![]() |
Hoe kan je het beste je gezicht wassen??
Hoe moet je je gezicht het beste wassen? met een speciaal daarvoor bestemde Face Wash, gewoon met zeep (wel PH-neutraal) of gewoon met water?
Als je het met water wast, lijkt het me niet dat je huid schoon wordt, een Face Wash lijkt me overbodig, dus blijft alleen met zeep over. Ik was me gezicht wel met een beetje zeep die PH-neutraal is (Sanex), maar iedereen zegt dat het slecht is om je gezicht met zeep te wassen. Is dit echt zo en ben ik echt verkeerd bezig? |
Het ligt eraan wat voor huid je hebt...
Over het algemeen is zeep niet goed nee, maar wie weet kan jouw huid er wel gewoon tegen? Het beste is een speciaal goedje voor je gezicht. Het hoeft niet duur te zijn of wat dan ook, huismerk dingen van de drogist zijn vaak niet zo duur. :) Dat moet je dan een beetje afstemmen op je huidtype. :) (Maar je bent een jongen, als je het niet wilt doe je het gewoon niet? Ik geloof niet dat veel jongens een fash wash gebruiken...) |
Met water is gewoon goed ja.
Mocht je dan nog een vette huid houden kun je je gezicht wel reinigen met gewone lotions, maar met zeep zou ik het niet doen. Over het algemeen droogt dat je huid toch wel erg veel uit en zeep is niet gemaakt voor je gezicht. Face Washs en dergelijken wel. |
water is goed genoeg als je een normale huid hebt
als je een vette huid hebt kun je gezichtszeep gebruiken gewone zeep is niet heel goed, maar als het een milde zeep is en krijgt er geen droge huid van dan kan 't wel |
schuurpapier :rolleyes:
nee... sorry... er zijn daar speciale zeepdingen voor en daar staat dan bij voor welk huidtype het bedoeld is. En als je veel puisten hebt wil clerasil ook wel helpen :p |
Citaat:
|
Ik was het altijd met water, en dan om de dag met Sanex. Ik heb een gemiddeld gevoelige huid, en nergens last van door het wassen met Sanex.
|
Ik was mijn gezicht met water en gebruik daarna lotion(voor de gevoelige huid).
|
Citaat:
|
Als je je gezicht met douchegel wast die wel PH-neutraal is (zoals Sanex) dan denk ik niet dat het erg is.
Maar douchegel die niet PH-neutraal is, lijkt mij te aggressief voor je gezichtshuid, maar kan wel gebruikt worden voor de rest van je lichaam. |
De meeste douchegel is toch pH-neutraal? Voor je gezicht kun je beter een douchegel met een pH van 5,5 gebruiken dan een met een pH van 7, denk ik :)
|
Ik gebruik gewoon zeep :bloos:. Ik heb eigenlijk nergens last van.
|
Citaat:
|
washandje met koud water, om wakker te worden
|
Ik raad gewoon lauw water aan.
Daarmee ontvet je toch een beter. Al die talg namelijk die je als puber aan de lopende band produceerd, lost namelijk wat beter op in warm dan koud water. Warm water is meestal niet zo lekker voor je huid. Zeep kan af en toe, maar niet te vaak, want dan verdwijnt er teveel vet van je huid en raakt die uitgedroogd e.d. |
ikzelf heb nogal een vette huid, en ik gebruik dan ook gewoon een soort was-gel van niveau ... Kost niet zo veel, en 't voelt toch lekker fris aan.
|
Je kunt het beste (een paar keer per dag) met water wassen... en zeep en andere te 'agressieve' middelen zijn (n)
Want daarmee was je het hele vette laagje van je gezicht, waardoor je huid juist meer en meer vet gaat produceren >>> puisten. het valt mij op dat juist de mensen die middeltjes zoals clearasil gebruiken last hebben van puisten :p :( Ik heb nooit puisten en was 2x per dag met water :) |
Citaat:
Clearasil enzo heb ik ook nooit gebruikt want daar heb ik het nut eigenlijk nooit zo van in gezien. |
Citaat:
@Wammus: als je nooit puisten hebt en je je gezicht maar om de twee dagen wast met zeep, waarom dan niet ipv die zeep je gezicht gewoon elke dag met wat water wassen? Water kan ook gewoon genoeg zijn als je geen vette huid hebt. |
Citaat:
Naja... die gebruikte ik 5 jaar geleden |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik weet het niet...
vroeger had ik altijd hele stapels facewash en tonics en lotions enzo..maar sinds een paar maanden was ik mn gezicht met gewone zeep en ik merk eerlijk gezegd geen verschil. Mn huid is er niet mooier of lelijker door geworden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb mijn gezicht nog nooit met wat anders gewassen dan met water. En ook nooit puistjes gehad, maar of dat samenhangt...tja.
|
Ik gebruik alleen maar water en heb bijna geen puistjes
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20. |