![]() |
Zwijgen
Zeggen wat je denkt
Is niet wat je zegt Maar zeggen wat ze willen En is het zeggen van niets Niets is wat ze willen horen Of althans, juist dat niet Zeg wat, om ze te bekoren En zwijg je eigen zien Als een nieuwe ziel Hier zo mag komen wonen Dan mag hij zeggen wat hij wil Maar wel naar ons behoren Dus zwijg je zwijgend stil Ik wil het nieuws wel horen Maar liefst pas uur na uur nadien Wil je me alsjeblieft niet storen? Want iets zegt, die is gezien... ------------------ Weet ik veel....Pffff uhmzzz lastige kwestie dat van die tegenstellingen hier in Nederland... Ik denk dat je best extreem mag denken, ook buiten onze maatstaven...maar doe dat dan gewoon ergens in een ander landje, waar je eigen normen en waarden gelden en iedereen gelukkig is...Als je andere niet dusdanig respecteren wil zodat je gaat moorden en haten, dan kan dat beter vanuit Verwegistan... En aan alle gelovigen....niets tegen jullie maar heb wel respect en sta open voor den dialoog En verder moet je open staan voor meningen, als ze niet aanhoorbaar zijn dan sluit je toch je oren... Papa sprak ;) Tataa! |
Helloo!
Mooi gedicht, zeg! :eek: De titel sprak me niet aan, en de 1e strofe ook niet, maar omdat ik me verveel toch verder lezen... haal ik er opeens uit dat het over alle volken in Nederland gaat! Blijkt het toch wel een interessant onderwerp te zijn :cool: Mooi gedicht, lekker ritme en goed gekozen woorden (y) Edit: en ik was nog vergeten je te vertellen, dat ik niet-cliché gedichten leuk vind, dusch. |
Ik gok dat dit gedicht naar aanleiding van die grootbekkerige schreeuwlelijkerd is.
Toch leuk dat je er dan een gedicht van maakt dat over meer dan dat gaat. Stom eigenlijk dat iedereen vindt dat Nederland tolerant is (nou ja, iedereen? Hans Teeuwen en daar valt dan ook nog over te denken) terwijl deze gebeurtenissen juist duiden op de intolerantie van nederland. Naja, ff ontopic dan maar weer. Leuke woordkeus en interessante gedachten. Go on valie! (y) |
Dat 'ofzo' doet het 'm
|
Kijk jij snapt het Winterkoningin :(
Tataa :) |
Waarom post ik altijd zo laat?? hahahaha :eek:
|
Anyway....
Theo van Gogh schreef goeie columns en zijn films waren goed maar altijd gemaakt met te weinig geld, dus net niet goed genoeg vaak voor het grote publiek....edoch een goeie gast. En zeker geen islamhater maar wel iemand die zag dat t zo goed mis ging en daarom wilde hij aandacht voor het probleem...want er zijn nu eenmaal mensen die niet willen integreren en onze opvattingen maar klote vinden....En daar moeten we mee leren leven.... Maar jeetje wat een gezever allemaal....laat mij nu maar lekker niksen, genieten, meisjes kijken, lekker zoenen met een meisje uit de kleinste stad van Nederland(of de grootste, of niet), lekker stomme dingen zeggen en lekker raar dichten......dan is het ook goed...oh ja en bier drinken woehhhhh.....of rosé..... ANYWAYSSSSSS u snapt het.....ik word er moe van...., erg moe... het komt goed mijn kleine schrijfvrinden....trusten! tataa! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28. |