Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Frans woorden leren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1005765)

duivelaartje 06-11-2004 16:37

Frans woorden leren

Maandag heb ik een toest Frans woorden. Het zijn er zo'n 350. Nou ken ik ongeveer 300 woorden. Maar die ander 50 krijg ik er echt niet meer bij. Ze lijken niet op het engels, duits, nederlands, kan geen ezelsbruggetjes vinden. Nu zitten ik ze erin te stampen, maar veel helpt het niet...

Wie heeft een goede tip die laatsten er nog in te krijgen?:o

Flit 06-11-2004 16:50

Proberen om ezelsbruggetjes te vinden kan helpen. Ook al bedenk je heel vergezochte dingen, je bent ermee bezig en op die manier blijft het misschien hangen. vooral eigelijk het ermee bezig zijn en erover nadenken kan helpen.
Je kan ook de woordjes eindeloos blijven herhalen, opschrijven, opzeggen of zo iets.

Succes ermee!

duivelaartje 06-11-2004 19:01

Ik denk dat ik ze zo vaak ga opschrijven dat ik in m'n slaap nog onzichtbaar de woorden met m'n hand aan het schrijven ben.:p

Liesjeuh 06-11-2004 20:01

ezelbruggetjes zijn gewoon fantastisch. Ik bedenk de belachelijkste dingen soms, maar onthouden doe ik ze!!
misschien herken je er namen in, of steden, of iets vergezocht
enige nadeel, soms krijgt ge midden tijdens de overhoring zo'n domme grijns op uw gezicht door die ezelsbruggetjes (omdat ze soms zoooo belachelijk zijn)
veel succes!

whereeveryouare 07-11-2004 10:18

met de computer leren kan ook. Je hebt van die speciale overhoorprogramma's. Die gebruik ik altijd. Van al het schrijven krijg je zo'n lamme hand.

songeur 07-11-2004 10:52

Ga naar onzin en laat ze daar ezelsbruggetjes voor de woorden bedenken, heb ik ook wel eens gedaan, werkt prima (y)

duivelaartje 07-11-2004 14:02

Citaat:

songeur schreef op 07-11-2004 @ 11:52 :
Ga naar onzin en laat ze daar ezelsbruggetjes voor de woorden bedenken, heb ik ook wel eens gedaan, werkt prima (y)
Haha! Dank je voor de tip.:p

Moet nog 20 woorden, krijg ze er echt niet in.:p

Bernero 07-11-2004 17:01

Ik onthoud gewoon alles door ernaar te kijken. Kheb een fotografisch geheugen zegt men. Niet dat dat veel helpt hier, zo'n ding is denk niet te koop :)

Balance 07-11-2004 18:18

Citaat:

Liesjeuh schreef op 06-11-2004 @ 21:01 :
ezelbruggetjes zijn gewoon fantastisch. Ik bedenk de belachelijkste dingen soms, maar onthouden doe ik ze!!
misschien herken je er namen in, of steden, of iets vergezocht
enige nadeel, soms krijgt ge midden tijdens de overhoring zo'n domme grijns op uw gezicht door die ezelsbruggetjes (omdat ze soms zoooo belachelijk zijn)
veel succes!

hehe *herkenning*

Bij Frans moest ik een keer augmenter onthouden, wat toenemen betekent. 'aug' kan je uitspreken als 'auch', wat 'ook' in het duits is. Als je iets 'ook' hebt, dan is dat gene 2x aanwezig. Als het voorheen 1x aanwezig was en nu 2x, dan is het dus toegenomen. Tadaaaa :D
Ik had altijd van dat soort verhaaltjes waarbij niemand begreep dat ik die verhaaltjes wél kon onthouden, maar simpele woordjes niet.

Stephan1234 07-11-2004 20:16

ik kan wel kijken of ik er ezelsbruggetjes erbij kan vinden
ik weet niet of het mag,hier je woordjes neerzetten

duivelaartje 08-11-2004 20:30

Ik heb 'm al gehad... Ging redelijk. Ik denk een 5... Vond het echt moeilijk.:( Maar de volgende keer ga ik echt ezelsbruggetjes bedenken, op tijd! Ik had er een paar en die hielpen.:)

zonnestoeltje 15-11-2004 16:39

dit programma moet je ff downloaden en je moet t zelf invoeren, maar bij mij helpt t prima! je moet alleen niej alle woordjes tegelijk doen;) dertig per keer of zow en dan na t oefenen de foute woordjes opslaan. en die foute wat vaker herhalen dan degene die je al wel wist
http://home.wanadoo.nl/overhoor/overhoor/overhoor.html

Roosje 15-11-2004 20:50

Citaat:

Bernero schreef op 07-11-2004 @ 18:01 :
Ik onthoud gewoon alles door ernaar te kijken. Kheb een fotografisch geheugen zegt men. Niet dat dat veel helpt hier, zo'n ding is denk niet te koop :)
Yummie. Ikke ook.
:D

Guiid0w 16-11-2004 18:30

Ik heb ook een fotografisch geheugen kijk er paar keer naar en weet het. Maar een goede optie is om ze eens in het dagelijks leven zomaar te zeggen tegen vrienden of familie. Ik neem een VB: He mam daar buiten loopt een promoneur (=wandelaar)

Na dit soort rare dialogen met vrienden etc. herriner je ze opeens weer als je op je stoel zit in de les ;)

duivelaartje 18-11-2004 19:47

Citaat:

zonnestoeltje schreef op 15-11-2004 @ 17:39 :
dit programma moet je ff downloaden en je moet t zelf invoeren, maar bij mij helpt t prima! je moet alleen niej alle woordjes tegelijk doen;) dertig per keer of zow en dan na t oefenen de foute woordjes opslaan. en die foute wat vaker herhalen dan degene die je al wel wist
http://home.wanadoo.nl/overhoor/overhoor/overhoor.html

Die heb ik ja! Die was ik vergeten!:bloos: Voor de volgende keer.:)

Ik had trouwens een 5,5. Gelukkig net voldoende, nu sta ik een 5,9 voor frans. Pff... ben opzich best trots, aangezien ik de teksten en de woorden er moeilijk vond.:)

MH 18-11-2004 21:08

Er is trouwens een programma, Ergane (weet zo even het adres niet op het web), waarmee je jezelf kunt overhoren. Hoe je zelf lijsten invoert, weet ik niet, ik deed alleen vanuit het woordenboek dat erbij geleverd was.

mcflem 20-11-2004 15:23

Citaat:

duivelaartje schreef op 07-11-2004 @ 15:02 :
Haha! Dank je voor de tip.:p

Moet nog 20 woorden, krijg ze er echt niet in.:p

je hebt er dus al 30 die je er 'absoluut niet inkreeg' er wel ingekregen :)
way to go!

Andijvie 10-12-2004 21:56

Even een upje, een maandje moet kunnen. Misschien heeft TS er in de toekomst nog iets aan, over andere mensen natuurlijk.

Ik heb zelf ook altijd dat programma Overhoor gebruikt, maar nu heb ik een nieuw programma ontdekt, dat ook erg fijn is; Teach2000 (www.teach2000.nl ). 't Is gratis en je kan er ook vrij veel lijsten bij downloaden via de site. Ik vind het vooral erg handig omdat ik het ook voor Japans kan gebruiken (Overhoor kon die tekens niet weergeven).

Aanrader (y)

ali_anoniem 11-12-2004 15:21

schrijf ze op een blaadje en ga jezelf overhoren.
1 streepje ervoor als je het 1x goed hebt
een kruisje maken als je het 2x goed hebt en dan ken je die vort.
succes

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.