![]() |
politiek-statement door middel van kleding
Laat jij door middel van kleding, symbolen, sieraden zien wat je politieke mening is? Denk aan plo-sjaal, vlag op jas, jodenster als ketting, een t-shirt met een opdruk van Che Guevarra etc... of ben jij je niet zo bewust van de politieke betekenis van zulke dingen en zie jij ze gewoon als een leuke accesoire of modieus kledingstuk? Of stoort het jou dat mensen dat soorten dingen dragen zonder de politieke betekenis er van te kennen?
|
plo sjaal, pff, ik draag kleding zonder hun politieke betekenis te kennen (y)
en nog nooit heeft iemand er wat gezegd, en anders ben ik het vergeten; lekker boeiend |
bandshirts met politieke boodschap doe ik nog wel aan maar daar houd t mee op bij mij.
en ik vind t wel goed van mensen dat ze zich in politiek verdiepen maar die mensen die met symbolen of helden lopen waarvan ze niet eens weten waar ze voor staan mogen van mij best een trap krijgen, van die mensen die een che shirtje dragen en dan vraag je: wat deed che dan dat hij op je shirt staat, en dan krijg je een antwoord als: weet ik niet maar hij is hip ofzo (n) |
Citaat:
en dan ook nog zeker 3 uur gaan lullen over wat het wel betekent, en hoe alto-verandwoord dt is.. (n) |
Ik heb een ska petje, en die draag ik dus niet alleen omdat het een extreem hip petje is, maar ook omdat zo'n hoedje een statement is.
ook heb ik een bush patch op mijn tas waar zijn ogen zijn geblokt met dollar tekens, lekker puberaal ;) |
Het meest politieke dat ooit op mijn jas heeft geplakt, was een rood lintje op wereld-AIDS-dag. En dat draag ik graag, en op dagen dat het 'hoort'.
Wat guevara betreft: ach, wie die kerel fotogenic genoeg vind om hem op een t-shirt te zetten: ga je gang. Maar ik denk dat er betere manieren zijn om je politieke kleur bekend te maken, dan via een t-shirt van che guevara/balkenende/mia de vits. |
Citaat:
aan de andere boeit t me ook niet echt ofzo |
jammer dat je altijd che zien en nooit fidel ;)
|
Ik heb een plo-sjaal, ik ben denk ik de reincarnatie van arrafat :bloos:
|
Citaat:
en dan bedoel ik niet dat het onzeker is of hij nog leeft ik vraag me alleen af hoe je een reincarnatie van iemand kunt worden terwijl je allebei tegelijkertijd in leven bent geweest |
ik had een meisje op school zitten met een Jan Peter Balkenende tshirt :eek:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
eh, ik heb 'n bad religion shirt dat ik best wel draag voor het gristenkruis met rode streep erdoor dat erop afgebeeld staat .
ik heb een rode communistische hoodie met lenin achterop en verder heb ik 'n anti-monarchie spreuk op m'n spijkerjack gekladderd ooit 'ns, die nog steeds pontificaal op de achterkant pronkt. (y) |
Citaat:
|
Mwah ik heb wel wat kleding waar je een bepaalde lading aan kunt verbinden, zoals: m'n hamer van Thor, Morbid Angel shirt met blasfemische tekensch :P, een iron cross op m'n jas en zo nu en dan draag ik legerbroeken.
Ik denk zelf dat mensen er meer in interpreteren dan ik er mee wens uit te dragen. Goed, misschien dat ik hiermee niet bepaald mijn politieke linksheid (die er zeker is) uitdruk voor sommigen, maar zolang ik de zaken zelf kan verantwoorden zal ik er niet echt wakker van liggen. |
ik heb een shirt met de afbeelding van jezus erop en 666 erdoorheen gedrukt,maar die vind ik zo alto dat ik hem bijna niet aanheb :eek:;)
|
O oepsiefloepsie helemaal vergeten,
ik heb nike air max en ik heb dat luchtruimpje rood gekleurd want dan weet IEDEREEN dat ik het niet zo op allochtonen heb. :) |
Citaat:
|
Verder dan een PLO-shawl kom ik niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
HMPFF :(:( |
Ik heb wel bad religion shirts waarop doorkruiste kruizen staan. Ik had een heel vetr shirt met osama bin laden er op (met het onderschrift never trust a hippie:D) maar die ben ik helaas kwijt geraakt :( (n) ik heb ook nog wel 2 anti amerikaanse anti flag shirts liggen maar die draag ik bijna nooit meer. ik heb een overhemd ooit eens vol geklad met spreuken als: I'd rather be happy and poor than have it all and still want more. Ik heb ook nog wel een shirt van een kraakcafe dat hier vroeger in haarlem zat. ook heb ik wel wat patches die niet al te happy tegen over het chirstendom of het kapitalisme staan(choking victim no gods/ no managers). ik heb vast nog wel meer maar ik kan me het ff niet bedenken.
edit: o ja ik heb ook een balkenende boxer maar die is te klein en een anti balkenende button op mn jas |
Citaat:
|
Ik doe in de winter een muts op om mijn solidariteit aan moslima's te betonen.
|
En ook wil ik wel eens een jurk aan doen om me in te leven in de situatie van islamitische mannen. Vreemd genoeg is er elke keer alcohol om de remmingen weg te nemen.
|
Wat ik niet snap van die Che-Guevara hype (en nou krijg ik vast een heleboel Che-fans over me heen): die gast was toch een maatje van Fidel Castro en dus slecht? Waarom zou je met die gast op je shirt willen lopen?
|
Als je werkelijk politiek betrokken bent en echt iets wilt veranderen, dan zul je je toch moeten aanpassen aan in de politiek geldende kledingnormen. Met een anti-Balkenendebutton staan schreeuwen op de hoek van de straat in de kou is natuurlijk enorm stoer, maar als je echt iets wilt betekenen moet je je niet opvallend kleden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En opzich, als je echt iets wilt betekenen sta je in Den Haag in 'n 3 delig pak net zo hard je tijd te verdoen als in vuilniszakken met slecht geschreven leuzen op de Dam. ;) |
Neuh.. :) Wat moet ik daarmee?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het staat dom als je hard een coole alto staat te wezen met Che op je shirt, terwijl je nou eigenlijk niet echt weet wát 'ie dan ook weer deed..
Ikzelf maak met mijn kleding e.d. geen statements, op een gegen nazi's patch na. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Ik draag het zelf niet, maar ik stoor me er niet aan als anderen het wel doen.
|
Ik heb laatst een net niet fout shirt met een allover print met Lenin, russische teksten en andere Russische dingen. Want zoveel is er niet mis met het communisme, op wát dingetjes na, natuurlijk. ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12. |