![]() |
loon
wat kan ik ondernemen wat zinvol is, zpdra mijn baas me niet optijd betaald, ik wil er blijven wrken en die wettelijke boete rentes zit ik ook niet op te wachten?
|
Misschien moet je iets meer informatie geven. Ik snap er nu iig niks van...je wilt niet op tijd betaald worden, want je wilt er blijven werken zonder wettelijke boete rente...om te beginnen: wat hebben die dingen met elkaar te maken?
Geweld is met een -d, ook op deze manier, volgens mij. |
ik word niet op tijd betaald
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Krijg je als werknemer wettelijke boete rentes als je baas je niet op tijd betaald? :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ook nog een probleem: werk is erg leuk en ik krijg toch netjes betaald
|
Je hebt inderdaad gelijk, voor elke dag dat jouw werkgever te laat is met het betalen van het loon is rente verschuldigd. Maar die begint niet meteen te lopen, pas na de derde dag dat hij te laat is.
Helaas zul je een loonvordering toch echt bij de rechter moeten instellen en dat kost niet alleen geld, maar verneukt ook jouw relatie met de baas. Dus misschien is het eerst verstandig hem er gewoon op te wijzen. |
Als je nou structureel je salaris te laat krijgt dan maakt het toch niet uit? Bij mij wordt t ook altijd pas halverwege de volgende maand gestort, maar ik heb daardoor wel regelmatig inkomsten.
Ik snap het probleem niet helemaal, maar misschien is dat omdat je niet hebt uitgelegd wat 'te laat' is (er zit nogal verschil tussen een paar dagen en enkele weken of maanden) |
Dat hangt af van wat is afgesproken, in de eerste plaats :)
|
Citaat:
Zal ik hem maar eens aanklagen?? ;) |
Citaat:
Ik snap die rentes wel, maar ik snap het probleem ervan niet echt. Je wilt op tijd je salaris, dat snap ik, en dat je ipv je salaris niet zit te wachten op die boete dingen oké, maar echt iets negatiefs is het niet, lijkt me, en die indruk kreeg ik, daarom snapte ik het niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45. |