxxX Suus |
www.mi.nhl.nl
Hogere Zeevaartschool. Daar kan je Maritiem Officier worden. Is 4 jaar, HBO (HTS). 100% zeker van werk (de zeevaartsector staat te schreeuwen om goed opgeleide Nederlandse officieren), je kan enorm veel verdienen, je vrouw kan meevaren en je reist echt veel. Maar vergis je niet in de technische kant: het is even technisch als een opleiding elektrotechniek. En studeren op Terschelling, dat is ook mooi. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29. |