![]() |
functionaliteit en design
jaja, alles wat ontworpen wordt is natuurlijk design... maar je hebt producten die enkel voor de functionaliteit zijn ontworpen en waar het design ondergeschikt is aan de functie... maar je hebt ook producten die door hun design totaal niet te gebruiken zijn voor het doel waar voor ze bedoelt zijn... denk aan de citruspers van philippe starck... wat vind jij leuker? Hou jij van voorwerpen met een apart design of houd je meer van simpel en eenvoud en moet het product enkel functioneel zijn?
|
Design natuurlijk. :cool:
|
t is gemaakt om te functionaliseren dus gaat dat bij mij voor
|
Ja als het maar functionaliseerd inderdaad :rolleyes:
|
objecten waarbij functionaliteit en design evenveel tot hun recht komen
en dingen waarbij functionoaliteit bijna niet te vinden zijn, maar er toch zijn (waarbij het dus meer om het design gaat) |
Design is leuk, maar het moet nog wel te gebruiken te zijn. Ik hoef geen design kaasschaaf die niet te hanteren is (Jan des Bouvries kaasschaaf :cool: :| ).
Gewoon een goede balans tussen design en functionaliteit is het beste |
ik denk dat design en functionaliteit altijd samen tot stand komen. Een kaasschaaf heeft een bepaalde vorm en dus meteen het design.. denk ik dan
|
Als het niet functioneert heb je er weinig aan, een compromis tussen functionaliteit en design.
|
Ik ga toch meer voor de functionaliteit. Dat is het belangrijkste en als er een keuze is tussen verschillende designs dan ga ik wel kijken welke het mooiste en handigste is, maar als dat mooi meteen duur betekent hoeft het van mij niet.
|
Ik las gister in de consumenten gids dat een hele dure appelboor die erg disign was niet makkelijk was om te gebruiken. Dit aangezien hij niet goed door de kern heen ging, het een heel gepruts was en dat het puntige einde in je handpalm niet fijn was :eek:
Design bij show-producten/gebruiksvoorwerpen. Simpel bij zaken die door simpel/bruikbaar/efficiënt te zijn hip'n-retro zijn of gewoon simpel moeten zijn. |
Citaat:
|
Fuctionaliteit, maar dat wel niet gelijk zeggen dat-ie lelijk mag zijn.
Neem nou een iPod. Er zijn veel betere en goedkopere mp3-spelers te krijgen die niet alleen OGG en WMA aankunnen, maar die ook zonder speciale software kunnen :) |
Ik vind de Hema heel hip.
En ik ga niet het dubbele betalen voor een koffiepot omdat die toevallig een hip kleurtje heeft en dezelfde koffie zet als een andere koffiepot. |
Als 't maar werkt.
|
design!
wij hebben een design bank en die is zo groot, er kunnen 6 mensen op, en dan ook nog eens lekker zitten, dus het is te combineren. |
Design en functionaliteit.
Ik wil een bank waar je lekker in kan kroelen en liggen enzo en niet 1 waar mijn tere billekes zeer van gaan doen, want mijn stuitje heeft last van een chronische ontsteking en dan doet ie auw. Dus dan wil ik beide. Het ligt er maar net aan wat. |
Ik heb een Apple Powerbook G4
Go figure :o |
als ik iets koop omdat ik het nodig heb functionaliteit, als ik het niet per c nodig heb design :rolleyes:
|
Bij mij gaat ut meestal om design
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16. |