![]() |
Leraar Lichamelijke Opvoeding Eerstegraads (HBO)
Ik wil deze opleiding graag gaan doen en wil er daarom graag meer van weten. Vooral over de toelating ik heb gelezen dat je een test moet doen. Weet iemand hoe die gaat en wat je dan allemaal moet doen?
Ik wil naar Fonty's in Tilburg dus als je daar nog wat van weet. Ik wil het graag weten. |
Mijn nichtje zit op de ALO en zij moest tijdens die toelatingstest allemaal verschillende sporten beoefenen (turnen, zwemmen, balsporten). Wat ze precies moest doen weet ik eigenlijk niet. Dit was bij de HvA trouwens, en maar 1 op de 25 mensen werd aangenomen.
|
Citaat:
:s |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hey,
Ik heb de toelatingstest voor de ALO in AMsterdam gedaan. Ik ben niet aangenomen. Maar ik moest op 6 verschillende domeinen wat laten zien Sport en spel zwemmen turnen dansen zelfverdediging atletiek Ik kreeg toen ik mij had aangemeld en wist wanneer ik de test moest doen een brief met wat ik daarin allemaal moest laten zien. Ik vond het wel zwaar, je moet ook veel aan sport doen wil je het halen. |
Citaat:
|
Ik ben op dit moment bezig met het voorbereiden op de toelatingstest, deze heb ik februari. Maar sommige dingen wat ze vragen zijn echt raar. zoals bijvoorbeeld de salto vanuit trampoline hoef je helemaal niet, terwijl je deze uiteindelijk op de opleiding wel moet kunnen.
Ik weet van de alo (sporthogeschool) in tilburg wel dat je moet kunnen huppelen op de maat van de muziek en ondertussen ook moet touwtje springen, dat lijkt veel makkelijker als het is. Er word ook heel erg gekeken hoe jij bent in een groep. Verder krijg je een dansje dat moet je leren en daar moet je zelf de armbewegingen bij bedenken. Maar dat wordt dit jaar gevraagd, de dingen die er gevraagd worden veranderen elk jaar. Maar heb wel een lijst met de toelatingstest van groningen maar die vragen hele andere dingen, als je hem wil hebben moet je het maar ff laten weten. Na de toelatingstest moet je ook nog een sportmedische keuring, dan word er ook gekeken naar de lengte van bepaalde spieren, dat is ook echt heftig. Maar ja, wens je in ieder geval al veel succes, want er word procentueel bijna niemand aangenomen!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24. |