Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Waarom verwachten mensen zoveel? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1009930)

justhanna 10-11-2004 21:25

Waarom verwachten mensen zoveel?

Van de eerste keer?

Heel vaak hoor ik mensen zeggen dat ze het heel leuk lijkt en er veel van verwachten (romantisch enzo) en als het dan is gebeurt blijkt het enorm zijn tegen gevallen (qua pijn e.d.)

Waarom verwacht iedereen er zoveel van?

Ik zelf was er juist hartstikke bang voor en mij is het achteraf nog best mee gevallen en ik vond het echt bijzonder...

EggeD 10-11-2004 21:28

Omdat je er je hele kinderleven allerlei fantastische verhalen over hoort, ten eerste. Verder kun je het natuurlijk ook wel invullen, de eerste keer seks is wel wat anders dan de eerste keer stokbrood met brie en tomaat.

Dith 10-11-2004 21:30

De eerste keer stokbrood met brie en tomaat was wel een heel stuk lekkerder hoor.

justhanna 10-11-2004 21:30

Citaat:

EggeD schreef op 10-11-2004 @ 22:28 :
Omdat je er je hele kinderleven allerlei fantastische verhalen over hoort, ten eerste.
Bij de voorlichting die ik op school kreeg vertelden ze wel duidelijk dat de eerste keer echt niet zo prachtig is als je in films ziet...
Waarom houd iedereen zich dan toch dat beeld voor?

EggeD 10-11-2004 21:32

Ja, ik zou me eerder tegen een leraar verzetten dan tegen prachtige films die zo met heel dat dramatische, romantische gebeuren een hele indruk op je maken..

En ja ik weet het inderdaad nog goed, de eerste keer stokbrood met brie en tomaat. :O

Sovreze 10-11-2004 21:32

Citaat:

justhanna schreef op 10-11-2004 @ 22:30 :
Omdat 'mensen'(meisjes) graag nog even in de fantasiewereld willen zitten dat seks o zo fantastisch, romantisch en speciaal is, altijd. Terwijl dit maar zeer zelden echt zo is.

Kazet Nagorra 10-11-2004 21:33

Citaat:

justhanna schreef op 10-11-2004 @ 22:30 :
Het volk wil bedrogen worden.

EggeD 10-11-2004 21:34

Hey, nou moeten jullie ook niet gaan doen of seks flut is, kom op, ik vind dat een groot deel van de verwachting toch uit komt. Verschilt per persoon denk ik.

Sovreze 10-11-2004 21:35

Ik zeg niet dat seks prut is, ik zeg dat het vaak best tegen kan vallen (als je veel verwacht zal het absoluut tegenvallen, ligt geheel aan de schaal waarop je het meet ;))

EggeD 10-11-2004 21:38

Sowieso zijn vooral vrouwen/meiden volgens mij meer bezig in hun fantasieen in gezelschap van die prachtige galante perfecte heerschappen, veel meer dan mannen in ieder geval. Op een of andere manier vind ik dat ook wel mooi in vrouwen: een lompe kijk op seks trekt me minder aan. (: Maar goed, even slapen. Praat ze !

Samaris 10-11-2004 21:38

Citaat:

Dith schreef op 10-11-2004 @ 22:30 :
De eerste keer stokbrood met brie en tomaat was wel een heel stuk lekkerder hoor.
Dat wou ik zeggen! :D

alpha 10-11-2004 21:42

omdat je in films, series, boeken maakt niet uit, altijd seks ziet wat niet pijnlijk gaat, waar mensen niet bloeden, waar alles perfect en zonder moeite gaat en ook nog eens allebei, en tegelijk klaar komen.
Bij mij was het geen van allen trouwens.

olsen 10-11-2004 21:56

Citaat:

Dith schreef op 10-11-2004 @ 22:30 :
Sommige dingen moet je leren eten. Ik vond olijven eerst ook niet te pruimen.

Mijn eerste keer was ook niks. Ik was so strssd dat ik niet eens in de gaten had of ik erin zat, laat staan waarin. En mijn vriendinntje was ook niet bpaald ontspannen.

Tussen ons is het daarna nooit meer helemaal goed gekomen.

Och, wat is liefde wonderlijk..

Sarah 11-11-2004 09:04

Ik ken niet veel mensen die er heel veel van verwachtten; integendeel, juist mensen die van te voren riepen 'het wordt natuurlijk pijnlijk en vervelend en allerlei geklungel'. En dan natuurlijk toch teleurgesteld zijn als ze gelijk bleken te hebben, he...

Ik heb vooral verwacht dat het lief zou zijn (of nouja, ik vond dat dat móést), en dat was ook zo. En 't was ook lekker trouwens, niet echt klungelig en ook niet pijnlijk; volgens mij wordt het dat pas echt als je bang bent dat dat gaat gebeuren.

Gothic 11-11-2004 09:06

Ik vond de 1e keer niet bijzonder. Puur omdat ik daar lag en dacht: 'is dit het dan'? En dit hoorde ik laatst van een vriendin, exact die woorden...

Type 11-11-2004 13:48

mijn eerste keer was op zich ook heel romantiscv en leuk en lief enzo, en mijn vriendin vond dat geloof ik net zo.

phensicske 11-11-2004 15:00

Citaat:

Gothic schreef op 11-11-2004 @ 10:06 :
Ik vond de 1e keer niet bijzonder. Puur omdat ik daar lag en dacht: 'is dit het dan'? En dit hoorde ik laatst van een vriendin, exact die woorden...
Heb ik me ook zitten bedenken en ik ken nog een hoopje meisjes die het hier ook mee eens waren.

alpha 11-11-2004 15:15

Citaat:

mijn vriend begon daar ook over 'je denkt vast 'is dit het'' dus ik: 'ehm ja, eigenlijk wel, hoezo' hij 'nou dat had ik ook de eerste keer..' het is dus niet alleen zo bij de vrouwen :P

MissBi@tch 11-11-2004 15:25

tjah ik verwachtte er veel van en vond het ook erg lekker mn eerste keer geen pijn ofzo..

ExVaal 11-11-2004 16:12

Het leuke was dat ik er niets van verwachtte. En daarom was het, buiten het feit dat het belabberd ging, een behoorlijk leuke ervaring :)

Lievemeid 11-11-2004 16:18

Omdat de meeste mensen er vaak teveel over vertellen...
En daar bedoel ik meej...Ze overdrijven teveel!!

Mensen zeggen vaak niet de waarheid wat ze er eigenlijk echt van vinden....

Ik dacht dat mijn 1e keer ook heel bijzonder zou zijn...
Omdat ik van veel mensen hoorde dat het 'geweldig' was..

Nou voor mij dus absoluut niet!!!

Tuurlijk was het bijzonder....Want je hebt het nog nooit meegemaakt....
Maar fijn vond ik het niet!!

Maarja....Je moet het zelf fijn maken zeg ik altijd maar!!

Dat is mijn mening erover!!

Groetjes Jacqie

ilse 11-11-2004 17:58

geen idee, omdat het altijd als zo iets geweldigs bestempeld werd ofsow... dacht dat het dan ook wel meteen erg leuk zou zijn...

veel mensen zeiden mij wel dat de eerste keer tegenvalt, dat probeer je dan te geloven maar stiekum hoop je toch..

Sade 11-11-2004 18:06

Ik verwachte er ook niet zoveel van, zag er wel een beetje tegenop. Kwam ook omdat mijn toenmalige vriendje erg ervaren was, en ik dus niet. Ik had er geen verwachtingen van in ieder geval. Ging allemaal prima trouwens, geen pijn of iets.

Sade 11-11-2004 18:08

Citaat:

Puur omdat ik daar lag en dacht: 'is dit het dan'?
Haha, dat kreeg ik later pas :D

Mo6 12-11-2004 08:12

ik vond het eigenlijk wel vrij lekker (na een aantal keer nog lekkerder) en het was een heel romantisch moment dus ik ben heel tevreden over mijn eerste keer. niets te klagen...

oh maar ik ben nog wel maagd wat betreft die stokbrood met brie en tomaat. klinkt alleen wel joviaal lekker :D

Snuitermans 12-11-2004 10:03

Citaat:

Vaal schreef op 11-11-2004 @ 17:12 :
Het leuke was dat ik er niets van verwachtte. En daarom was het, buiten het feit dat het belabberd ging, een behoorlijk leuke ervaring :)

Avalon_Mae 12-11-2004 10:17

Ik weet eigenlijk niet precies meer wat ik verwachtte... Volgens mij had ik zoiets van 'ik kan me er nog geen voorstelling van maken' tot ik een vriendje kreeg en het gebeurde. En het viel niet tegen, ik had geen pijn, bloedde niet enz. :)

gogirl_1988 21-11-2004 11:17

je verwacht er denk ik veel van omdat je t leest en zo en op tv ziet misschien
maar als die het doen hebuuhn hun het al veel vaker gedaan lijkt mij
dus hebben ze ook geen pijn bij de eerste keer
en het valt dus altijd tegen
maar als het de eerste keer niet lukt
doe het dan de volgende keer wel weer
dan is het veel leuker en fijner en lekkerder:p
;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.