![]() |
3,5 of drie en een half
ik ben een PO economie aan het schrijven, en nou vraag ik me af: ik moet zeggen dat de norm tussen de 3,5 en 4 ligt. Maar moet ik dat zo opschrijven? Of drie en een half en vier? Lijkt ook zo vreemd. :s
|
Het is economie, dus dan zou ik gewoon 3,5 en 4 typen.
|
Citaat:
|
Maar een PO hoort aan de andere kant weer in normaal Nederlands getypt te worden. En volgens de spellingsregels schrijf je getallen onder de twintig helemaal uit. Daarboven mag je ze ook als cijfers schrijven.
|
3,5 zeker weten !
|
doe drie en een half, heb je het tenminste zeker niet fout....
|
kan je niet doen dat je drie en een half en (3,5) tussen haakjes
|
ja maar als je zegt: "tussen de drie en een half en vier" lijkt misschien een beetje raa. denk dat ik toch maar voor de haakjes ga! Thnx!
|
Citaat:
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat je 'negentien en vijfendertig zesendertigste' in woorden typt (tenzij het literatuur is natuurlijk) Ik denk dus dat 3,5 wel mag en in dit geval dus ook 4 (omdat het bij de 3,5 hoort). |
Ik zou 3,5 schrijven want het is voor economie en daar komen veel getallen bij kijken en daar kun je niet alles bij uitschrijven.
|
Citaat:
|
Misschien een tussenweg .. 3 en een half en 4.
|
Citaat:
In de boeken van de leermethode Percent gebruikt men trouwens ook altijd de cijfernotatie, en in die boeken heb ik nog nooit een taalfout kunnen ontdekken (in bijna alle andere leerboeken wel). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36. |