![]() |
binnensmonds praten
geloof dat ik (wel eens) binnensmonds praat :o :confused:
hoe verhelp ik dat, geloof dat mensen het wel irritant vinden. |
duidelijker articuleren, je mond meer open doen tijdens het praten.
|
Mijn broertje doet dat ook. Het is echt zo ontzettend irritant, je moet steeds navragen wat hij nou zegt. En hij vertikt het om er iets aan te doen.
Dus (Y) dat je weet dat je binnensmonds praat en het wil veranderen. Inderdaad goed articuleren, niet te snel praten, en verder weet ik het niet :) |
en als je het zelf niet kun verhelpen dan naar de logopedist.
|
Je mond overdreven open doen bij het praten. Op een gegeven moment wen je eraan je mond verder te openen en hoef je niet meer zo overdreven te doen.
|
Idd, je aanleren te articuleren. Let er heel bewust op, na een tijdje doe je het dan onbewust goed :)
|
goed dat hje het zelf door hebt!(Y) ja, ik dnek dat het verstandig is om de personen aan te kijken als je tegen ze praat. (of in ieder geval in hun richting) dat maakt namelijk dat je bewust wordt van je praten. verder inderdaad oefenen met je mond steeds verder open doen, en gewoon bij alles wat je zegt denken: probeer het eens buitenmonds.
dan kom je volgens mij wel verder. Zelf heb ik er een handje van om te 'brommen'. praten met een lage stem en een negatieve klank. dit komt altijd heel verkeerd over op mensen, dus ik heb ook steeds tegen mezelf gezegd dat ik 'bewust' moest gaan praten. en dat werkt wel degelijk heel goed bij mij:) |
tis irritant om elke keer als je dan praat om op het articuleren en de snelheid (volgens mij praat ik ook te snel, of heeft dat een samenhang met binnensmonds praten?) te letten :(
meestal lukt het in het begin wel, maar als het gesprek vordert dan niet meer :( Citaat:
(maar uhm ik denk dat ik binnensmonds praat. weet geeneens hoe dat klinkt eigeniljk, maar iemand zei dat ik binnenmonds praat, dus dat zal wel waar zijn :s ) |
Dacht dat het wel een samenhang heeft. Maar als je er alleen al op gaat letten, en nadenkt over de manier waarop je praat. Dus rustig praten, duidelijk articuleren. Het hoeft natuurlijk ook niet te overdreven, hehe. (Y)
|
praten met mensen die goed articuleren en niet met mensen die mompelen helpt ook :P en als je je best doet om harder te praten ga je als het goed is 'vanzelf' duidelijker praten.
|
Als je binnensmonds praat moet je buitensmonds gaan praten... open dus die klep..
|
sinds afgelopen dagen let ik op me articulatie en snelheid, maar tis best vermoeiend eigenlijk :(
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29. |