![]() |
In welke taal bidt je?
Zal wel voornamelijk Hebreeuws (en Aramees), Arabisch en Nederlands zijn.
Maar ben toch wel benieuwd. |
arabisch
|
Bid. :p
Gewoon in het Nederlands. |
FA :eek: :D :cool: :P
|
Meestal in het Hebreeuws en soms in het Nederlands.
|
Nederlands en Engels
|
Citaat:
|
Binair
|
Fries meestal.
|
gewoon Nederlands
|
Nederlands
|
Citaat:
Ik bid in de taal die ik relatief het beste beheers, in dit geval Nederlands. |
Citaat:
Ikzelf overigens Hebreeuws, Aramees en soms Engels (voor degenen die het wat zegt, het stille shemoneh esrei). |
Citaat:
|
pools :)
|
Ik bid niet heel vaak, alleen als ik me heel slecht voel. Maar goed, dan meestal in het Neger-Engels ("help a nigga down here"), gewoon Engels, of Nederlands.
|
ik bid niet, bespaart o.a. op dit soort taalkwesties. :D
|
Citaat:
:p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Is er trouwens nog een andere religie waarin in meerdere talen wordt gebeden?
Wij bidden in het Hebreeuws en Aramees. Aramees weliswaar beperkt, maar een van de belangrijkste gebeden is in het Aramees. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
FA is terug :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
in Cockney Engels
|
In het Arabisch en in het Nederlands.
Het gebed voer ik uit in het Arabisch. Wanneer ik echter een smeekbede (du'a) doe, dan doe ik dit meestal in het Nederlands omdat ik mij dan beter kan verwoorden. |
Koeterwaals.
|
zuid koreaans, en arabisch :o
|
Swahili of Buiten-Mongolisch.
*Volgens mij is de grap er nu wel af. Ik kom ook altijd te laat* :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja mensen FA is terug goed gezien. Nu gaan we verder met het topic. Over de bijwerkingen van mastruberen, kan je op L&G misschien een topic openen. ;)
|
Maakt het uit welke taal? God verstaat toch alle talen.
Maar ik bid gewoon in het Nederlands. |
De almachtige verstaat alle talen, maar het beste is het om in het Hebreeuws te bidden. Je mag in alle talen van de wereld bidden als je wilt, op voorwaarde dat je ieder woord begrijpt in die taal, maar als je in het Hebreeuws bidt hoeft dat niet per sé. :)
|
Citaat:
Er bestaat geen "het beste taal" om te bidden. Wel ben ik het eens dat je wel moet weten wat je bid. |
Citaat:
:rolleyes: |
Citaat:
|
Wat is er dan toch mis met Nederlands vraag ik me af..
|
Citaat:
|
Gotisch :D
Atta unsar thu in himinam, weihnai namo thein. qimai thiudinassus theins. wairthai wilja theins, swe in himina jah ana airthai. hlaif unsarana thana sinteinan gif uns himma daga. jah aflet uns thatei skulans sijaima, swaswe jah weis afletam thaim skulam unsaraim. jah ni briggais uns in fraistubnjai, ak lausei uns af thamma ubilin; unte theina ist thiudangardi jah mahts jah wulthus in aiwins. amen. En in het Nederlands Onze Vader, die in de hemelen zijt, uw Naam worde geheiligd; uw koninkrijk kome; uw wil geschiede, gelijk in de hemel alzo ook op de aarde. Geef ons heden ons dagelijks brood; en vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren; en leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze. Want van U is het koninkrijk en de kracht en de heerlijkheid in eeuwigheid. Amen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13. |