![]() |
Falkenbach
omdat oude topics merk ik hier metteen gesloten worden, (waarom eigenlijk verliest iets na een jaar zijn waarde of zo?)
heb ik maar even een nieuw falkenbach topic aangemaakt "Ok Nefna Tysvar Ty" is het laatste (3e album) en ik vinnem de minste "magnii...." en "En their med...."zijn in mijn ogen veel beter, het eerste album waar Ulfheðin aan refereerd is een demo. ik vind het jammer dat "Vratyas Vakyas" hier voor het eerst gebruik maakt van een echte drummer en nog een extra muziekant. dit had de muziek in mijn ogen totaal niet nodig. Ook heeft ie op dit "nieuwe" album oude nummers bewerkt. volledige discografie: http://elektron.its.tudelft.nl/~jabr...c/laeknish.jpg Laeknishendr (demo) (1995) 1. Laeknishendr 2. Galdralag 3. Skirnir 4. Blond 5. Wotan... 6. Infernum 7. Asaland http://elektron.its.tudelft.nl/~jabr...c/entheirm.jpg 1. Galdralag 6:19 2. Heathenpride 8:42 3. Laeknishendr 6:18 4. Ultima Thule 3:23 5. Asum ok Alfum maer... 7:45 6. Winternight 4:22 7. ...into the ardent awaited land... 6:00 http://elektron.its.tudelft.nl/~jabr...c/magnibla.jpg 1. ...When gjallarhorn will sound 8:29 2. ...Where blood will soon be shed 7:15 3. Towards the hall of bronzen shields 6:02 4. The heathenish foray 8:00 5. Walhall 5:29 6. Baldurs tod 5:54 http://elektron.its.tudelft.nl/~jabr...c/oknefnat.jpg 1. Vanadis 9:25 2. As Long As Winds Will Blow 4:02 3. Aduatuca 4:35 4. Donars Oak 4:48 5. ...The Ardent Awaited Land... 3:28 6. Homeward Shore 5:31 7. Farewell 8:07 met dank aan www.zenial.nl cd's zijn overgens gewoon te bestellen via displeased records, is ook nog lekker goedkoop |
:o
|
Eindelijk een kwalitatief topique. Over een erg goede band ook nog eens. (y)
Np: The Heathenish Foray |
Falkenbach heeft zo'n 7 á 8 demos / promos. 'Laeknishendr' is er daar één van. Veel van het oude demo-materiaal komt terug in de latere albums.
Falkenbach vond ik vroeger wel goed luisterbaar. Ik hou het nu bij heel af en toe, maar veel meer neo-folk voor mij ipv metal. |
[spam!!]
vervamon dan al eens gehoord?! [/spam!!] zoveel demo's trouwens? |
Alles waar "ok" in zit is ok !
|
Vervamon geloof ik wel
Iets met Nederlandse achtergrond o.i.d? En ja, lees de interviews er maar op na. Een track op een No Colours compilatie en een vinyl bonus-nummer zijn afkomstig van enkelen. |
Citaat:
(: |
Citaat:
En die nieuwe van Falkenbach vind ik best wel (n) |
Citaat:
jup, effe in me paspoort kijken...... ja ben nog steeds nederlander.... mag ik vragen hoe je het kent? |
En Their Medh Riki Fara, Magni Blandinn ok Megintiri en Ok Nefna Tysvar Ty luister ik regelmatig, meer heb ik niet van ze. Ik vind falkenbach wel (y)
Van vervamon ken ik qua naam wel maar nog nooit wat van gehoord. |
Citaat:
als in een linkje Laat eens wat horen |
Citaat:
Ik ben ff de samples kwijt :s |
heb helaas nix online staan....
kopen die hap!!! :o |
Citaat:
Als ik thuis ben kijk ik wel of ik wat online kan pleuren. Of overschrijd ik dan allerlei copyrightwetten? |
nou doe maar, want dan klaag ik je aan en kan ik nog meer verdienen.
zet maar online die hap, laat de plaag zich over dit forum verspreiden!!! |
Van je site:
5. Sneeuw en Spar (eerbetoon aan de duistere troon) Maar daar dan sneeuw en sparrenbossen van denk ik dan. Als ik het goed begrijp. (...) I called myself Count Akhkharu at that time, a name that means "vampire" in the sumirian language (...) I changed my name to Markam, becouse there is already an artist called Akhkhaku. :D |
Dat komt inderdaad heel nauw, of er een bos van is of niet.
|
Ik zie door de sparren de sneeuw niet meer
|
Citaat:
Ik ben blackmetalnerder dan jij. lekker pû. Edit: wel een geinig nummer trouwens. |
Citaat:
|
Sneeuw en Spar is 1000x koeler dan "Sneeuw en Sparrenbossen"
|
Piek en Den is dan wat minder cool als Piek en Kerstbomen
|
Je zal toch maar in de sneeuw met kerstbalkanker komen te zitten, te midden van een sparrenbos...
|
Dan voel je je echt achtergesteld door onze duistere heer :(
|
Citaat:
ja en?........... wat wou je er mee zeggen het nummer is idd snö og granskog van darkthrone heb de text laten vertalen van noors naar engels en toen hebbik het weer vertaald naar het nederlandsch. maarreh als het allemaal zo belachelijk is.... kan iemand het beter dan? gelukkig zijn er ook mensen die mijn muziek wel leuk vinden.... |
Citaat:
|
Citaat:
Die oude naam+betekenis is gewoon lachwekkend, Ik heb je muziek nog niet eens gehoord man. |
Citaat:
|
Citaat:
- meneer K. Man |
Citaat:
sumirische texten worden veel in blackmetal gebruikt o.a. de naam marduk. en neen ik heb geen lange tenen slechts een enorm lange joekeloeris waar jullie steeds op staan! :p maar goed, ik geef toe dat ik zelf ook niet echt meer te vreden ben over m'n bio en oude naam, vandaar ook de naams verandering. heb deze crap dan ook wel in 1999 geschreven toen ik nog zo evil ende trui mogelijk wilde zijn. Nu ben ik dat gewoon en hoef ik het niet meer middels een naam te doen. maar zijn we het er overgens allemaal niet overeens dat nederlands en BM/ambient gewoon niet echt samengaan...... ik bedoel het blijft in het nederlands gewoon allemaal een beetje kazig staan... |
falkenbach is gaaf, vooral het laatste album
|
Citaat:
Citaat:
Niet persoonlijk opvatten trouwens, dit verhaal. Ik ben meestal nogal (opbouwend) kritisch. |
over lange tenen gesproken, maar goed dat het niet persoonlijk is :p
marduk is idd niet de meest geweldige band, maar goed neems eens Absu: texanen die schotse mythologie behandelen, maar maakt dit het een slechte band. als ik in m'n nummers text gebruik is het gesproken en op de een of andere manier klinkt het voor mij kaziger als ik het in het nederlands doe dan in het engels. Misschien is het toch een soort schroom (don't ask me why, het is een gevoel) toch wil ik het meer in het nederlands doen, maar titels klinken voor mij toch beter als het niet in m'n moers taal doe. neem bijv. fluisterwoud: "Hoer van de zeven hemelen" vette muziek hoor, maar het komt bij mij toch gewoon een beetje lachwekkend over (niet fluisterwoud, maar texten, titels in het nederlands) dat jij vindt dat mensen die zich niet in het nederlands kunnen uit, het al helemaal niet iets in het engels zouden moeten proberen, is in mijn opinie een beetje raar. Er zijn zat mensen die zich beter kunnen uiten in een andere taal, omdat het misschien verder van hen afstaat. |
Texanen die de schotse mythologie behandelen. Tsja.
Als ze muzikaal goed zijn is er niks aan de hand natuurlijk, en ik zou me ook doodschamen om uit texas te komen :cool: maar een gek van die band beweert ook verre Schotse voorouders te hebben, dus dit is niet echt een geniaal voorbeeld. Nile wel. |
Citaat:
|
als je het goed brengt hoeft het absoluut niet kazig te zijn (y)
|
Fluisterwouds teksten zijn idd niet de meest briljante. Met deze uitspraak loop ik natuurlijk wel het rsico om een paardenhoofd in mijn bed te vinden met een aardige afzender van de BMM, wat ongeveer equivalent is aan het CDA. :s
|
Ze gingen de nieuwe leider van de BMM democratisch kiezen, maar dat is mislukt omdat de winnaar; Dani Filth, niet in Nederland woont.
|
Hij heeft ook wel het postuur van een leider, die Dani. En hij heeft genoeg make-up voor al zijn onderdanen.
|
Citaat:
BMM dat kan je toch bij alle andere sprookjes als sneeuwitje en roodkapje plaatsen........ BMM vindt ik echte het zieligste dat ooit bedacht is, ga gewoon muziek maken... |
Citaat:
|
BMM is equivalent aan G-Unit.
|
Niet fokken met de BMM he? Ander komen we ff langs om een stuk staal in je kop te plaatsen. Motherfokkers :mad: :mad: :mad: :mad:
|
Citaat:
moet je komen man! mafkees :p Offtopic: je zou me nog mailen prutser |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13. |