![]() |
hoe kom je snel van een blessure af?
Hallo,
Ik lag tenet een ijzeren stang in mijn nek, het leek wel alsof die stang bevroren was, maarja de oefening ging goed. Toen lag ik hem neer en ja hoor het schiet toch erg in m'n nek :( Dus na een kwartiertje was ik daar al weer weg en ik kan m'n hoofd nu amper draaien. Ik ben gelijk onder de douche gegaan en daarna de zonnebank en rsl zalf erop gesmeerd. Maar hoe kan ik sneller van die blessure afkomen, bepaalde voeding ofzo? groeties, Theo |
gewoon gezond eten is denk ik qua voeding het beste wat je kan doen. Wat echt belangrijk is bij blessures is veel rust. Veel Slapen en niet belasten van je nek. misschien nog wat ijs erop.
|
Citaat:
Zoals je gelezen hebt is het gekomen doordat die stang ijs en ijskoud was. |
rust/slapen/eten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oke :) Ik zit nog steeds helemaal in mekaar, er ligt nu een warm compres op. Ik doe morgenochtend op de fiets sowieso een sjaal om.
|
Citaat:
|
Ik voel er nu bijna niks meer van :) M'n nek warm houden en het insmeren heeft volgens mij veel geholpen, ook merkte ik dat toen ik cardio ging doen(de dag erna) dat mijn nek beter aanvoelde dan ervoor, het werd vooral losser. Bedankt voor jullie reacties :)
|
Spierbalsem of tijgerbalsem kan ook flink helpen... Ik ga ervanuit dat het hier om een spierblessure gaat.
|
Naar je trainer luisteren; dat zal waarschijnlijk zijn:
- rust - dokter & fysio en daarna sportmassage - vezelrijk voedsel - en niet weer beginnen als jij denkt dat dat kan. Dat bepaalt je sportmasseur meestal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
heeel veeel mimi's krijgen van je vriendin!!!! :p
|
Een ijzeren stang in je nek.. kerel.. squat je met een kale stang ? :confused:
Je weet niet dat dat ontzettend slecht is en enige zenuwknooppunten bedrukt die van belang zijn voor het functioneren van o.a. schouders en armen ? Squat met een rol om die stang man ! :| |
Citaat:
Ik wou sowieso al een beetje ronde isolatie op doen :) Dan zal het squaten een eind beter gaan. |
Citaat:
|
Fysiotherapie
|
Citaat:
|
heb in januari me enkelbanden verrekt/gescheurd...
ze wisten niet precies wat t was... maar heb toen heel lang neit gesort maar elke keer als ik handbal heb ik er weer last van heel vervelend en pijnlijk... mijn trainsters en coach weten het ook niet.. heb alles al geprobeerd stevigere schoenen, enkel band, zoveel mogelijk rust, extra lang opwarmen maar het helpt allemaal niet... iemand nog tips??? |
Citaat:
|
Volgens mij kun je het het beste voorzichtig blijven bewegen. Als het stijf wordt dan krijg ik altijd meer last (zoals 's ochtends als je wakker wordt).
|
mijnhuisarts zegt dat er niks aan de hand as....die vind dat ik me aanstel...
maarja volgens haar zou alles nadat ik me enkel had verrekt/gescheurd binnen 2 weken weer alles kunnen doen.. en omda tik na 2 qweken nog neit kon lopen heb ik het maar was uitgesteld na 2 maanden.. en vorgie keer had ik gezegd dat ik er nog heel veel last van had zegt ze stel je niet zo aan, dat kan niet, en anders moet je stevige schoenen kopen.. naja heb ik ook weinig aan,,, |
Ik ga eigenlijk zelden met een blessure naar de dokter. Meestal loop (en sport) ik eerst nog een paar weken door met die blessure. Als ik dan nog last heb, dan ga ik naar de dokter, maar meestal is het dan een paar dagen nadat ik de dokter bezocht heb alweer over.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19. |