![]() |
Goudvissen en twee weken weggaan
Ik zit nu op kamers en ik zou heel graag hier twee goudvissen willen hebben. Nou is het enige probleem dat ik met kerst twee weken naar huis ga en er hier waarschijnlijk niemand is die mijn goudvissen een keer eten kan geven. Nou wist mijn moeder dat je in de dierenwinkel van dat voerblokkken kan kopen wat je in de kom moet gooien en wat dan langzaam oplost zodat ze daar twee weken mee kunnen doen. Nu ben ik vandaag wezen kijken en ze hebben idd van die blokken in twee soorten: een voor 10-15 vissen voor 3 dagen en een voor 10-15 vissen voor twee weken. Het probleem is nu dat ik maar twee vissen wil. Kan ik dan zo'n drie dagen blok kopen voor twee vissen en dan twee weken wegblijven of weet iemand een andere, beter oplossing? Ze mee naar huis nemen is niet echt een optie of die beesten moeten er tegen kunnen om vijf uur met zijn tweetjes in een jampot rond te schommelen in de trein :D
|
Vraag het bij de dierenwinkel zou ik zeggen :p
|
wat te denken van een bakje van de chinees, dat is net ff groter dan een jampotje....
|
Zo een blok gebruik ik ook wel eens, werkt goed.
|
het probleem is dat dat blok voor 3 dagen waarschijnlijk ook binnen 3 dagen is opgelost, ik zou dus die voor 2 weken kopen, dan wordt het water wel erg vies waarschijnlijk wegens voedseloverschot, maar dan maak je gewoon de kom schoon als je weer thuiskomt :) ik heb het ook wel eens zo gedaan, werkt prima (y)
|
Citaat:
|
Zijn die voerblokken voor 10-15 goudvissen of voor 10-15 guppies? Lijkt me nogal een verschil.
Zo'n blok voor drie dagen lijkt me idd ook in drie dagen op te lossen, toch lullig als je dan na twee weken terug komt en ze dood zijn. :o Ik zou dus sowieso die voor twee weken nemen als je met die voerblokken wilt gaan werken. Misschien kun je een klein aquariumpje kopen en ze daarin mee naar je ouders nemen? |
Citaat:
Ik heb wel een klein vervoersbakje waar ik ook altijd mijn ratten enzo in vervoerde maar daar zit een deksel op met van die gaatjes erin dus als de trein dan over een hobbel rijdt dan klotst al dat water eruit :s |
mischien kan je over die bak een plastic ding spannen en dan de deksel erop doen. Dan kan het water er niet uitklotsen.
|
'k denk toch niet dat die vissen het leuk vinden om tegen de wanden van hun aquariumpje aangklotst te worden ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Of gewoon geen vissen?
|
Citaat:
|
ze eten ook van die groene plantjes
dus ververs ze |
pas visjes na die 2 weken nemen?
|
enne water verdampt
|
Citaat:
|
Ik neem ze denk ik maar gewoon mee naar huis, ik hoor het al :D
|
ik zou ze naar het dierenhotel brengen hoor :D
maar je kunt ze natuurlijk ook gewoon even in een zakje stoppen |
ja kan je ze niet in een dierenwinkel in zo'n zak met zuurstof (en water natuurlijk) steken?
|
Citaat:
|
Citaat:
als je gewoon een beetje ee standaard stevige goudvis hebt, als het goed is niet. Zeker niet als ze een flinke kom hebben met helder vers water. Is er ook geen buur die ze kan verzorgen? |
Citaat:
Mijn huisgenoten zijn altijd al ieder weekend weg zijn dus iin de kerstvakantie zeker dus daar hoef ik zeker niet op te hopen. :) |
Citaat:
Ik denk dat dat blok voor 3 dagen ook zo snel is opgelost, ik weet niet of dat voer neerslaat ofzo, maar misschien kunnen ze dat ook nog wel eten. Ik zou ze niet meenemen naar huis, dat geklots in een trein kost ze vrij zeker hun leven wel, dat zou ik dus zeker niet doen. |
Loop naar de dichtsbijzijnde aanleunwoning en vraag een 'oudje' de visjes te verzorgen. Jongere mensen kunnen natuurlijk ook, na 2 weken een bloemetje en een doosje bonbons en je heb er ook gelijk weer een stel kennissen bij (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
waarom koop je die vissen niet na kerst?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En kan je zon blok voor 2 weken niet kleiner maken (dus een stuk eraf snijden)?
Er bestaan trouwens ook voedselapparaatjes die iedere dag nieuw voedsel in de bak gooien. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52. |