![]() |
[XSL-FO] hoe moet je dit toepassen??
Voor mijn stage opdracht moet ik o.a. een XML gaan omzetten naar RTF (of iets wat daar op lijkt) ik heb gevonden dat ik dat kan doen met XSL-FO. Maar ik krijg dit niet voor elkaar :(. Kan iemand mij misschien uitleggen hoe XSL-FO werkt?? voorbeelden doen misschien ook wonderen :o
bvd, ik PS: als er meer info nodig is vraag dan |
Ik heb er tijdens mijn stageopdracht 4 jaar ofzo terug ook mee gewerkt. Ik raad je aan gewoon documentatie op internet te zoeken. Deze is zeker te vinden, en bovendien is het veel te uitgebreid om hier uit te leggen.
Korst gezegd: je hebt als input data in XML formaat. Via XSLT form je dit om naar data + Formatting Objects (opmaakinfo), welke dan weer omgezet kunnen worden naar bijvoorbeeld PDF. |
Je zou eens kunnen beginnen met het downloaden van Apache FOP, dat is een goede processor. Zitten ook een aantal voorbeeldjes bij.
|
Citaat:
|
idd, zover was ik wel :)
|
Heb je al door die voorbeelden heengewerkt dan? Ik nam aan dat je die ook wel had gevonden als je FOP had gedownload, er zijn er vrij veel.
|
ik kan FOP hier (nog) niet aan de gang krijgen, ik heb hier nog niet de beschikking over een java runtime environment. Ik heb hier wel om gevraagd en ze zouden kijken wat ze voor mij konden doen. Weet je misschien tot die tijd een alternatief?? :confused:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44. |