![]() |
[PHP] login check
ey ik heb weer een probleempje, nu met de login check... Ik heb een bestand login_form.html die de username en password post naar checkuser.php, daar checkt hij dus of de username en password goed zijn en regristreed hij sessions als het password en username goed zijn. Ook verwijst hij dan door naar login_success.php. En daar gat het fout, want hij geeft altijd aan dat niemand is ingelogd. Dit is eht script van login_success.php:
PHP-code:
PHP-code:
alvast bedankt! |
hij controleerd de wachtwoorden niet, hij kijkt alleen of 'SESSION[username]' gevuld is en niet leeg is (dubbelop, want waarom gebruik je niet gewoon '!is_empty'?)
|
Citaat:
|
PHP-code:
EDIT klopt je database wel? ik bedoel, bestaat er een verbinding, staat daar de goede informatie in? |
if ( isset($_SESSION['username']) AND $_SESSION['username']!="" )
klopt niet, het idee is wel goed, alleen AND != && and is de bitwise operator als ik me niet vergis, terwijl && de operartor is wat jij bedoeld :) en ow ja, zoals daflix het zegt, het is dubbelop, maar pasop, want leeg ($_SESSION['username']=="") en isset geven niet altijd hetzelfde, als een variable geen data bevat maar wel is geinitialiseerd, dan geeft isset true, terwijl !is_empty false geeft :) |
Citaat:
EDIT ja want ander link hij me ook niet door naar login_succes.php want hij checked tog of de info goed is? |
maar zoals hierboven login_succes.php moet ie goed zijn??? dan weet ik dat daar de fout niet in zit... maybe in het regristreren van de sessions? maar ik zie daar geen fouten in
|
weten jullie het ook niet meer???
|
ffs, gebruik de edit-optie en wees niet zo ongeduldig
|
weet je zeker dat er NIETS (dus ook geen spatie voor <?php) word ge-echoed session_start()
|
Citaat:
|
lijkt mij het probleem van meerdere servers waarop php draait (een sessie word bijgehouden op één server). Wanneer je de pagina opnieuw opvraagt, kan een andere server deze uitvoeren en daar is de sessie niet bekent.
|
doe dit eens:
a.php: PHP-code:
PHP-code:
Als dit niet werkt is er 100% zeker iets mis met dat sessiegebeuiren, omdat er verder geen boeiende code tussenstaat :) |
Citaat:
username: betekent dat dat de session niet geregristreerd word?? wat moet ik veranderen om dat wel te krijgen? eddie: de pagina draait op een server van een vriend van mij, daar staat ook php en mysql op, het is maar 1 server dus daar kan het lijkt mij niet aan liggen |
Citaat:
dan worden de sessie's niet goed aangemaakt, vraag je vriend of hj de instellingen wil bekijken voor de sessie's, het kan zijn dat ze niet goed staan ingesteld (worden opgeslagen op een niet-bestaande schijf) of dat het uitgeschakeld is (ik weet overigens niet of dit kan) |
probeer eens ipv $_SESSION['username']; session_register("username");
|
het is gelukt!! er zat een fout in de php.ini en dat is nu gefixed en alles doet het nu weer :D heel erg bedankt allemaal! (y)
|
Citaat:
session_register("username"); $_SESSION['username'] = 'aap'; |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54. |