Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Postbank (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1008025)

Energie 08-11-2004 23:36

Postbank

Wat is het verschil tussen (online bankieren) postbank.nl en girotel software die je kan downloaden, en kost het geld? kan dit namelijk nergens op die site vinden

Balance 09-11-2004 00:05

Ik had eerst girotel en toen veranderde het in internet bankieren (alles in een). Bij internet bankieren zit internet sparen, je gewone rekening, effectenorders en weet ik veel wat in één programma. Ik gebruik alleen m'n gewone rekening en internet sparen.
Ik moest er overigens wel meer voor doen dan enkel iets downloaden. Volgens mij kreeg ik dingen thuisgestuurd die ik moest ondertekenen en kreeg ik vervolgens password en tan codes enzo thuis gestuurd.

Energie 09-11-2004 12:30

Citaat:

Balance schreef op 09-11-2004 @ 01:05 :
Ik had eerst girotel en toen veranderde het in internet bankieren (alles in een). Bij internet bankieren zit internet sparen, je gewone rekening, effectenorders en weet ik veel wat in één programma. Ik gebruik alleen m'n gewone rekening en internet sparen.
Ik moest er overigens wel meer voor doen dan enkel iets downloaden. Volgens mij kreeg ik dingen thuisgestuurd die ik moest ondertekenen en kreeg ik vervolgens password en tan codes enzo thuis gestuurd.

ja ik snap er dus echt niets meer van want je hebt

postbank.nl
girotel online (op postbank.nl site)
girotel software

wat is het verschil dan balance en kost het geld? want me vader betaalt namelijk wel elke maand geld voor die girotel software.

ikbenschipper1 09-11-2004 12:49

Mijn postbank.nl kost helemaal niks, girotel koste voor studenten ook niks, maar girotel gaat er binnenkort af omdat dan alles via mijn postbank gaat
Gewoon aanmelden voor mijn postbank

grtz
ivo

amélie poulain 09-11-2004 13:29

Ik mag girotel gewoon houden geloof ik. Althans, ik heb nooit bericht gekregen dat ik het moet omzetten in iets anders, wat mijn ouders wel kregen een paar maanden geleden.

Energie 09-11-2004 18:12

nu de grote vraag "Kost het geld"

nare man 09-11-2004 18:44

En nu de grote oplossing

www.postbank.nl

Tadaaa!

ikbenschipper1 09-11-2004 18:45

Citaat:

Energie schreef op 09-11-2004 @ 19:12 :
nu de grote vraag "Kost het geld"
Voor de 2de keer MIJN POSTBANK KOST GEEN GELD!!!!!!!!
lezen!!!!

Balance 09-11-2004 21:06

Citaat:

Energie schreef op 09-11-2004 @ 13:30 :
ja ik snap er dus echt niets meer van want je hebt

postbank.nl
girotel online (op postbank.nl site)
girotel software

wat is het verschil dan balance en kost het geld? want me vader betaalt namelijk wel elke maand geld voor die girotel software.

postbank.nl = alles ineen. Dus online bankzaken doen, internetsparen, effectenorders enzovoorts.
girotel online = alleen girotel (en dat is volgens mij dus online bankzaken doen)
girotel software ken ik niet.

En postbank.nl is iig gratis als je een studentenrekening hebt.

Energie 09-11-2004 22:08

Citaat:

nare man schreef op 09-11-2004 @ 19:44 :
En nu de grote oplossing

www.postbank.nl

Tadaaa!

tadaaa ze zetten er geen prijzen bij
@balance
dankje, ik heb het antwoord van de prijzen gevonden op een online nieuws site.. pff neppe postbank dat daar geen normale uitleg staat.

Maar ik had wel ergens gelezen dat als je gebruik maakt van mijn postbank dat je dan maar 1x in de maand een afschrift krijgt?

Balance 09-11-2004 22:40

Citaat:

Energie schreef op 09-11-2004 @ 23:08 :
tadaaa ze zetten er geen prijzen bij
@balance
dankje, ik heb het antwoord van de prijzen gevonden op een online nieuws site.. pff neppe postbank dat daar geen normale uitleg staat.

Maar ik had wel ergens gelezen dat als je gebruik maakt van mijn postbank dat je dan maar 1x in de maand een afschrift krijgt?

van de site:
http://www.postbank.nl/vgn/images/po...334_fw_mpb.gif
;)

En ja, je krijgt maar 1x per maand een afschrift (althans, volgens mij is het nu nog 2x per maand, maar binnenkort wordt het 1x per maand volgens mijnpostbank.nl .

Energie 10-11-2004 00:10

nja kreeg vandaag dus bericht binnen dat postbank nu automatische me rekening omzet naar studenten rekening :| tenzij ik r tegen in ga.

Wat is r zo goed aan die rekening?

waaromniet? 10-11-2004 02:26

Citaat:

Energie schreef op 10-11-2004 @ 01:10 :
nja kreeg vandaag dus bericht binnen dat postbank nu automatische me rekening omzet naar studenten rekening :| tenzij ik r tegen in ga.

Goedkoper roodstaan, voordelig creditcard, bla... zie folders/website :)

ikbenschipper1 10-11-2004 08:47

Citaat:

Energie schreef op 10-11-2004 @ 01:10 :

Misschien moet je dostbank website eens bekijken (goed kijken) ik heb alles er gevonden hoor

nare man 10-11-2004 08:48

Ongelooflijk. En dat moet later zelfstandig aan de slag :s

Energie 10-11-2004 16:00

Citaat:

nare man schreef op 10-11-2004 @ 09:48 :
Ongelooflijk. En dat moet later zelfstandig aan de slag :s
hoe denk je dat zelfstandige mensen aan hun kennis komen, komt volgens jou cker ook uit de lucht vallen he

Fade of Light 10-11-2004 17:23

Citaat:

Energie schreef op 10-11-2004 @ 17:00 :
hoe denk je dat zelfstandige mensen aan hun kennis komen, komt volgens jou cker ook uit de lucht vallen he
zeker*

Daarbij: Door het zelfstandig op te zoeken, in plaats van meteen om hulp vragen. Maarja, soms ben ik ook lui en dan schreeuw ik meteen om hulp.

Overigens doet rabobank het veel relaxter als ik het zo lees. 1 apparaatje en geen codes onthouden (maar overtypen :p)

Balance 10-11-2004 17:45

Citaat:

Fade of Light schreef op 10-11-2004 @ 18:23 :
zeker*

Daarbij: Door het zelfstandig op te zoeken, in plaats van meteen om hulp vragen. Maarja, soms ben ik ook lui en dan schreeuw ik meteen om hulp.

Overigens doet rabobank het veel relaxter als ik het zo lees. 1 apparaatje en geen codes onthouden (maar overtypen :p)

:confused:
bij de postbank hoef je toch ook alleen je wachtwoord te onthouden? En de codes kun je ook overtikken, die staan gewoon op een blaadje.

Bij de ABN amro heb je trouwens een apparaatje waar je je pas in moet doen en dan de code van het scherm over moet nemen in het apparaatje en weer terug. Werkt ook prima (Y). Daarbij kan je zelf kiezen hoe vaak je je afschriften wil hebben (wel tegen betaling als je meer dan 1x per maand wil).

stefano 10-11-2004 18:11

Citaat:

Balance schreef op 09-11-2004 @ 22:06 :
postbank.nl = alles ineen. Dus online bankzaken doen, internetsparen, effectenorders enzovoorts.
girotel online = alleen girotel (en dat is volgens mij dus online bankzaken doen)
girotel software ken ik niet.

En postbank.nl is iig gratis als je een studentenrekening hebt.

www.mijnpostbank.nl is voor iedereen gratiz
girotel is alleen voor studenten (lees: mensen met een studentenrekening) gratiz en girotel software is ook gratiz voor studenten, alleen dat is een vrij nutteloos programma als je kabelinternet (of ADSL, iig niet internet via de telefoon) hebt en dus ook geen last hebt van telefoontikken...

Energie 10-11-2004 21:40

Citaat:

stefano schreef op 10-11-2004 @ 19:11 :
www.mijnpostbank.nl is voor iedereen gratiz
girotel is alleen voor studenten (lees: mensen met een studentenrekening) gratiz en girotel software is ook gratiz voor studenten, alleen dat is een vrij nutteloos programma als je kabelinternet (of ADSL, iig niet internet via de telefoon) hebt en dus ook geen last hebt van telefoontikken...

girotel online bijna hetzelfde als mijn postbank alleen mp is wat beter, nja met jullie hulp en na 30 min zoeken op die site heb ik me antwoord gevonden, slechte site. (y)

stefano 11-11-2004 11:02

Citaat:

Energie schreef op 10-11-2004 @ 22:40 :
girotel online bijna hetzelfde als mijn postbank alleen mp is wat beter, nja met jullie hulp en na 30 min zoeken op die site heb ik me antwoord gevonden, slechte site. (y)
Nou ja, op Girotel kan je "alleen" maar je afschriften digitaal zien en geld overboeken, bij MijnPostbank kan je ook nog internetsparen en beleggen dus je kan met MP wel iets meer.

Energie 11-11-2004 12:00

idd, de vergelijking tussen die 2 staat nu ook in hun vragen bak

azaziël 19-11-2004 18:32

RABOBANK lekker makkelijk :P

Balance 19-11-2004 21:56

Citaat:

Replica schreef op 11-11-2004 @ 13:18 :
+ Dat je die codes ook naar je mobiel kunt laten sturen op het moment dat je wat wilt overboeken, gratis. Erg handig :)
oh ja, dat doet mijn broer ook altijd.

Freestyler* 19-11-2004 22:34

oja
je kan ook gewoon onlnie bankierne zonder de betaalfunctie
heb je die tancodes etc ook niet nodig

Gimme more beer 20-11-2004 11:39

Citaat:

Energie schreef op 10-11-2004 @ 17:00 :
Nee, die zoeken dat op...

Energie 20-11-2004 12:50

Citaat:

Gimme more beer schreef op 20-11-2004 @ 12:39 :
Nee, die zoeken dat op...
heb ik toch ook gedaan, door eerst op die website te kijken en daarna hier te vragen. :rolleyes:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14.