![]() |
Zoek het spel met ees speel vak met een slang erin en dat moet je zoveel mogelijk...
procent pakken van het speelvlak en dan ga je naar het volgende level wie weet hoe dat spel heet??
mvgr, Maradinus |
Ik heb het vroeger vaak gespeeld op een commodore 64, maar ben de naam vergeten :o.
Je moest toch vierkanten en rechthoeken maak om zo bepaalde delen van het speelvlak af te sluiten? |
daar heb je miljard varianten van. ik heb er 1 op mn gb, maar ik weet de naam nie meer:P
|
Citaat:
|
Folvied/Volfied OID? Dat was iniedergeval goed. Ik weet alleen de naam niet meer precies.
|
Dit is wat ik bedoel:
http://wowoldgame.com.ne.kr/gamehtml...es/Volfied.gif Volfied Hier te downloaden: http://members.lycos.nl/thekidsweb/games/volfied.zip Ik ga 't nu spelen :D. |
Ik had zelf een ander spel in gedachten, met alleen maar een simpel vierkant als speelveld, cirkeltjes als vijanden en jij zelf speelt een puntje dat lijnen trekt. Grafisch erg goed :cool:
|
Jaa ik weet wat je bedoeld, dat hadden wij ook op onze commodore 64 :D
Damn, het ligt op het puntje van mn tong. Mn broertje weet het ook maar ook niet meer hoe het heet :( |
Citaat:
Is het ook vernieuwt met betere grafighd(ofzo weet niet hoe je dt schrijft) |
Dat spelletje heb ik volgens mij op m'n mobiel. Daar heet het 'go hamster!' oid.
|
Citaat:
|
Citaat:
En het voldoet aan de omschrijving die men hier geeft. |
Oh wacht, het is wel met een hamster en dus niet met een slang. Maar verder hetzelfde.
Misschien heette het 'go snake!'? ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Jullie bedoelen Xonix :cool: (y)
Daar was ik vroeger toen ik zeven ofzo was absurd goed in, in die goeie ouwe tijd op de 8086 :cool: (y) Hee, wtf, Home of the Underdogs heeft 'm niet eens :mad: En Google vindt alleen maar vage remakes :( In ieder geval, je scherm bestond uit een groot zwart vlak, met aan de randen een blauwe lijn. Zelf ben je een roze-paars vierkantje. In het grote zwarte vlak stuiteren een aantal witte rondjes (stenen?) heen en weer, en jij moet stukken van dat zwarte vlak afsnoepen. Dat doe je door een verbinding te leggen tussen de randen om het veld heen, en als dat lukt zonder dat de lijn die je trekt ondertussen geraakt wordt door zo'n steen, wordt dat stuk dat je omlijnd hebt ook blauw en kun je daar gewoon komen. In de blauwe rand stuitert dan nog een zwart vierkantje heen en weer, die je ook niet mag raken. Verder wordt een stuk zwart dat je omlijnt alleen blauw als er geen steen in zit; dan zit die steen gewoon opgesloten (en dat kon best handig zijn). Als je een per level oplopend percentage van het totale veld blauw had gemaakt, ging je naar het volgende level, waar er ook een steen bijkwam. Ik geloof dat ik zo het hele spel wel uitgelegd heb :p EDIT: ik kan hem niet vinden op internet; ik heb hem wel liggen op zolder, maar alleen op 5,25" floppies :( |
Het lijkt er wel erg op, maar het is het nog niet precies :D
|
http://abandonware.universal.av7.net...onix.1984.html :cool:
Dat is de versie die ik bedoelde, zie ook de screenshot aldaar. Bij Google image search vond ik ook een iets ouder lijkende zwart-grijze versie, dat zal wel de Commodore-64 versie zijn. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ook, ik doelde niet zozeer op de topicstarter :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59. |