![]() |
boeken in groep 7, 8
wat vond jij toen nou leuke boeken? ik moet voor de pabo een leesdossier aanleggen voor de bovenbouw, en vroeg me af of er nog leuke boeken bij zitten die ik kan lezen. hoop dat jullie nog wat weten :)
|
Blauwe plekken - Anke de vries
Jehanne - Simone van der Vlugt -x- Soapsie |
Thea Beckman en Carry Slee tot de horizon.
(y) Paul van Loon (hogere delen) waren ook wel tof. |
Alle boeken van Simone van der Vlugt! En geen Anki de Vries dat is zo'n niet leuk boek. O ja, Saartje Tadema van Thea Beckman en Weg uit de peel van ehhhh, zo'n man. Weet iemand wie??? Hij is dislectisch dacht ik.
|
Kruistocht in Spijkerbroek, Zwarte Lieveling, Blauwe plekken, boeken van Dirk Bracke.. Harry Potter.. was dat toen al? ja volgens mij wel!
*Edit: maar ik denk wel dat de door de meesten genoemde boeken hier wel voor de wat gevorderde lezers toen waren.. Kinderen die wat minder lazen houden denk ik ook van die Meester Jaap boeken etc. |
Carry Slee, de B-boeken van Thea Beckman. (Saartje Tadema en Kruistocht in spijkerbroek) Blauwe plekken natuurlijk.(y) Boeken van Lieneke Dijkzeul! En Paul van Loon. Met z'n Griezelbus.:cool:
Ohw ja, en Harry Potter. Die kwam toen ik in eind groep 7 zat.:p Duivelaartje |
Ik las veel boeken van Jan Terlouw (spannende boeken, beetje detective soms, ook wel probleemboeken), Tonke Dragt, Ellen Tijsinger (probleemboeken: 'Nikolaj' en 'Wordt toch wakker') en van Harry Marsman de 'Niels- serie' over jongens die zich bemoeien met allerlei zaken en dat dan gaan oplossen - deze boeken zijn echt heel spannend, ze lijken wel wat op de bekende Snufboeken (schrijver weet ik even niet meer).
Ik weet er nog wel meer, maar dat laat ik aan anderen over ;) |
Paul van Loon las ik vaak, maar ik vond hem niet echt geweldig. Roald Dahl vond ik altijd briljant vroeger. Voor de rest las ik niks.
|
Thea Beckman, Jan Terlouw, Tonke Dragt, Cynthia Voight (y)
|
De 'Hoe overleef ik de...' boeken (brugklas, eerste zoen, etc) zijn in mijn stagegroep erg populair...
|
k vond Thea Beckman echt te gek! en natuurlijk Anthony Horowitz
|
ik vond leuk (en vind) : thea beckman iig, verder koning van katoren van jan terlouw (toch?), tonke dragt vond ik ook leuk en sommige van carry slee ook wel
en roald dahl vond ik ook leuk en nog wel meer buitenlandse boeken, maar weet niet of dat ook meetelt :rolleyes: |
Jacques Vriens vond ik ook erg leuk. En de groeten van groep acht, het achtste groepie tegen het soepie(volgens mij de titel), die rotschool met die fijne klas.
En van Anke de Vries: Blauwe plekken en Kladwerk. Carry Slee las ik ook. |
Was/ben ik de enige die echt een gruwelijke hekel had/heb aan Carry Slee?
|
Leesdossiers zijn geweldig. :D :)
Ik las toen vrijwel alle boeken van Lemniscaat (uitgeverij), de boeken van Enid Blyton en ook nog wel Carry Slee. Beelden van Nickie (M. Pershall) vond/vind ik ook een erg mooi boek. En zo waren er nog wel een (flink) aantal. En nu is in die groepen natuurlijk ook Harry Potter favoriet! ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Grim |
Citaat:
Net een weekje geleden de nieuwste gekocht. Trouwens, in groep 7&8 las ik alles dat er in de schoolbieb maar te vinden was. Dat was niet bijster veel:s. |
Citaat:
Hoewel ik het twee jaar geleden nog super vond. Las ik het laatst weer: nee, niks aan! Niet leuk etc. |
Citaat:
|
Citaat:
|
paul van loon, bies van ede, jaques weijters, tais teng, carry slee, caja cazemier (veeel beter dan carry slee :o ), cynthia voight (hoe schrijf je t??), jaques vriens, bobje goudsmit, mensje van keulen, lydia rood, thea beckman, jan terlouw, ton van reen, anthony horowitz, paul biegel, enid blyton, roald dahl, thea dubelaar, evert hartman, jk rowling....dat was t wel..k hou nogal van lezen.. :o
|
Hmm ik las toen vooral carry slee en caja cazemier volgens mij, andere namen ben ik een beetje kwijt :bloos:
|
De meeste zijn nu wel genoemd geloof ik...
Evert Hartman (Morgen ben ik beter, Vechten voor Overmorgen, De voorspelling), Thea Beckman (Kruistocht in spijkerbroek, de twee trilogieën, Wonderkinderen), Jan Terlouw, Enid Blyton (maar dat mag zeker niet?), Monica Furlong, JK Rowling, Carry Slee, Tonke Dragt |
ik vond (vind nog steeds eigenlijk) 'reis door de nacht' van anne de vries altijd heel mooi... beetje onbekend misschien... ik weet dat ik er in groep 5 ooit een boekbespreking over heb gehouden, maar het is denk ik toch meer een boek voor groep 7/8.
ook staat me nog een titel bij: 'pjotter', ik weet de schrijver niet meer :bloos: maar iig vond ik dat ook wel een mooi boek toen. |
Citaat:
|
Saartje Tadema - Thea Beckman
kinderen van moeder aarde - Thea Beckman ( en de 2 daarop volgende boeken) De heksen - Roald Dahl |
De Koning van Katoren, weet alleen niet meer van wie. Ik weet nog dat de meester die voorlas..
En Thea Beckman - Wonderkinderen |
Citaat:
In groep 8 las ik dingen als Thea Beckman en CJ v. Abkoude. |
Citaat:
met veel plezier gelezen. |
Citaat:
maar ik vond ze wel lekker om te lezen..als onzinnig boek..netals leni saris..bvb..heerlijk als je ziek bent |
tonke dragt, theo thijssen, anne de vries, Jostein gaarder (door een spiegel in raadselen--> niet de wereld van sofie), nevil shute...paulsen..oid (neergestort, de rivier, de winter...)
dat vond ik leuk...in goep 8.. |
Evert Hartman (Y)
+ Jan Terlouw, Tonke Dragt, Thea Beckman |
koning van katoren vond ik altijd helemaal geweldig, boeken van Thea Beckman en Jan Terlouw doen het sowieso wel goed denk ik
|
Ik las toen alles. :)
Wat nog niet genoemd is (volgens mij :o): Briefgeheim van Jan Terlouw. En de series Roodburcht en het Moswoud van Brian Jacques, ook erg leuk. :) |
Torenhoog en Mijlenbreed - Tonke Dragt
God wat houd ik van dat boek :) |
(y)
|
de kamasutra is en blijft een mooi boek (Y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24. |