![]() |
Triphop
Ik luister er al een flink tijdje naar zonder te weten dat dit de categorie muziek was. (wist ik veel hoe ik het moest verwoorden als iemand me vroeg naar mijn muzieksmaak haha)
Nou heb ik begrepen dat Goldfrapp er in past, Portishead hebben jullie nog meer namen? En wat is nou precies de definitie van 'triphop'? Afleiding van hiphop? (beetje vreemd want klinkt heel anders) En vind je het wat? |
björk
lamb artefact hooverphonic kun je ook wel waarderen denk ik (y) |
Bjork is zeker weten geen trip hop.
Trip hop is een mengel moes van hip hop muziek en soul. Terranova is echte trip hop Dj shadow kan je daar ook wel bij rekenen. |
Triphop als puur genre is eigenlijk maar eigenlijk maar heel klein.
Portishead en vroege Lamb, Hooverphonic, vroege Moloko zou je triphop kunnen noemen. Verder zijn er veel bands met triphop invloeden. Zoals Zero7, Massive Attack en hoe heet die fokking band nou... van de reclame... |
Triphop is een muziekstijl die hiphopbeats gebruikt, die wat zwaarder maakt, wat space geluiden, zodat het allemaal wat trippy klinkt.
|
Ik kreeg een gebrande cd van Lamb van een vriendin in het kader van 'breid je muzieksmaak uit' en dat bevalt mij wel. Verder niet echt in aanraking gekomen met deze muziek.
Heel relaxte achtergrondmuziek trouwens, voor op feestjes enzo. |
air. Triphop? in ieder geval relaxt.
|
Archive - Londinium (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en inderdaad massive attack en portishead, toch wel de pappa en de mamma van de triphop. En verder ook tricky wel. |
oh en ook morcheeba ((n)) en sneaker pimps ((y))
|
ninjatune
|
Citaat:
|
Citaat:
|
U.N.K.L.E, enne Goldfrapp?? :confused:
|
Massive Attack
Cranes Sneaker Pimps Artefact |
Citaat:
U.N.K.L.E., natuurlijk. En dj shadow. Soms. Luister eens naar Beth Orton, Stars all seem to weep. top ! |
Citaat:
http://www.somafm.com |
Citaat:
|
Citaat:
groove armada |
Ik zal eens een lijstje met smaakmakende artiesten neerzetten
Kid Koala Bonobo Blockhead 9 Lazy 9 Homelife Pest Xploding Plastix Up, Bustle & Out DJ Food Supreme Beings of Leisure Bussetti Jerboa The Cinematic Orchestra Jon Kennedey Peace Orchestra en nog vele anderen natuurlijk |
Citaat:
|
Citaat:
Iig. Valt opeens de helft van mijn mp3s, gequalificeerd onder vaag, onder triphop :D. |
Ik was eigelijk altijd onder de indruk dat Trip Hop instrumentale Hip Hop was. Althans, Hip Hop waarin het niet draait om de MC, dus dingen als DJ Food en Skalpel, Jaga Jazzist. Shite als Bjork kan ik daar eigelijk niet mee vergelijken :confused:
|
björk is te excentriek om alleen onder die noemer te vallen, maar sommige nummers zijn toch wel erg triphop.
|
Citaat:
net als kid 606 overigens |
Citaat:
|
ozark henry
|
ik luister niet veel triphop, maar wat ik toch echt een geweldig album vind is
DJ Krush & Toshinori Kondo - KI-OKU te vinden op suprnova :) |
Groove Armada ja, hoore bij mijn rijtje met invloeden. Ach, beter dan Portishead kan toch niet in het genre.
|
Citaat:
en björk heeft zeker wel triphop-invloeden. maar het is zo'n brede term dat je er bijna alles wel onder kan laten vallen ok waslijst want ik verveel me triphop ā la dj shadow: bonobo, sixtoo, blockhead, hint, aim, quantic (!!), dj cam triphop ā la portishead: nicolette, harland, daughter darling (sad & lonely (y) ) , mandalay, olive, archive (so few words (y) ), lovage, baby mammoth, mono (life in mono) en verder natuurlijk kruder & dorfmeister, thievery corporation, the cinematic orchestra, blue states, future sound of london, etro anime, alpha, a guy called gerald, nightmares on wax, the underwolves, smoke city (underwater love (y) ), i am x (solo project van de zanger van de sneaker pimps), stina nordenstam (people are strange unkle remix :cool: ), airlock, anthea (only one), wagon christ (pull my strings), supreme beings of leisure, waldeck et cetera :bloos: oh en een aantal dingen zullen hier al wel genoemd zijn, maar ik heb niet het hele topic gelezen :o |
Citaat:
|
Citaat:
Trip hop of niet, er staan veel pareltjes in die waslijst. En dan dacht ik nog aan 'Everything But The Girl'... |
Citaat:
|
ja, lamb(L)!!
bij t concert(14 sept) in paradiso draaiden ze vantevoren echt te vette muziek, maar ik weet niet hoe het heet. iemand die daar was en het wel weet?:) |
Citaat:
everything but the girl vind ik vrij snel saai worden :o , maar die back to mine cd van hen is wel tof. |
Citaat:
|
Tip : Massive Attack - Black Milk
|
Citaat:
|
blockhead
rjd2 sixtoo dj food en niet te vergeten bonobo allemaal wel fijn [= |
Citaat:
inderdaad echt een super album [= |
Citaat:
en trouwen is best suf eigenlijk |
Haha okee. Wil je dan met mij koekhappen? :cool:
|
heb me soulseek maar ff aangezet voor veelbelovend klinkende bandjes/dj's
waarschijnlijk is ongeveer alles al genoemd, maar hier nog wat leuke dingtjes:
martina topley-bird (lang niet alles trip hop, maar bijv ragga = (y) ) tricky (zeer vet, vooral icm bovenstaande) etro anime daughter darling (meeste is kut, maar zitten ook leuke dingen tussen) hungry lucy (idem dito) zero 7 plaid bertine zetlitz (ook vooral kut) zuco 103 cocteau twins sneaker pimps esthero mandalay thievery corporation floris |
Ik ben nu allemaal bandjes aan t bestuderen op www.triphop-music.com
moet zeggen handig zo'n site veel troep maar paar dingen springen er tot nu toe wel uit Airlock Mono Zero7 Nightmares on wax, DJ Shadow en nog wat losse nummers :P (maar heej ik heb er nog niet zoveel gehad he) |
DJ Shadow is idd erg vet (midnight in a perfect world, en de nummers met de vette beats, zoals mutual slump en changeling)
Ik weet niet of het triphop is, misschien neigt het meer naar lounge, maar toch zeker het downloaden waard: Sven van Hees, Yonderboi, St Germain. oy. |
trekdrop
|
the wiseguys!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17. |