![]() |
zusje van mn vriend
men vriends zusje is onzettend van streek omdat haar ouders zijn gescheiden.
ze vloekt en scheld als maar door als der iets niet aanstaat. en dat pas sinds de scheiding van haar ouders... en dit is nou al 3 weken zo aan de gang.... men vriend weet nu niet wat die kan doen. hij laat der nu maar zoals ze is hij is er zat van, maar wil der wel helpen om zen ''oude'' zusje weer terug te krijgen zoals ze was. alleen het probleem is hoe... weten jullie iets waardoor men vriend haar meer kan helpen of wat hij moet doen nu ze zo is want dit is ze niet. alvast bedankt, namens mij en men vriend. |
Zeggen dat ze een randdebiel is en dat ze weer normaal moet doen.
|
ik denk dat ze gewoon erg geschrokken is en dat dit haar manier is om het te verwerken. Misschien kan je vriend er eens met haar over praten... of haar gewoon uit laten razen tot het voorbij is.
|
hij moet gewoon met z'n zusje praten! dat lijkt me toch logisch!
|
hij praat wel met haar... dat is denk ik het probleem niet...
mischien de manier hoe. hij probeert wel normale gesprekken te beginnen. maar als hij iets verkeerd zegt of een eigen mening wordt ze boos en scheld en vloekt alles bij elkaar. |
klinkt misschien meteen zo lomp, maar misschien hulp gaan zoeken voor dr? een scheiding kan soms veel doen met iemand
|
Al drie weken...wel ja... Sorry, maar drie weken vind ik dus echt niks. Laat hem idd om te beginnen eens met haar praten en/of één van hun ouders, dat lijkt me een goed begin. En als dat niet helpt is het misschien verstandig als hun ouders andere hulp voor haar zoeken zodat ze het kan verwerken. Maar dat is ook iets wat vaak gewoon (veel) tijd kost en drie weken is dat dus niet.
|
drie weken is idd nog niet erg lang, de schok is er net in joh. Kijk maar eens over een paar maanden verder als alles een beetje gezonken is. Voor nu laat dat zusje eens goed uittieren en vraag dan wat haar dwarszit, dan komt er mss wat meer uit.
|
oké, bedankt voor jullie reactie's... (y)
ik hoop dat hij der wat aan heeft... groetjes mij.... |
Ja inderdaad, geef het even de tijd. Ik kan me goed voorstellen dat zijn zusje erg van slag is (dat zou hij toch ook moeten begrijpen :confused: ) en dat het tijd nodig heeft. Waarschijnlijk gaat het beter als ze wat meer aan de situatie gewend is. En zoniet, dan kan ze tegen die tijd misschien hulp gaan zoeken.
|
Misschien moet hij gewoon een keer heel erg boos op haar worden, haar een soort van provoceren, misschien schrikt ze daar wel van. Nu denkt ze dat ze alles kan zeggen. Nadeel is dat het ook negatief kan werken, en dat ze zich onbegrepen voelt en zich nog meer afzet.
Zoals al gezegt werd, 3 weken is niks in zo'n situatie. Je kan niet in 3 weken wennen aan een nieuwe situatie, het accepteren, en het verwerken. Waarschijnlijk heeft ze gewoon veel frustraties en woede in zich, maar weet ze niet hoe ze daarmee om moet gaan. Geef haar even de tijd, mogelijk trekt het vanzelf bij. |
ja klinkt gek maar een soort "gezins" therapie kan helpen al zijn ze geen gezin meer.. op die manier kan ze miss alles beter verwerken met hulp van psycholoog
|
zoiets kan nog wel even duren hoor... ik heb toch zeker een paar jaar last gehad van de scheiding, m'n broertje de paar jaar na mij en dat heeft toch zeker 6 jaar gebeurt totdat het weer stabiel en fijn was...
|
Je kan d'r volgens mij het beste even uit laten razen en het laten bezinken. Mijn ouders zijn ook gescheiden en ik heb het daar nooit heel erg moeilijk mee gehad maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend. Ze heeft het er gewoon heel erg moeilijk mee en dat is natuurlijk terecht. Laat d'r een tijdje gaan en laat d'r wennen aan het idee. Ouders die scheiden is altijd heel erg moeilijk en iedereen gaat daar op zijn eigen manier mee om en dit is schijnbaar die van haar. Praat veel met haar en probeer er achter te komen waarom ze het er zo moeilijk mee heeft. Stel er niet echt een tijd aan vast want dit kan soms jaren duren. Veel succes ermee (y).
|
men vriend laat der ook altijd wel gaan zoals ze is nu.....hij probeert haar veel te helpen als der iets is... het gaat langzaam wel beter.
maar ze valt wel vaak terug dat valt vaak op.....vooral als ze naar de vader is geweest een weekend.. ( ze woont bij haar moeder ) en dan praat ze vaak ook zo als hij deed. en toen haar ouders nog samen waren deed ze niet zo toen was ze gewoon zichzelf. en men vriend mag zijn vader totaal niet en haat hem volledig. en haar vader verwend haar van top tot teen opeens... men vriend denk dat hij haar probeert ''om te kopen''. men vriend heeft jullie reactie's gelezen en hij vind dat dat ook maar het beste is ''gewoon haar gang laten gaan'' in therapie lijkt hem nix en denkt dat dat er nix mee te maken heeft. het is zijn zusje die moet worden ''herstelt''... hij bedankt jullie voor jullie reactie's. |
hmm okee lekekr vaag :s
|
Citaat:
|
Zijn ouders zijn dus pas gescheiden, mja, dan is het wel logisch dat ze het moeilijk heeft. Drie weken is niet lang.
Zelf heb ik dat ook gehad toen mijn ouders gescheiden waren (wáren ja :P ), ik was heel snel over m'n toeren en huilden soms ineens als uit het niets. Mja, ik moest het voor mezelf verwerken. Ik heb ook veel met mijn zus gepraat, die er vrijwel hetzelfde over dacht, dat heeft goed geholpen. Dus laat je vriend met haar praten, en val haar niet te veel lastig. Scheidende ouders hebben is niet leuk, ook al zag je het al jaren aankomen, 't is naar. Hou daar rekening mee. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43. |