Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   kamer (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=100965)

Slettelina * 22-05-2002 19:05

kamer

heeft iemand tips om mijn kamer er een beetje oosters ofzo uit te laten zien?
ik mag mijn muren al verfen en die doe ik een beetje donker rood
thx

Mikey Thriller 22-05-2002 19:11

koop een chinees?

kaleidoscope 22-05-2002 19:12

Veel kaarsjes
Wierook
Warme kleuren
Doeken
Kussentjes
Spiegeltjes

euro 22-05-2002 19:21

M'n vriendin heeft ook een oosters kamertje! Echt supa gezellie :).
Een muur rood is heel mooi ja, en je kan bijv. : een klamboe ofzo kopen : wel in rood of donkerpaars ofzo en bijvoorbeeld doeken over een tafeltje ofzo leggen. Of je hebt ook zo'n lampjes met zo'n oosters tintje kan 't niet echt uitlegge :S:S dus ik ga even een plaatje zoeken:
Owja kaarsjes makuh een kamer ook al heel gezellig en wel oosters! M'n vriendin heeft trouwens ook van zo'n vaasje : een beetjes kitcherig spul maar past wel heel goed bij de kamer!
Nou ik kan geen plaatje vinden, maar je kunt ook een lampje met een kleurige gloed kopuh, bijv. rood die geven wel een leuk sfeertje.

Groetjes
Myrthe :)

michele 22-05-2002 19:21

ik weet het, ik weet het! :D
je moet ten eerste niet alleen donkerrode muren doen, maar ook van dat donkerroze/paarsachtig.
je moet in ieder geval van die oosterse kussens kopen, weet je wel met van die gouden borduursels erop en met kleuren enzo...
nou, en als je dan boven je bed van die doeken aan het plafond ofzo hangt (van die gekleurde doorschijnende doeken), dan heb je net zo'n kamer als mij> dus oosters.
en dan gewoon assesoires kopen die er oosters uitzien> zijn heel gemakkelijk te vinden.. dus ja dat was het dan!
*Kuss*

GRRR 22-05-2002 19:25

ja vergeet de bijbehorende aziatische vriendje niet

Anal Avenger 22-05-2002 19:28

schaal met kroepoek :)

MelodyofÐeath 22-05-2002 19:30

Citaat:

Osiris schreef:
koop een chinees?
gehehe :D

italianboy 22-05-2002 19:33

koop plakband, trek je ogen in spleetstand en plak ze vast..

je haalt de oostere sfeer zo in huis

punkyfish 22-05-2002 19:38

Citaat:

michele schreef:
boven je bed van die doeken aan het plafond ofzo hangt (van die gekleurde doorschijnende doeken
ja, hoe maak je die vast? gewoon met punaises of blijft dat nooit zitten?

boardbabe 22-05-2002 19:42

bamboe is ook oosters (toch?)

kaleidoscope 22-05-2002 19:44

Citaat:

punkyfish schreef:
Ik weet niet wat voor plafon je hebt maar het mijne is gips en daar blijf het niet in zitten.
Dan moet je er gaatjes in boren een plug indoen en daarin een haakje en dan daar die doeken aan bevestigen.

punkyfish 22-05-2002 19:46

Citaat:

CemetarySlut schreef:
Ik weet niet wat voor plafon je hebt maar het mijne is gips en daar blijf het niet in zitten.
Dan moet je er gaatjes in boren een plug indoen en daarin een haakje en dan daar die doeken aan bevestigen.

uhm, is hout. ik zal wel ff proberen.

Ninnoc 22-05-2002 20:13

Citaat:

Osiris schreef:
koop een chinees?
:D

~blue christal~ 22-05-2002 20:20

Citaat:

punkyfish schreef:
Ikzelf heb het met zown haak in het plafond en daar stokken door waar het overheengehangen is. Die stokken kun je dan versieren met lampjes, nep bloemen enz.

Roos 22-05-2002 20:35

Sja, das balen. Vandaag bij Chatchoice deed er een Chinees mee. Ben je net te laat.

je kan altijd GRRR nog inhuren

kaleidoscope 22-05-2002 20:38

Citaat:

punkyfish schreef:
uhm, is hout. ik zal wel ff proberen.
ooooowwwww maar dan kan het wel met punaises,oei ik wil ook een houten plafon!

AtHell 22-05-2002 22:50

Citaat:

CemetarySlut schreef:

zoweentje die bij de minste lekkage al gaat rotten :D ja doe mij dr ook maar zoween :D

mmz mja zoek eens op google ofzo daar zal vast wel een of andere jan de B. shit opstaan ofzo (y)

iig een leuk idee voor je kamer

:D

¤ LunaBelle ¤ 22-05-2002 23:05

Hoe oosters? Er zijn verschillende stijlen.

Indisch:
Veel rood, oranje, pauwblauw, fuchsia, paars enzo gebruiken.
Gouden accesoires. Boeddha beeldenKlamboes enz..

Japans/chinees:
Rood, wit en zwart.
Laag bij de grond bedden en andere meubels. Parasolletjes, waaiers. En van die ronde papieren lampen...

Slettelina * 23-05-2002 17:33

thx voor jullie reacties
kus

sweetgoth 23-05-2002 22:28

k zal eens rondkijken!

leek 24-05-2002 08:31

Citaat:

boardbabe schreef:
bamboe is ook oosters (toch?)
Koop er dan ook meteen een panda bij, die zijn ook chinees en eten bamboe....

http://www.endoria.net/upload/index.php/2357109123

Roos 24-05-2002 08:41

Almeregirl had zo'n foto in een oosterse kamer. Dus kijk eens in het fototopic.

leek 24-05-2002 09:30

Ok, weer ff serieus...

Wordt je kamer niet enorm klein van allemaal rood tinten, en doeken enzo...

June bug 24-05-2002 10:21

Die donkerrode muur is al een goed begin. Ik zou ook een potje goudverf kopen, en daar wat dingetjes mee beschilderen. Ik zelf heb ook een beetje een oosterse kamer, (kan er geen foto van maken, want we hebben geen scanner, en het snoer van de webcam is niet zow lang), en ik heb mijn plinten en deurposten goud gemaakt. Als gordijnen heb ik een paars rolgordijn met wat gouden sliertjes, en van dat soort vitragestof (paars met gouden gloed) gewoon als versierings-gordijn hangen...
Voor de rest, je kan bij heel veel winkels dingen kopen die er goed bij passen. Boeddha'tjes enzo, en die hoeven helemaal niet duur te zijn...

suc6 ermee :)

shanli 24-05-2002 16:37

hier heb ik nix toe te voegen,of zoek anders eens naar zo winkeltjes,die mensen daar kunnen je mss ook tips geven :confused:

punkyfish 24-05-2002 22:57

Citaat:

CemetarySlut schreef:
puh :p

Kali 27-05-2002 17:56

hum wil je oosters mystiek of wil je oosters japans ?
voor mystieke, veel kleuren, paars, roos, .... of bijvoorbeeld oranjegeel , maar eerdre naar het donkere, van die oosterse lampekapjes als luster (heb ik :)))) een paar oosterse prullen aan de muur (zoals marionet, maskers, of een pop die er staat ofzo , ja sorry ik ben aziafreak dus ik heb da allemaal) , posters van bijvoorbeeld oosterse tentoonstellingen kan ook ?

indien japans, dan zwart en wit met die tekens, heel clean en alles int wit en zwart

boardbabe 27-05-2002 18:03

ff waarschuwinkje: indien je het chinees/japans wilt doen (hep ik ook) ; je kunt er heel weinig mee combineren (alleen rood zwart wit, bruin kan dan nog wel dr bij)

hairsprayqueen 28-05-2002 08:57

Ik heb ook een beetje oosterse kamer, beetje meer hippie idee zeg maar :) Maar daar kan echt álles in, supermakkelijk. Ik heb 2 knalrode wanden en 2 knalpaarse wanden en donkerblauwe vloerbedekking op de grond. Voor de rest heb ik een grote witte kast in m'n kamer staan waar ik een mooie blauw wandkleed voor heb gehangen, want ik vind zo'n groot wit ding maar afbreuk doen aan m'n kamer. Voor de rest zit m'n kamer vol met prutseltjes en dingetjes die m'n vader mee heeft genomen uit allerlei verre landen en staan er 3 gitaren en een djembé in m'n kamer. En ik heb een paar grote sprietplanten in m'n kamer.

Dus wat boardbabe zei van die chinees/japanse inrichting, dat je daar niet zoveel mee kan, ik denk dat als je echt zo'n vrolijk gekleurde kamer neemt dat je er echt goed mee kan combineren, je kan er alles mee doen,. het wordt toch een vrolijk zootje.

Trouwens, ik heb dan redelijk donkere muren en donkere tapijt, het wordt dus wel heel donker is je kamer,je moet binja altijd het licht aandoen. Dus daar moet je wel tegenkunnen.

Succes ermee, en post een foto van je kamer als ie af is :)

Roos 28-05-2002 10:45

Citaat:

Nirv@nafreak schreef:
want we hebben geen scanner, en het snoer van de webcam is niet zow lang)

Dan maak je met je webcam een foto van een foto van je kamer.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.