![]() |
Respect en de Mening.
Houd jij je mening voor jezelf om anderen niet te kwetsen?
Of schreeuw jij, volledig in de stijl van Theo, je mening uit. Probeer je juist anderen te shockeren? Of geef jij je mening wel, maar zo politiek correct dat het amper je mening nog is? En als laatste vraag; heb jij respect voor anderen? Ik zal beginnen. Ik zeg zonder enige franje wat ik denk, en als anderen daar aanstoot aan nemen; pech gehad. Persoonlijk heb ik voor veel mensen respect, maar het is niet zo dat ik iedereen zonder slag of stoot respecteer, wat wél de huidige tendens lijkt te zijn. Mijn respect moet je verdienen. Brand los! :cool: |
Ik zeg mijn ongezouten mening. Kan iemand dat niet verdragen, zijn probleem (y)
|
ik zeg gewoon wat ik denk, maar ik heb daarbij wel respect voor andere mensen.
|
Citaat:
|
Ik ben vrij genuanceerd in mijn mening en ook tolerant tegenover andersdenkenden, hoe dom ik sommigen ook vind.
Ik geef mijn mening niet met de bedoeling anderen te shockeren, dat heeft geen enkele zin. Ik hou rekening met gevoelens van anderen. |
Citaat:
Verder ventileer ik errug graag mijn mening. Irl dan :) |
Je recht op vrije meningsuiting eindigd waar die van een ander begint...
|
Citaat:
|
daarentegen heb ik wel respect voor andermans mening :) ook al is ze fout
|
Citaat:
|
Ik geef gewoon m'n mening, maar ik spreek mijn mening niet puur uit om te kwetsen. Ik vind het wel leuk om bv in discussies een standpunt in te nemen die net iets radicaler is, zodat je een fellere discussie hebt.
Aan domme mensen en meningen kan ik me doodergeren en dan zal ik misschien soms zelfs de neiging hebben met m'n mening te shockeren of uitspraken doen die voor die persoon kwetsend opgevat kan worden, maar in het algemeen zeker niet kwetsend is en die persoon zich in zijn domheid gewoon aangevallen voelt, omdat hij hoort wat hij wil horen en dingen verkeerd opvat... |
Ik zeg mijn meningen altijd gewoon, maar ik verpak het wel vriendelijk. Daarbij heb ik heel politiek correcte meningen, dus niemand heeft er last van.
|
Ik kwets mensen niet onnodig, ik probeer me altijd voor te stellen wat anderen van iets zullen denken.
|
Citaat:
Ik ben nogal recht voor z'n raap |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik gil mijn mening altijd uit en heb meestal wel respect voor de mening van anderen tot bepaalde grenzen. Als ze bekennen zeekoeien te neuken, dan gaan ze net over de lijn
|
Citaat:
|
Ik schreeuw zomaar wat om de aandacht te krijgen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zeg wat ik denk. Maar soms is dat niet altijd handig..:p
|
Citaat:
|
Ik denk eerst voordat ik wat zeg.
|
Hersenactiviteit vertonen =/= denken ;)
|
Citaat:
|
ik zeg vaak wel precies wat ik ergens van vind, alleen soms niet omdat je daarmee toch alleen maar ruzie krijgt. Sommige dingen kan je beter voor jezelf houden.
|
ik geef mijn mening als ik het gevoel heb dat dat nodig is. Maar ik ga niet massaal mn mening uit lopen schreeuwen. En natuurlijk heb ik ook respect voor een andere mening. Maar dan moet je niet te extreem in je mening worden, voor sommige meningen heb ik geen respect.
|
In het dagelijkse leven:
-Ik ga na wat ik bereik met het ventileren van mijn mening en wat de ander eraan heeft. -Ik kom tot de conclusie dat ik maar beter mijn mond kan houden. Op het forum: -Ik blaat maar raak :o |
Ik discussieer mee met discussies die mij interesseren en waarvan ik vind/denk genoeg verstand van het onderwerp te hebben. Ik zeg wat ik vind, soms enigzins provocerend. Dat mensen serieus ingaan op sarcastische opmerkingen vind ik ook altijd leuk. Irl kunnen mensen nog wel eens gekwetst zijn omdat ik een aardige dosis assertiviteit heb meegekregen, wat sommige mensen dan weer niet zo erg kunnen waarderen.
En tsja, respect voor anderen. Voor sommigen wel, voor sommigen niet. Dat maken ze er zelf naar. |
Ik heb altijd gelijk.
|
Ligt eraan, soms zeg ik maar niks om de vrede te bewaren, een andere keer zeg ik wel wat en krijg ik gezeik :p
|
Citaat:
|
Wat betreft respect, krijgt bijna iedereen van mij aanvankelijk respect. Of men zodanig zich uitlaat dat mijn respect daalt tot het vriespunt, is aan hun. Wel heb ik vooroordelen bij bepaalde groepen, dus het geldt niet voor iedereen.
|
Ik geef mijn mening als hij gevraagt wordt, in een discussie wil ik mijn standpunt ook nog wel eens uitschieten, maar ik zal niet snel mijn mening zo beledigend laten overkomen, en dat ook niet nog eens zo vaak herhalen dat mensen mij zelf niet meer respecteren. Punt gemaakt, dan laat ik het verder aan anderen over om er wat mee te doen of niet.
juist bij meningsverschillen is het belangrijk dat je luistert naar een ander, en respect hebt wat een ander denkt, dat is bijna de enige manier om nader tot elkaar te komen |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22. |