![]() |
Bijbel, belangrijk?
Hoe belangrijk is de Bijbel voor jou?
|
Vrijwel helemaal niet, maar eigenlijk met TS beginnen.
|
Misschien meer iets voor het blije subforum Religie?
(Hoewel ik me kan voorstellen dat de mods geen zin hebben om de moeite te nemen om een topic als dit te gaan verplaatsen). Groet, Tio |
Nee, van mij mogen ze dat boek verbranden, met elk ander heilig boek erbij.
|
Ik gebruik em alleen voor coole Bijbelquotes, maar als ik doodvries en hem als brandstof kan gebruiken dan heeft hij nog een extra nut.
In tegenstelling tot de Koran, die gaat in vlammen op als ik em aanraak...vreemd is dat. :) |
Ongeveer even belangrijk als de verzamelde werken van de gebroeders Grimm.
|
Citaat:
Verder is het enige nut dat ik uit de Bijbel haal dat je er de denkwijze van sommige mensen kan analyseren en meer begrijpt over hun handelingen. |
Citaat:
|
De Bijbel is erg belangrijk voor mij.
|
Citaat:
|
:(
die vraag werd mij pas op een so gesteld. ik wilde eerst iets invullen van: donder op, dat gaat je niks aan. toen iets van niets, maar ik heb toch besloten iets hyperneutraals in te vullen omdat die vent het ook geen ene donder aan gaat wat ik van de bijbel (/god) vind :). maar goed. in de bijbel kun je lezen over god, mocht je hem niet persoonlijk kennen ofzo. je kunt dingen over hem te weten komen, het kan je steunen in je geloof, of je kunt het als een taalkundig of historisch boek zien. |
Citaat:
snap je wat ik bedoel? het OT is gewoon geschiedenis. net als elk volk wel eens een ander uitgeroeid heeft, toch :rolleyes:? elk land heeft wel eens oorlog gekend. en god wilde de joden nou eenmaal graag sparen. ik zeg maar iets, david roeide de # uit in gods naam. nou wat wreed toch weer van god zeg! hij is toch liefde? dat raakt best wel kant noch wal, mijns inziens :). |
1) Ik snap die post van je niet.
2) Een religie die om liefde en barmhartigheid draait, vind ik het best vaag dat die god alles behalve pacifistisch is. 3) Het is mijn mening, ik eis respect. :rolleyes: |
Citaat:
|
Een prachtig boek, maar er is geen woord van waar. Niet zo heel belangrijk dus.
|
Citaat:
2) liefde en barmhartigheid? 3) jij leest. er staat. dat zijn feiten he. maar, RESPECT VOOR RanC! :) voor hem persoonlijk, voor zijn opvattingen en overtuigingen en voor zijn gedrag! [/non-sarcasme :)] |
Ikzelf ben christen.. Vind ik niks om mezelf voor te schamen.. Waarom zou ik ?
Maar het Oude Testament is wel zeker waarheid. Het is eigenlijk de geschiedenis van Israel. Nou zou je de goddelijke interventies misschien niet zelf willen geloven.. Dat is inderdaad een kwestie van geloof. De rest klopt wel. Het zijn voorouders van Jezus van Nazareth. In mijn overtuiging de zoon van God. Maar in jullie overtuiging misschien een charismatisch persoon of een leugenaar.. Wat ik erg vind als dat gezegd word.. Maar goed het is wel een mening. Deze Jezus van Nazareth heeft echt bestaan. Of je het religieuze en het Goddelijke erachter wil geloven moet jezelf weten.. Hij heeft bestaan en heeft daadwerkelijk mensen genezen.. Ik geloof dat het de zoon van God is.. en dat hij voor ONS! stierf.. Maar feit is wel dat hij gekruisigd is. Lees maar eens brieven of andere geschriften vand e niet-gelovige romeinen in die tijd. Ze spreken allemaal over een vreemd iemand met de naam Jezus die beweert dat hij de zoon van God is. Er wordt ook door onchristelijke bronnen van die tijd gerapporteerd over zijn kruisiging.. Dus of je het geloofsmatige gelooft, ja, als je dat niet doet kan ik er niks aan doen.. Maar om nou te zeggen dat alles onzin is ? Als je het niet gelooft is er nog steeds een groot deel van waar en bewijsbaar... Groet.. Wilco (Die dit jaar officieel JA! gaat zeggen tegen de bijbel) Belijdenis doen noemen wij dat.. |
Citaat:
Groet Wilco |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ongeveer even belangrijk als een willekeurige Privé of Story.
|
Citaat:
belijdenis is toch echt wel iets protestands... en als je ja zegt zegen de bijbel ( dus ja tegen god) dan heb je je bekeerd... en de bijbel is heeeel belangrijk voor mij... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
persoonlijk voor mij niet echt maar de bijbel heeft veel invloed gehad op de west europese beschaving en de weereld :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ipv. BEIDE! Zie je dat ? |
Citaat:
|
Niet.
Misschien als basis voor een beetje generale normen en waarden. Niet veel meer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
De Torah is de basis van mijn leven.
Lijkt me vanzelfsprekend, gezien mijn geloof. De bijbel dus, ja, maar dan het deel dat christenen kennen als het 'OT'. En in het bijzonder de eerste vijf boeken. |
voor mij is de bijbel een boek waaruit ik een heleboel kan leren... en dit boek is een van de wegen die mij tot GOD leiden en waardoor ik Hem kan leren kennen.
en... verders is het ook een heel erg mooi boek, met mooie verhalen! (y) |
Niets meer dan een ander leesboek voor mij... Ik wil heb binnenkort echt helemaal gaan lezen, niet omdat ik alles geloof wat erin staat, ik beschouw het als een roman. Bij de bijbel-boekwinkel hier ergens zag ik de nieuwe vertaling van de bijbel gewoon in boekvorm. Dus de hele bladzijdes vol, niet twee van die kolommen en op niet zulk dun papier.
Hell yeah!(y):cool: |
De bijbel is historisch gezien wel belangrijk, verder voor mij persoonlijk niet.
|
Belangrijk in zoverre dat ik wel nadenk over zulke dingen en wat er hierna komt mede doordat ik Christelijk opgevoed ben. Maar verder geloof ik nu niks van wat er in staat.
|
De Bijbel is deels best brute zooi. :D
Er staan in ider geval interessante verhalen in, die symbolisch ook zeker waarde hebben. Ik ga zeker niet letterlijk geloven wat erin staat maar dat lijkt me vrij evident. |
Citaat:
Maar je hebt voor een groot deel wel gelijk in wat je zegt over de bijbel.. De bijbel gaat óók over liefde en barmhartigheid etc. Máár het probleem is dat de mensen die niet geloven, die liefde dus ook niet krijgen en verketterd worden, en dat slaat nergens op. En dus wordt er ook,wat jij al zegt gediscrimineerd en gechanteerd. Kortom het is gewoon door en door hypocriet wat er verkondigd word, en daarom zouden ze hem van mij ook best mogen verbranden, maar dat tegelijk met de andere heilige boeken die allemaal precies hetzelfde verkondigen. Want bijna alle religie's komen op hetzelfde neer: ze onderdrukken mensen door die boek, door te zeggen dat je dit moet en dat niet mag en mensen angst aan te jagen als ze niet geloven... Kortom.. de bijbel speelt géén rol in mijn leven.... niet direct tenminste. |
Citaat:
:rolleyes: |
belangrijk de bijbel is het woord van God,en een manier om God te leren kennen zoals HIj is.de bijbel bepaald mijn levenswijze,mijn doel in mijn leven,en wie ik ben
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En er staat zoveel bullshit in dat ze het van mij lekker mogen verbrande |