![]() |
Intel Pentium 4 570 verschijnt op 15 november
PC World meldt dat Intel in blijde verwachting is van een Pentium 4 570-processor op 3,8GHz. Deze chip, met 1MB L2-cache, zal op 15 november officieel voorgesteld worden aan het publiek en zal voor onbepaalde tijd de hoogste kloksnelheid hebben en daarmee Intels desktopsegment aanvoeren. De processor zal vermoedelijk de laatste zijn waarbij de focus vooral op de kloksnelheid ligt, aangezien Intel het voorbije jaar meermaals geeft aangegeven zich meer op dual cores te gaan richten en in mei nog twee single core chips met hoge kloksnelheid van zijn roadmap schrapte ten voordele van de dual core chips.
Eum wat zijn dual cores :bloos: ? |
is deze 32bits of 64 bits technology
|
Ik vind het eigenlijk veel stoerder dat die nieuwe J-cores ongelooflijk ver zullen zijn over te klokken (met heeft al >6 GHz gehaald met een 3.6 GHz-exemplaar).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dual core chips zijn gewoon processors met 2 cores, waardoor ze meer processen tegelijk kunnen, of te wel sneller. Leuk als je zo een mooie peltier hebt gekocht en je dan dit gebeurt bij een videokaart van €400+ http://www.vr-zone.com.sg/Shamino/ln2/toocold2.JPG |
hmmm, komt daar de pc term "freeze" vandaan ;)
|
Citaat:
|
En presteert ook beter, maar is wel duurder :P €700+ voor een processor niet meer normaal.
|
Citaat:
@TS Dual Core betekent eigenlijk twee processors op een processorkaartje (package). Door deze beide te integreren op een processor blijven de kosten relatief laag en kan de performance met zo'n 50% tot 70% omhoog. :) |
http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1093592991.jpg
Photoshop van een dual core. Lijkt me wel grappig als ze erzo gaan uitzien. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Offtopic: