![]() |
wanneer zou je WEL gaan geloven
Wat zou er voor twijfelaars c.q. ongelovigen moeten gebeuren, zodat ze wel gaan geloven in God ?
|
zodra er een mythisch wezen komt dat topics zoals deze 1 seconde na opening op slot gooit.
(n) ontopic: waarschijnlijk nooit. |
je moet mensen vrij laten in hun keuzes. Je moet ze niet dwingen ergens in te gaan geloven. Dat kunnen alleen zei uitmaken. Als zij op een dag iets zien of merken dat erop wijst dat die en die god/kracht/macht dat heeft gedaan, gaan ze er misschien in geloven, maar mag een ander mens hem/haar niet opdringen.
|
als er bewijs is heet het geen geloven meer, ik zal dus nooit in god geloven
|
Citaat:
|
Citaat:
moeilijke vraag! je kan dor de Heilige Geest worden aangeraakt dat is eggt heftig NIET eng maar vet gaaf, of je kan bekeerd worden door je dominee / broer / zus / familie enz. enz het is lastig te begrijpen maar als je God zoekt VIND JE |
Citaat:
.....en vind gij niet, dan is het zoek. ik vond niets... |
Citaat:
maar togg heet het nog geloven, duzz wat loop je nou te lullen en zeg wat nuttigs. Jezus raakte mij aan, dat is bewijs, en het is geloven! |
Citaat:
rustig maar je moet niet tegenover mensen gaan zitten zeuren dat het echt waar is dat is voor jou wel zo, maar voor anderen niet! Je moet mensen niet je geloof opdringen. Ik denk dat geloof iets is dat je voor jezelf hebt, niet dat je dat aan anderen moet gaan zitten opdringen. Laat mensen toch vrij in hun keuzes. |
Citaat:
duzz wat loop je nou te lullen en zeg wat nuttigs. :D |
Simpel: ik zal nooit in god geloven. :)
|
Citaat:
|
Zodra God voor mijn aangezicht zal wandelen. (in de meest letterlijke zin van het woord dus).
Noot: Natuurlijk is het dan geen "geloven" meer, maar om daar nu nou weer een hele terminologische discussie over op te starten lijkt me ook zo zinloos. Groet, Tio |
Nooit. Als ik een god zou zien ren ik per direct naar het ziekenhuis om mijn bloed op LSD te laten screenen.
|
Zodra er twee grote handen de wolken uiteentrekken en er een gezicht verschijnt dat zegt: 'Hoi. Ik ben God.'
|
Citaat:
|
Simpel.
Als God een enorm wonder zou verrichten zoals de zee die opzij gaat of een engel die neerdaalt uit de hemel of weet ik veel wat en erbij duidelijk zegt van welk geloof hij is en welke God hij is. Anders word ik er natuurlijk nog niet wijs uit. Dan zou ik wel geloven. Helaas doet God erg weinig om de mens te laten geloven. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou hem aangeven bij de politie wegens aanranding. :p Ik zal nooit geloven in de Christelijke of Islamitische God, omdat dat voor mijn gevoel niet klopt. En mijn leven en keuzes zijn aan mij, en niet aan een hogere macht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
dan moet de wereld vredig zijn en hij elke vrijdagavond een uur lang verantwoording voor zijn daden afleggen tov de media.
|
Als er een onverklaarbare wonder gebeurd, en ik erbij was.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zal nooit gaan geloven.
Simpelweg omdat 'ie niet bestaat. |
Citaat:
|
Ik zou wel doen alsof als ik er geld voor zou krijgen. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
(Ik ben tenslotte nog wel een platte ongelovige.) |
Zelfs als "god" voor me staat met de mededeling dat hij god is zou ik nog niet geloven...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nooit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Pas als de Heer in hoogst eigen persoon nederdaalt. Dan heeft-ie wat uit te leggen en dan pas wil ik overwegen te geloven.
|
Citaat:
|
als frodo en sam op de thee zouden komen
|
Ik zou in God gaan geloven als ik hem in levende lijve voor me zou zien en hij me kan bewijzen dat hij daad werkelijk God is en almachtig en alles wat hij hoort te zijn.... tjah... dan is het moeilijk ontkennen meer eigenlijk.
|
Als het bestaan van god bewezen is.
Nooit dus. |
Als het bestaan van God bewezen is, dan bestaat hij, en is geloof dus overbodig. Ha!
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dan in een andere opbouw. :o |
Citaat:
|
Als schapen kunnen vliegen en HIJ voor me neus staat en zegt dat ik alles krijg wat ik wil en ik dat ook werkelijk krijg...
kortom NOOIT dus... sorry |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00. |