![]() |
Balans
Snapt iemand van jullie hoe je precies een balans moet doen? hoe het werkt..? ik heb morgen een toets! en ik snap et niet .. met al die langlopende schulden en kortlopende schulden!? iemand van jullie wel??
|
als je het iets specifieker uitlegt kan ik je misschien wel helpen... waar zit het probleem??
|
Stel je vraag eens wat specifieker. 'Hoe je een balans moet doen' is geen goede vraag. Daar kun je een dik handboek over schrijven.
|
morgen een toets? :s in de vakantie?
|
niet iedereen heeft nu vakantie :s :(
|
Is het uberhaupt nog ergens vakantie dan? :|
Oke, lekker offtopic. :o |
Citaat:
wat et een balans doen?! Debet zijde zijn je bezittingen, onderverdeeld in vaste, vlottende en liquide activa Credit zijde is je vermogensaanwending onderverdeeld in eigen vermogen, lang vreemd vermogen en kort vreemd vermogen |
Citaat:
En dit forum mis toch super serieus, dus een keer offtopic mag best. Zelf ben ik toch ook niet erg streng? |
Citaat:
|
Debet zijde (links)
Vaste Activa (bv. gebouwens) Vlottende activa (bv. voorraden) Liquide activa (bv. positief banksaldo) Credit zijde (rechts) Eigen vermogen Lang Vreemd Vermogen (leningen die alnger dan 1 jaar duren) Kort Vreemd vermogen (leningen die korter dan 1 jaar duren) Dit is een balans, heeeeeeeeel algemeen genomen, je zal indd wat specifieker moeten zijn :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31. |