Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   profielwerkstuk sportdrank (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1006590)

marrietje 07-11-2004 16:12

profielwerkstuk sportdrank

Hallo allemaal
voor mijn profielwerkstuk over sportdrank moet ik ook onderzoeken wat het verschil is tussen sportdranken (dit kan ik natuurlijk ook van de verpakking halen, maar het is de bedoeling het te onderzoeken), alleen er is nergens op internet te vinden hoe ik bijvoorbeeld moet onderzoeken hoeveel koolhydraten en andere elementen (ijzer enz.) erin zitten. :( Is er misschien iemand die weet hoe ik dit kan doen, of hier al eens een werkstuk over gemaakt heeft?
Groetjes Marrietje

Miracle 07-11-2004 16:23

Het lijkt me dat je dat het beste gewoon van de verpakking kunt halen. Zelf onderzoeken lijkt me een beetje lastig.

Eventueel kun je contact opnemen met een universiteit. Daar hebben ze een uitgebreider assortiment aan apparatuur. (Eerst natuurlijk je leraar vragen. ;) )

Snees 07-11-2004 17:31

Opgeloste zouten zou je met een neerslagreactie kunnen aantonen. Helaas praat je dan over minieme hoeveelheden neerslag (enkele tientallen milligrammen).

amélie poulain 07-11-2004 19:10

www.havovwo.nl/vwo/vbi/bestanden/vbipws2.pdf

Carow 07-11-2004 19:35

Ik heb ooit eens (dacht Kassa!) bij een t.v. programma een onderwerp over Sportdrankjes gezien. En ze werken eigenlijk niet. Een glas water, een plak ontbijtkoek en een banaan is net zo goed. En natuurlijk veel beter dan zo'n drankje met teveel suiker.

Het is niet een antwoord op je vraag maar misschien heb je er nog wat aan :)

marrietje 08-11-2004 16:28

Hartstikke bedankt! (y) Is er ook nog iemand die misschien weet hoe je de koolhydraten en suikers in sportdrank kunt bepalen?

j3nnif3r 15-11-2004 17:37

We hebben wel op school eens getest of red bull werkt, (of je reactievermogen er nu echt sneller van word), dit hebben we bij biologie. Misschien dat je eens aan je biologie leraar kan vragen of die daar toevallig ook wat over weet, ik denk het wel.
Veel succes verder met je opdracht!

Marloeske 15-11-2004 20:06

Citaat:

j3nnif3r schreef op 15-11-2004 @ 18:37 :
We hebben wel op school eens getest of red bull werkt, (of je reactievermogen er nu echt sneller van word), dit hebben we bij biologie. Misschien dat je eens aan je biologie leraar kan vragen of die daar toevallig ook wat over weet, ik denk het wel.

en? Werkte het?

annetjuh 15-11-2004 22:46

ga je een steek proef doen.
geef je drie soorten drank.
aan drie verschillende aan een of andere klas.
en laat je ze 's ochtends op het eerste uur de cooper test lopen voor het drinken en een week later met het drinken.
Gemiddele rondjes uitrekenen en welk energie drankje het beste is.
Het is juist het leukste om ze te laten rennen 12 min. :D

annetjuh 15-11-2004 22:47

Citaat:

j3nnif3r schreef op 15-11-2004 @ 18:37 :

hey,hebben wij ook gedaan.
moest je vormpjes aanstrepen, een latje vangen met een hand enzo.
ik was lekker opservator, geen uitvoerder.
want red bull is goor

j3nnif3r 16-11-2004 15:01

wij hebben precies dezelfde test moeten doen, maar het werkte dus echt niet.
Bij ons kwam er zelf uit dat je langzamer was??!! :s

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.