![]() |
IraQ Vs. VN
Laatste tijd wordt er hevig gediscusseerd over dat de VNleger IraQ moet verlaten.
Vinden jullie het in het belang van de Irakese bevolking dat de VN-legers zich uit dat land terugtrekken? Zo ja? Waarom? |
Nee in Irak is het leger hard nodig als ze wegtrekken is al de oorlog voor niets geweest omdat anders er weer een nieuwe saddam opstaat :o
En daarbij vertrouw ik die amerikanen niet zo |
Welk VN leger, wat een gelul, het land is bezet door de VS en nog een paar landen. Er is daar geen VN leger. De VN zegt nog steeds dat die oorlog zo illegaal als de pest is.
|
Citaat:
|
wanneer Irak nu aan zijn lot wordt overgelaten voorspel ik algemene chaos en een burgeroorlog.
|
De VS kan het niet oplossen en de VN gaat het niet oplossen. Als bush ze nou gewoon met rust had gelaten, was er niets aan de hand geweest...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk juist dat VN Iraq moet overnemen, zodat de amerikanen weg kunnen gaan, ik hoop dan dat de onrust weg gaat
|
Citaat:
En kom nu niet met het gezever dat het beter is voor die arme mensen in Irak, daar hadden ze eerder eens aan moeten denken. Verder kan de VN die mensen goed helpen als de VS eens aan hun bezetters plichten gingen voldoen. |
Leer Nederlands. Alsjeblieft.
|
Citaat:
edit: bij nader inzien is het C. :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Jep, saddam verdiende nu gigantisch aan illegale sigaretten en olie smokkel, zulke mensen weten altijd wel wat te regelen (n)
|
Dat de welvaart relatief hoog was betekend trouwens niet dat het welzijn hoog was. Ik woon liever in een land dat wat armer is dan in een land waar je nog net een TV hebt maar waar je als je een andere mening hebt dan het regime en deze openbaar uit in een houtversnipperaar gegooit wordt.
Maar er waren inderdaad betere manieren geweest dan een conventionele oorlog. Desnoods hadden ze dat hele regime beetje bij beetje kunnen omkopen. Die mensen deden het niet uit ideologische doeleinden maar gewoon om zichzelf te verrijken. En met 140 miljard kom je een groot eind. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
[Irak] Iraakse regering roept noodtoestand uit
Iraakse regering roept noodtoestand uit
Uitgegeven: 7 november 2004 13:16 Laatst gewijzigd: 7 november 2004 13:18 BAGDAD - De Iraakse interim-regering heeft de noodtoestand in Irak uitgeroepen, met uitzondering van de Koerdische regio in het noorden van het land. De noodtoestand geldt voor zestig dagen. Dat heeft een woordvoerder van premier Allawi zondag laten weten. http://nu.nl/news.jsp?n=437624&c=23 |
voorspelbaar.
nu moeten ze alleen nog een leger opzetten om de opstand mee neer te slaan... |
werd op zich tijd, maar oorlog voeren is over het algemeen niet bevorderend voor de democratie in een land.
|
mja, was te verwachten.
|
Ja hoor bush zonder saddam is Irak echt veiliger :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vind er iemand ook juist dat VNleger het land uit moet want dat is meer gebruikelijker voor mij ik moet namelijk voorargumenten hebben....
|
Citaat:
|
Citaat:
Wie meedoet aan zo'n debat is niet helemaal op de hoogte, dus kun je zoveel verzinnen als je wilt :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Anarchie alom
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30. |