![]() |
Hoe kan G-d niet bestaan?
Kijk eens om je heen.
Alles wat je om je heen ziet is door mensenhanden gemaakt. Van de bomen in je tuin, die door mensenhanden geplant zijn, tot de stoel waarop je zit. Geachte atheist: geloof jij nu echt dat alles wat jij om je heen ziet uit het niets ontstaan is? Uit het niets? Hoe kan de hele wereld, de mensen, alles wat je ziet, uit het niets ontstaan zijn? Er moet iets geweest zijn voor de creatie van het universum. Geachte atheist, wat is jouw verklaring? |
Goed, laat ik een tegenvraag stellen:
Hoe is God dan ontstaan? Die moet er toch ook ooit gekomen zijn? ;) Maar on-topic, ik vind de Oerknal-theorie wel iets hebben, maar, het is net zoals "Het Geloof", jawel, een theorie. Beide kunnen niet bewezen worden, maar persoonlijk heeft de Oerknal de voorkeur. |
Mag ik eens iets anders vragen, waarom denk je dat je daar uberhaubt zicht op kunt hebben, daar ben je toch veel te nietig voor man, alsof jouw god zich ook maar een minuut zou bekommeren om de mensen op aarde. Als het geen onwetendheid was zou ik het arrogantie noemen.
Dat kun je niet weten, omdat we daar te stom voor zijn. Atheisten zijn dan zo verlicht dat ze dat snappen, gelovigen gaan een god verzinnen. :) En iedereen is gelukkig. |
Citaat:
Geachte gelovige: waarom kunnen mensen er geen genoegen mee nemen dat sommige dingen niet te verklaren zijn? |
Citaat:
|
Citaat:
Zo kon men vroeger bliksem niet verklaren. Reden voor grote groepen om maar een god uit de duim te zuigen die met bliksems vanaf een berg werpt of met een hamer op een aambeeld staat te raggen. Nu weten we dankzij de wetenschap dat er electrische ladingen opgebouwd worden doordat ijskristallen in een wolk langs elkaar wrijven. |
Citaat:
|
Dit is trouwens al zo ongeveer het 35165132132165165165e topic hierover.
|
Het gaat over het gevoel dat erachter zit.
Ik kan het niet zo goed onder woorden brengen eigenlijk... |
Citaat:
|
Het is andersom;
De mens kan gewoon niet begrijpen hoe alles ontstaan is, en verzint daarom maar een Eeuwige of hoe je het ook wilt noemen. |
Citaat:
|
Citaat:
Twintig jaar na deze voorspelling is de kosmische achtergrondstaling waargenomen, en deze bleek 3K te zijn. Goh, wat toevallig nou. Verder over het al dan niet bestaan van God zal ik Lavoisier maar quoten: "Ik heb deze hypothese niet nodig." |
Citaat:
Ongeveer op dezelfde manier als waarop ik kiespijn mis. |
Citaat:
een vorige discussie met zelfde topic en strekking werd eerder al gelockt, lijkt me een passend einde. lees trouwens onder de links ff mijn post door over de Amerikaanse bond van Atheisten, er staat een uitgebreid manifest bij over het hoe&waarom, waarschijnlijk staan de antwoorden op al jouw argument erin. |
Citaat:
als god, allah, g-d, of hoe je je opperwezen ook wil noemen de wereld gecreerd moet hebben, aangezien jouw argument is dat dingen niet "zomaar kunnen ontstaan", wie of wat heeft god dan gecreerd? aangezien je eerder zei dat "dat weten we niet" of "dat is gewoon" geen geldige verklaringen zijn vraag ik me af wat het antwoord is. |
Oh nee he, niet weer die kinderlijke redenering: 'het gaat mijn voorstellingsvermogen te boven, dus moet het wel door een god gemaakt zijn'. :rolleyes:
|
Citaat:
|
Geweldige site :) (y)
|
Citaat:
Stel dat je gelijk hebt - dat niet iets uit niets kan zijn ontstaan (dus geen toeval), wat zeker niet buiten discussie staat - dan nog zegt dat niet dat
http://www.ericvallee-avocat.com/image/hammer_right.gif |
Citaat:
|
Citaat:
wat voor vooraarden houden het tegen dan? |
Die site is toch wel zo ongelooflijk briljant :D
BOATWRIGHT'S ARGUMENT (1) Ha ha ha. (2) Therefore, God exists. DORE'S ARGUMENT (1) I forgot to take my meds. (2) Therefore, I AM CHRIST!! (3) Therefore, God exists. ARGUMENT FROM GUITAR MASTERY (1) Eric Clapton is God. (2) Therefore, God exists. :D :D :D |
Citaat:
|
Atheïsten zijn net zo min verlicht als gelovigen. Beetje kort antwoord, maar ik heb geen tijd om er uitgebreid op in te gaan.
|
Citaat:
|
zullen we dat in een nieuwe topic met een minder domme TO post bespreken?
|
Eeeuhm, vraag waarom een topic openen over een onderwerp wat zo'n beetje in ieder topic al besproken wordt?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15. |