![]() |
Ervaringen buitenland studeren.
Ik wil graag een halfjaar naar Spanje, en vroeg me af of er hier mensen zijn met leuke/minder leuke ervaringen wat betreft studeren in het buitenland?
|
Ik studeer sinds eind september in Leuven in Belgie en ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen. Ik kan natuurlijk niet vergelijken met hoe het geweest was als ik gewoon in Nederland was gaan studeren. Ik denk ook wel dat het wat anders is als je in Spanje wilt gaan studeren dan in Belgie omdat het cultuurverschil tussen Nederland en Spanje waarschijnlijk veel groter is dan tussen Nederland en Belgie maar je zit sowieso in een ander land met andere gebruiken enzo. Het bevalt mij heel erg goed maar ik denk dat het heel erg afhangt van je eigen opstelling hoe het je zal bevallen in het buitenland.
Als je nog specifiekere vragen hebt mag je ze altijd stellen. |
Ja, ik hoop (uiteraard) eigenlijk op reacties van mensen die echt in Frankrijk of Spanje ofzo zaten/zitten, maar bedankt.
Zit jij dan ook in een gastgezin of niet? Want daar kom ik waarschijnlijk wel terecht, en ik zou graag willen weten hoe dat bevalt/beviel bij anderen... |
Citaat:
|
Ik wil dat ook gaan doen zoiets, met Ef, ik wil een taal & cultuurstudie in Australie gaan doen :)
|
jaaa, EF is dat!
Maar ik wil dan een Internationaal Studiejaar gaan doen (halfjaar dan), in Barcelona. Australie lijkt mij ook wel tof trouwens. |
Kga volgend jaar naar Australie!!! (sydney)
Can't wait :D |
Citaat:
Zij zat ook in een gastgezin en haar gastouders spraken enkel Spaans. Binnen een week kon ze hen verstaan, zei ze, terwijl ze voorheen nooit Spaans had gehad. Je leert de taal razendsnel volgens haar. Ook d'r Engels was enorm verbeterd. Ze vond het af en toe raar om naar huis toe te bellen/mailen, omdat ze telkens Engelse/Spaanse woorden of grammatica gebruikte. Ze was er iig enorm positief over. |
Citaat:
|
Als het goed is ga ik volgend jaar naar Australië of Amerika, ik ben benieuwd :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15. |