![]() |
Klassiek stuk voor gitaar
Hallo,
Ik moet binnekort een stukje praktijk muziek op school doen, maar ik heb een probleem :o Het moet een melodie zijn... en ik speel voornamelijk solo's en begeleiding ;) Nu heb ik wel een klassieke/spaanse gitaar en een acoustische... en ik kan welgeteld 1 liedje spelen wat voor een klassieke gitaar bestemd is: Eric Clapton - Classical Gas, maar die heb ik al een keer gedaan :o Zijn hier mensen die geschikte liedjes weten? Ik zou het graag willen horen :) Bvd, Ruud |
wat mooi klinkt op nylon:
Eric Clapton - Signe, Tears in Heaven Extreme - More Than Words |
Citaat:
ik zou zeggen: fur elise volgens mij ook nog eens door clapton gespeeld |
Citaat:
Maar zoals ik al zei, geen begeleide liedjes... Tears in Heaven en More Then Words worden beiden begeleid door de gitaar... ik moet echt een melodie spelen ;) Signe zat ik ook al aan te denken... maar misschien is die te simpel :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
More Then Words is origineel ook acoustisch... maar persoonlijk vind ik het eveneens mooi klinken op een nylon-snarige gitaar :) Ik denk dat ik toch 'Signe' van Eric Clapton onder voorbehoud ga nemen. Hij is niet zo moeilijk te spelen en klinkt wel aardig. Omdat het een redelijk vlot nummer is, lijkt het alsof ik heel goed kan spelen :p (terwijl een Menuet van Bach veel moeilijker is dan hij klinkt :o) |
Begin van "Rhapsody - Gargoyles, Angels Of Darkness"
? |
Citaat:
|
Al di Meola - Mediterranean Sundance. Als je de liveversie met Paco de Lucia en John McLaughlin kan vinden, dies ook mooi. Niet makkelijk, probeer anders alleen het "hoofdthema" ofzo.
|
Citaat:
|
Tears in the Rain van Satriani is ook leuk om te spelen, maar dat is een stukkie van ander halve minuut...
EDIT: Ik zou voor een stuk van Bach gaan, die zijn redelijk te doen en klinken geweldig. |
bouré van bach. of hoe je dat schrijft ;P
|
Ten eerste is Classical Gas niet van Clapton. Het is van een of andere vent die verder niet zo bekend is.
Een gitaartranscriptie van een stuk van J.S. Bach is waarschijnlijk een goede keuze. Ik weet zo niet welke speelbaar zijn op gitaar. Ook zijn er veel componisten die werk voor klassiek gitaar geschreven hebben, maar dit zijn vooral latere componisten. Ik kan me zo de namen niet bedenken, kan het wel opzoeken. Je zou je in dat reperiore kunnen verdiepen. |
Citaat:
|
led zeppelin - stairway to heaven
dope shit! |
Citaat:
Die Bourrée komt specifiek uit de eerste luitsuite in e kl. t. (BWV 996). Anders blijf je maar zoeken. Er is heel veel voor de klassieke gitaar geschreven. Grote namen zijn bijvoorbeeld Sor, Carcassi, Carculli en Reusner. Sommige van hun stukken zijn niet oorspronkelijk voor de gitaar geschreven, maar zijn wel gemakkelijk over te zetten. |
Je zou eens moeten zoeken op Wiek Heijmans, hij is echt een fantastische gitarist en speelt klassieke nummers, rock, geïmproviseerde zooi enz. Er zijn ook nummers herschreven voor op de gitaar. Misschien heb je er iets aan en is er wat online te vinden.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Komop mensen, ik ben niet zo goed :p Dankjewel voor de tip... ik zal eens ernaar zoeken :) Citaat:
Toch bedankt voor de tip ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|