Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Blowen lukt niet? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1008523)

MB 09-11-2004 16:55

Blowen lukt niet?

Ik wilde weleens weten wat dat geblow nou was, dus ik en een vriend van mij hebben in Nijmegen in de shop 2.5 gram santa maria gehaald. Met van die lange vloeitjes enzo... Dus wij gingen thuis zitten een joint proberen te draaien, duurde even, maar uiteindelijk hadden we ene redelijke. Dus wij roken hem op... HELEMAAL NIKS! Maargoed, toen bleek dat we er maar een half gram in hadden gedaan ofzo en ook nog eens met zijn tweeen opgerookt :bloos:

Dat was dus niet zo'n succes, maargoed we haddden nog 2 gram. Dus nu hebben we afgelopen weekend 2 joints gedraaid en alle wiet is bijna op, het waren overigens best mooie. En een pakje sigaretten gehaald zodat ik niet zou hoeven hoesten bij het wiet roken. paar sigaretten gerookt en toen zijn we ergens gaan zitten

Die joints opgerookt en weer naar huis gegaan, en daar een comedy opgezet. En ik heb er echt HELEMAAL niks van gemerkt, ik weet zeker dat ik goed heb geinhaleerd, want ik voelde het in mijn longen en dan hield ik het ook vrij lang binnen.

WTF doe ik fout?

Counterfeit 09-11-2004 16:58

Bij mij zat het zo, de 1e keren werd ik of helemaal niet of heel even stoned. Ik had nog nooit gerookt dus het hijsen was ook al niet zon suc6 in het begin. Naarmate ik vaker had geblowd hoe meer stoned ik werd.

Type 09-11-2004 17:06

Dat is vaak zo. Het schijnt dat er receptoren in je hersenen zitten die pas na een paar keer geprikkeld te zijn echt 'wakker worden' en hun ding doen, waardoor je pas na een paar keer blowen stoned kan worden.

Ik ben echter geen bioloog, en op Erowid kan ik alleen merkbare effecten vinden, geen biologisch-/scheikundige effecten in je hersenen, dus hoe het precies zit met die receptoren kan ik je niet zeggen...

Outlaw 09-11-2004 17:19

ja, kan best. De eerste keer voelde ik er er ook totaal niets van. De 2e keer daarentegen weer wel. Niet opgeven dus.

en als verklaring vind ik wat Type zegt best logisch klinken.

Risce 09-11-2004 17:47

Citaat:

Da_mark schreef op 09-11-2004 @ 17:55 :
Blowen lukt niet?
Hahaha, loser.

Nee, just kidding. Gewoon harder en meer proberen. Succes (y)

De Veroorzaker 09-11-2004 18:20

Citaat:

Type schreef op 09-11-2004 @ 18:06 :
Dat is vaak zo. Het schijnt dat er receptoren in je hersenen zitten die pas na een paar keer geprikkeld te zijn echt 'wakker worden' en hun ding doen, waardoor je pas na een paar keer blowen stoned kan worden.

Ik ben echter geen bioloog, en op Erowid kan ik alleen merkbare effecten vinden, geen biologisch-/scheikundige effecten in je hersenen, dus hoe het precies zit met die receptoren kan ik je niet zeggen...

Mja dat heb ik ook eens gehoord, dat een antilichaam verantwoordelijk zou zijn voor 'het stonergevoel' en dat je dus de eerste keer niks voelt omdat je die antilichamen dan nog moet aanmaken.

:o Maar of dat klopt, zal eens zoeken...

Robo 09-11-2004 18:34

Ja zoiets kan wel is voorkomen ja bij mensen dat het de 1e keren niet lukt. Of dat lichamelijk is of psychisch weten ze niet precies. Er word inderdaad gespeculeerd over receptoren enzo of over het niet weten wat stoned zijn is. Gewoon nog is proberen, en over de hoeveelheid, uit 1 gram kan je 2 tot 3 joints halen.
Of je hebt gewoon verkeerd gedraaid dat de rook ergens anders uit kwam maar iig niet uit het tippie. Haal anders een voorgedraaide de volgende keer. Weet je iig dat ie goed gedraaid is.

Type 09-11-2004 18:56

Citaat:

Robo schreef op 09-11-2004 @ 19:34 :
Of je hebt gewoon verkeerd gedraaid dat de rook ergens anders uit kwam maar iig niet uit het tippie. Haal anders een voorgedraaide de volgende keer. Weet je iig dat ie goed gedraaid is.
Nadeel is weer dat je niet zelf je shag/wiet-ratio kan bepalen...

Robo 09-11-2004 18:58

Klopt, mja, als newb moet je ook niet veeleisend zijn he :P.

Wammus 09-11-2004 19:36

Een halve gram is voor een eerste keer blowen volgens mij vrij veel dus daar kan het niet aan gelegen hebben. Het kan inderdaad zoals al eerder genoemd aan die receptoren liggen. En wat meestal ook wel wil meewerken is dat mensen die de eerste paar keer blowen zich er allemaal veel te veel van voorstellen en zich daar dus op gaan zitten focussen en dus niets merken. Wat volgens mij het beste werkt is gewoon oproken en normaal doorgaan met de dingen die je normaal ook zou doen zegmaar. Dan valt het vanzelf wel zolang je je er maar niet al te druk om gaat zitten maken. Oftewel gewoon nog een keer proberen en dan komt het vanzelf wel goed. (y)

Robo 09-11-2004 23:50

Inhaleer je wel?

Neti 10-11-2004 07:37

Citaat:

Robo schreef op 10-11-2004 @ 00:50 :
Inhaleer je wel?
lijkt me wel, als ie ook sigaretten rookt.
maar ik kan het mis hebben :p

Caligula 10-11-2004 08:10

probeer eens een hashpijp en dan 2½ gram puur oproken

zeehond23 10-11-2004 10:21

ik denk dat je een uber mensch bent, dus dat je daarom niks er van voelt.

Iveauh 10-11-2004 12:22

ja, idd puur roken kan wel helpen (y)
ik voelde eerst ook niet. maar toen ik het voor het eerst puur ging roken was ik wel weg :eek: :)

Wammus 10-11-2004 12:31

Als je wiet puur rookt word je over het algemeen niet stoned maar high en dat is nogal een verschil.

Robo 10-11-2004 13:43

Citaat:

zeehond23 schreef op 10-11-2004 @ 11:21 :
Er ist unser Fuher, der TS.

Of iets in die richting dan, kwa duits gezien.

Wammus 10-11-2004 13:46

Citaat:

Robo schreef op 10-11-2004 @ 14:43 :
Er ist unser Fuher, der TS.

Of iets in die richting dan, kwa duits gezien.

Ik denk dat er nog behoorlijk wat moet gebeuren voordat deze ts unsere fuhrer word :P.

Caligula 10-11-2004 15:39

Citaat:

wammus schreef op 10-11-2004 @ 14:46 :
Ik denk dat er nog behoorlijk wat moet gebeuren voordat deze ts unsere fuhrer word :P.
unserer überarschficker

Katje 10-11-2004 18:53

'maar' een half gram?

C'est moi 17-11-2004 18:16

waarom maak je er geen cake van?? wedden dat het werkt!!

Neti 17-11-2004 18:23

Wat Type zegt klopt gewoon, ik geloof dat de meesten hier wel een paar keer nodig hadden om pas te kunnen genieten van thc-effecten :)

*oma* 18-11-2004 12:37

De eerste keer dat ik blowde werd juist meteen stoned. Misschien kwam het omdat het hasj en wiet door elkaar was, maar ik heb idd ook wel gehoord dat je van de eerste keer of keren niet lijp wordt.

eztah 18-11-2004 15:15

Ik heb echt vaak moeten blowen om er iets van te voelen. Erg irritant, want je gaat je steeds inbeelden dat je al wat voelt enzo, wat toch niet zo is.
Maar geloof me, zodra je stoned/high wordt merk je het meteen!

Robo 18-11-2004 18:47

Citaat:

C'est moi schreef op 17-11-2004 @ 19:16 :
waarom maak je er geen cake van?? wedden dat het werkt!!
Niet als je die cake fout maakt.

Gimme more beer 18-11-2004 19:33

Ik heb sowieso nooit echt veel gemerkt totdat ik ongeveer een gram op had. De eerste 3 keer niets gevoeld en tegenwoordig doe ik het niet meer want ik vind er eigenlijk geen kloot aan (N)

Gimme more beer 18-11-2004 19:33

Citaat:

Robo schreef op 18-11-2004 @ 19:47 :
Niet als je die cake fout maakt.
Dat lukte zelfs mij niet, een cake fout maken...

Voodoo Chile 19-11-2004 14:20

Apart, de eerste keer dat ik blowde was ik super knetter :eek:

Wammus 19-11-2004 15:36

Ik ook. We hebben nog geprobeerd een boom en een mier stoned te maken :D. En daarna gingen we naar gym en vervolgens ook nog de ah in. Dat vonden ze daar niet leuk :D.

DaFrostyOne 19-11-2004 16:17

inderdaad best vaag, eerste keer blowen en ik heb nog nooit zo lekker geslapen :P:D

MB 19-11-2004 16:44

Lang niet gekeken hhier :bloos: Maar iig bedankt... Vanavond nog eens proberen met iemand erbij die het vrij vaak doet

Citaat:

Robo schreef op 09-11-2004 @ 19:34 :

Mjah zal ik een keer doen, maar ik weet eigenlijk bijna zeker dat ze goed gedraaid waren, of is er een speciale manier.

Ik had gewoon ongeveer 1 gram wiet verdeeld over de lengte van het vloeitje, en er daarna wan tabak overheen gedaan. Tipje erin en zo schuin opgerold, wat aangestampt en nog wat erbij gedaan. Bovendien proefde ik duidelijk verschil kwa smaak met een gewone sigaret

Citaat:

zeehond23 schreef op 10-11-2004 @ 11:21 :
ja dat dacht ik ook al, maarja het zou ook kunnen dat er een andere verklaring voor is natuurlijk.

Wammus 19-11-2004 17:01

Citaat:

Da_mark schreef op 19-11-2004 @ 17:44 :
Lang niet gekeken hhier :bloos: Maar iig bedankt... Vanavond nog eens proberen met iemand erbij die het vrij vaak doet

Mjah zal ik een keer doen, maar ik weet eigenlijk bijna zeker dat ze goed gedraaid waren, of is er een speciale manier.

Een speciale manier is er niet echt. Ikzelf draai binnenstebuiten. Maar het kan ook zoals een sjekie of op nog veel meer andere manieren. Gewoon draaien zoals het het makkelijkste gaat. Het gaat om de inhoud toch :P.

Citaat:

Ik had gewoon ongeveer 1 gram wiet verdeeld over de lengte van het vloeitje, en er daarna wan tabak overheen gedaan. Tipje erin en zo schuin opgerold, wat aangestampt en nog wat erbij gedaan. Bovendien proefde ik duidelijk verschil kwa smaak met een gewone sigaret
Dat je verschil proefde is niet zo raar. Tabak smaakt heel anders dan wiet en je had veeeel meer wiet (voor wat ik ervan begrijp bijna puur) en dus gaat die smaak overheersen. Je moet maar een beetje zoeken naar een goede verhouding tabak/wiet om een beetje een lekkere smaak te krijgen. Ik doe meestal 1/3 wiet en 2/3 wiet. Maar dat is heel verschillend.

Citaat:

ja dat dacht ik ook al, maarja het zou ook kunnen dat er een andere verklaring voor is natuurlijk.
Sommige dingen moet je niet al te serieus nemen ;):P. Dit was zo'n ding :P.

coopergirl 19-11-2004 19:31

Kan je geen thc-infuus laten inbrengen?! Mij had zojuist geen prob's met stoned worden :D

DaFrostyOne 21-11-2004 14:44

Citaat:

wammus schreef op 19-11-2004 @ 18:01 :
Ik doe meestal 1/3 wiet en 2/3 wiet.
lol :P

gewoon puur dus, of je was te stoned dat je deze reply gaf ;):P

deadlock 22-11-2004 18:07

Citaat:

De Veroorzaker schreef op 09-11-2004 @ 19:20 :
Mja dat heb ik ook eens gehoord, dat een antilichaam verantwoordelijk zou zijn voor 'het stonergevoel' en dat je dus de eerste keer niks voelt omdat je die antilichamen dan nog moet aanmaken.

:o Maar of dat klopt, zal eens zoeken...

Quote van stonedonline.nl:

Het is niet nodig om hersencellen te beschadigen om 'high' te worden. Marijuana bevat een chemisch element dat bijna een plaatsvervanger is voor een natuurlijke chemisch element dat in de hersenen voorkomt. Het element activeert bepaalde receptoren, fundamenteel 'kriebelen' ze de receptoren. Alcohol doet hetzelfde, maar zal ze beschadigen en doden de hersencellen omdat ze giffen produceren.
<endquote>

Deze receptoren moeten eerst geactiveerd worden. Dit kan even duren. Uit andere informatie die ik opgeduikeld heb, blijkt dat het zelfs een maand of langer kan duren tot na de eerste joint.

Blijven proberen dus :p.

[CP]Grinttegel 22-11-2004 18:42

Citaat:

coopergirl schreef op 19-11-2004 @ 20:31 :
Kan je geen thc-infuus laten inbrengen?!
:D

E Che Guevara 23-11-2004 13:59

Als je het wat vaker doet idd merk je er meer van.
Je kunt de eerste keren trouwens het beste een paar shotjes nemen en de rook in je longen laten oplossen.
Dat werkte bij mij erg goed!
Suc6! :D

Wammus 23-11-2004 14:59

Citaat:

DaFrostyOne schreef op 21-11-2004 @ 15:44 :
lol :P

gewoon puur dus, of je was te stoned dat je deze reply gaf ;):P

kut 2/3 peuk bedoel ik :bloos:.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.