![]() |
DISCUSSIE: Invloed van dood Arafat op conflict Israel-Palestina
Wat vinden jullie ervan?
|
Zozo, niet allemaal tegelijk ;)
|
Er zijn pas vier minuten voorbij. :P
|
Citaat:
ik hoop positief en t is nog vrij rustig wel een paar doden maar die vallen er iedere dag |
Hopelijk krijgen ze nu een minder corrupte leider
|
Het kan er toch niet veel slechter worden.
:o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk niet dat Hamas ophoudt met bestaan totdat de Palestijnen gelijke rechten hebben met de joden. Ik bedoel. Ik vind het wel goed waar ze voor vechten maar door terroristische aanslagen te plegen, tsja dat is echt dom. Maar ja misschien is dat wel de enige manier om gehoord te worden. Niet dat het effectief is. Het heeft hun nog nergens heen geleid bedoel ik maar.
Maar hoe denk je dat het zal zijn met de machtstrijd, etc.? |
Citaat:
|
eens, het heeft invloed op het conflict :o
|
Citaat:
|
Denk dat niemand dat kan zeggen, omdat je niet weet hoe de nieuwe Palestijnse leider(s) zullen reageren op het staatsterreur van de Israeliers.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn intelligentie? 5VWO Natuur&Techniek, Natuur&Gezondheid profiel, economie1,2 en m&o als extra vakken. Best wel intelligent lijkt mij! Maar ja je hebt gelijk, Nederlands is wel mijn slechtste vak. Maar ja, ik ben ook allochtoon dus das begrijpelijk.
|
Citaat:
En verder verdedigt de Hamas slechts zichzelf :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat erom dat ik wel mijn geschiedenis ken (en vooral inzake israel ;) ) en mijn Nederlands beheers. |
Ik ken de geschiedenis van Israel ook hoor. Waaruit haal je dat ik er niets van weet? Maar vertel. Je zegt dat ik niet intelligent ben, dus ik wil wel weten wat jij voor opleiding doet.
|
Citaat:
:| |
Nee, ze verdrijven ze niet. Maar de Palestijnen woonden er wel als eerste. En ja de Israelen hebben een groot deel van hun land gestolen en ze verdreven naar bepaalde gebieden.
Ze vechten voor gelijke rechten. Dat vind ik goed. En ja hoe ze het doen dat is slecht en het lost niets op. Maar ja, wat moeten ze dan doen?? Vertel jij het maar. Ik vind ook dat ze geen terroristische aanslagen moeten plegen maar voor vrijheid en gelijke rechten ben ik altijd. |
Citaat:
|
Citaat:
2. De Palestijnen bestaan voornamelijk uit etnisch Jordanezen, die zich pas sinds een jaar of 30 'Palestijnen noemen. 3. De Palestijnen zijn niet verdreven, ze zijn toen de staat Israel nog jong was, door hun leiders opgefokt om weg te gaan. Er werd hen beloofd dat ze binnen zeer korte tijd terug mochten keren, als Israel van de kaart geveegd was. Dat is het echter niet, en de gehele Arabische wereld doet niets, ik herhaal NIETS, aan de situatie van die mensen daar. Het kan hen niet schelen. Het enige wat hen kan schelen is dat ze die mensen kunnen gebruiken als politieke pionnen, tegen Israel. 4. Als je al je feiten kent, weet je dat het niet 'een strijd voor gelijke rechten' is. Wat ze moeten ze doen? Er bestaat niet een kant-en-klare oplossing. Het beste is als het gewoon rustig blijft. Dan, over een jaar of 100, is er misschien kans op vrede. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, in 1994 werd er zelfs vrede gesloten, maar schonden de joden het vredesakkorord en bouwden huizen in palestijns gebied. En als Israel de moslims niet onderdrukte, zou er ook geen Hamas te zijn. |
Citaat:
|
De palestijnen woonden er al eerder, alleen heetten ze toen anders. De joden hebben nooit een eigen land gehad tot 1949 ofzoiets.
|
Citaat:
|
Pffffffff wat was er in 1949 dan gebeurd? Toen ontstond de staat Israel toch. Dus mijn levensbeschouwing leraar lult maar wat bedoel je?
|
Aha noem je me weer dom, ik wil nu echt even weten wat jij voor opleiding doet. Wedden dat het superlaag is. En hoe ken jij de geschiedenis van Israel-Palestina?
|
Citaat:
|
Wat wel wegneemt dat het hun land was.
|
Vrouwen bij elkaar zorgt voor alleen maar ellende. :o
|
Citaat:
Mijn geschiedenis, daar heb ik jaren over gedaan om te leren en dat doe ik nu nog steeds. De situatie in Israel ken ik vanuit mijn eigen ervaringen. Als je de dingen irl ziet kun je toch heel wat beter dingen in perspectief zien. |
Citaat:
(je weet wel,.. de reus Goliath?) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan ook met honderden Israeli's schrijven die me vertellen hoe slecht die palestijnen zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32. |